عالیشوندی "

يزد شهر رؤيايي و مدينه فاضله من بوده است

انعکاس مطبوعات دریزدفردا

هفته نامه  بشارت نو : شماره ۱۹۱ مورخ ۱۴ آبان ۸۸

مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در حاشيه مراسم معارفه خود گفت: از ابتداي كودكي سفرهاي زيادي به يزد داشته‌ام و اين شهر به عنوان يك شهر بسيار رؤيايي و مدينه فاضله من بوده است.

محمود عاليشوندي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار بشارت‌نو اظهارداشت: وقتي مي‌گويم اين شهر و اين استان مدينه فاضله مي‌تواند باشد در سطح كشور خيلي گزاف و اغراق نيست چرا كه همه جاي دنيا فرهنگ‌ها دستخوش آسيب شده در حالي كه فرهنگ يزد كمتر از فرهنگ‌هاي ديگر دستخوش آسيب شده است لذا اميدوارم با حسن همراهي و همدلي دوستاني كه در اين جا زحمت كشيده‌اند كارهاي خوب انجام داده و به اين فرهنگ خدمت كنيم.

وي به نقل يك خاطره از دوران كودكي خود پرداخت و گفت: تقريبا حدود 34 سال پيش وقتي بچه بودم به اتفاق دايي‌ام به بازار مي‌رفتيم. در آنجا يك پلاستيك پر از طلا در گذر عابر پياده افتاده بود. دايي من گفت تا زماني كه ما برويم و برگرديم اگر صاحبش نيامده باشد اين پلاستيك طلا همچنان در اينجا دست نخورده باقي خواهد ماند و همين طور هم شد. وقتي ما برگشتيم ديديم كه اين پلاستيك پر از طلا همچنان دست نخورده باقي مانده بود كه تقريبا شايد هيچ كجاي دنيا شهري اينچنين پيدا نشود.

عاليشوندي در پاسخ به اين سوال كه چه احساسي از خدمت در يزد داريد ابتدا به نقل قول فرمايشات حضرت امام خميني«ره» هنگام به بازگشت به ايران در سال 57 مي‌پردازد و مي‌گويد: امام در آن زمان در پاسخ به سوال مشابهي ‌فرمودند: «هيچ احساسي ندارم». البته من خودم را با ايشان قياس نمي‌كنم اما روي هم رفته احساس من احساس خوبي است و اميدوارم بتوانم اين فرهنگ گذشته مردم يزد را رشد و تعالي بدهم.

تعامل با نماينده ولي فقيه


محمود عاليشوندي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌اي براي تعامل با نماينده ولي فقيه در استان داريد با بيان اين كه مجموعه كساني كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي كار مي‌كنند را يك تابلويي مي‌بينم كه همه با هم در كنار هم اين نظام مقدس را تشكيل مي‌دهند گفت: قاعدتا در استان نماينده ولي فقيه نقش محوري دارد و ما تمام تلاشمان را مي‌كنيم كه با ايشان تعامل خوبي داشته باشيم. اميدوارم در سايه اين تعامل بتوانيم همفكري داشته و افقي را براي فرهنگ استان ترسيم كنيم.

وي در عين حال پيرامون علت عدم حضور حجت الاسلام والمسلمين صدوقي نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در مراسم معارفه خود اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: در اين زمينه من اطلاعي ندارم اما حتما دليلي داشته كه قطعا بايد دلايل آن را از خود ايشان بپرسيد. البته مطمئن باشيد كه من خدمت ايشان به عنوان نماينده ولي فقيه خواهم رسيد و كسب اجازه خواهم كرد و با ايشان تعامل خواهم داشت.

وي خاطرنشان كرد: جلسات توديع و معارفه بيشتر توديع است تا معارفه، چرا كه حتي اگر براي من معارفه‌اي هم برگزار نمي‌شد قاعدتا به مرور مردم و مسئولين مرا در جلسات مختلف مي‌شناختند.

اميدوارم روز توديع من براي خودم روز سختي نباشد


مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد خود را متولد سال 1350 از شهر ري تهران معرفي مي‌كند. در حالي كه استاندار يزد در اين مراسم با بيان اين كه مادر عاليشوندي مهريزي است و روز قيامت هم افراد را با نام مادر صدا مي‌كنند لذا تاكيد كرد كه عاليشوندي يزدي است.

او در عين حال پيرامون اين سوال كه شما هم روزي مراسم توديع خواهيد داشت و براي آن روز چه پيش‌بيني مي‌كنيد مي‌گويد: هر چند جوانم اما تا همين جا هم با تجربه چند توديع را داشته‌ام. مديركل آموزش، پژوهش و مديركل استان‌هاي صدا و سيما بوده‌ام، قائم مقام مركز كرمانشاه بوده‌ام، و به طور كلي از ابتداي ورودم به صدا و سيما در جاهاي مختلف جداي از تهيه‌كنندگي پست‌هاي مديريتي هم داشته‌ام. قاعدتا اگر آدم برنامه داشته باشد و با برنامه حركت كند توديع به معناي به مقصد رسيدن است، اما اگر برنامه نداشته باشي بين راه ممكن است بنزين تمام كني و توديع براي آدم سخت شود.

وي گفت: من اميدوارم خداوند به من كمك كند كه روز توديع من براي خودم روز سختي نباشد بلكه روزي خوبي براي من باشد و از اين جهت كه بايد با همكارانم وداع كنم روز سختي باشد. كما اين كه اكنون هم در كرمانشاه تقريبا اين اتفاق افتاده بود كه من روز سختي را داشتم زيرا مي‌خواستم استان خوبم كرمانشاه را ترك كنم.

مطبوعات لولاي جامعه و مديريت نيست


مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي ديدگاه خود پيرامون مطبوعات را اينگونه تشريح كرد: نگاه من به مطبوعات نقش لولايي براي وصل جامعه و مديريت نيست. بلكه به عنوان يك جريان تاثيرگذار و فرهنگ‌ساز به مطبوعات نگاه مي‌كنم. اميدوارم مطبوعات خودشان هم قدر خودشان را بدانند.

عاليشوندي افزود: تا جايي كه مطالعه كردم و ديدم و مي‌شناسم يزد كمتر مطبوعات زرد دارد. اغلب وزين و فرهنگي هستند. حتما سعي مي‌كنم كه مطبوعات يك زبان گويا و يك جريان متفكر و جريان‌سازي براي ما باشد كه به ما هم كمك كنند تا بتوانيم كارهايمان را به پيش ببريم.

معتقد به تغييرات آني و سيلابي نيستم

مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد در پايان گفتگو برنامه خود در اداره ارشاد يزد و تغييرات پيرامون كارمندان گفت: اصلا اعتقادي به تحول زود، آني و سيلابي ندارم. معتقدم كه تحول بايد به مرور انجام گيرد.

وي يادآور شد: كارمندان اين قشر زحمت‌كشاني هستند كه سكان كشتي فرهنگ را تاكنون هدايت كردند تا به دست ما رسيده است. قطعا در آينده نيز بيشتر بار روي دوش آنان خواهد بود. بنده فقط سعي مي‌كنم به عنوان يك سرپرست و مدير اين كشتي را هدايت كرده و با همفكري با آنها كار كنم.

عاليشوندي افزود: قطعا نياز داريم كه از زحمات همكارانم در مجموعه ارشاد يزد تحليل شود.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا