افتتاحیه نخستین جشنواره جهانی خط نگاره  سلام  در یزد


یزدفردا :نخستین جشنواره جهانی خط نگاره یزد با موضوع «سلام» 20 آبان ماه در یزد آغاز به کار کرد و تا 10 آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در آینه افتتاحیه این جشنواره محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد ملک ثابت رئیس حوزه هنری یزد، دکتر محمدرضا سعیدآبادی رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دکتر جابر عناصری مدرس دانشگاه، داوران و کارشناسان هنر خط نگاره و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

در این مراسم دکتر محمدرضا سعیدآبادی رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: استان یزد علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی – هنری به شهر «قنات ، قنوت و قناعت» مشهور است و این شاخصه برای نزدیکی و پیوند میان فرهنگها در دستور کار «یونسکو» قرار دارد.

در ادامه این مراسم لیلا افسری خطیبی از تبریز، سمانه سرلک و لیلا نیرومند هر دو از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم رشته خط نگاره معرفی شدند و به هر کدام به ترتیب 8 ، 5 و 3 سکه بهار آزادی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر یونسکو اهدا شد.

در این جشنواره همچنین از دکتر محمدرضا شایق به خاطر ارائه تنها اثر قابل تقدیر در بخش جلوه های هنر قرآنی به صورت ویژه قدردانی شد.

همچنین در این بخش از امیرحسین فرجی از یزد، هادی معزی از قم، جواد پیرمرزآباد از تبریز، مریم آزاد از تهران ، لیلا تقی پور از شیراز و زینب لطیف از یزد تقدیر شد.

در بخش مقاله نیز از 5 مقاله برتر تقدیر شد.

بیش از 1000 اثر به این جشنواره ارسال شده بود که 72 اثر به بخش نهایی راه یافت.

در این مراسم همچنین از استاد علی حسینی کاشیکار و معرق کار برجسته و هنرمند یزدی نیز تقدیر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا