به گزارش یزدفردا "نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد امروز در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به سالگرد اقامه اولين نماز به فرمان امام راحل و به امامت ايه ا... طالقاني به جايگاه و اهميت نماز جمعه اشاره كرد و گفت: نماز جمعه يكي از مهمترين اعمال عبادي سياسي است كه اسلام نسبت به ان توجه خاصي دارد .
امام جمعه يزد با اشاره به تاكيد و سفارش اسلام در جديت براي حضور در نماز جمعه " نماز جمعه را جايگاه عظمت " اقتدار و وحدت مسلمانان دانست و بر حضور گسترده مردم مومن و خداجو در اين مراسم عبادي سياسي تاكيد كرد .
نماينده ولي فقيه در استان لطافت قلب و اخلاص را از بركات حضور در نمازهاي جمعه و جماعات برشمرد و گفت بي اعتنايي به اين عبادات باعث قساوت قلب و سنگدلي ميشود .
امام جمعه يزد با اشاره به اينكه اقامه نماز انسان را از زشتي ها و منكر باز مي دارد و قلب انسان را تلطيف مي كند اظهار اميد واري كرد بتوانيم با حضور در نماز جمعه و جماعات از بركات انها بهره گيري كنيم .
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به در پيش بودن ميلاد منجي عالم بشريت به اهميت و فضيلت شب نيمه شعبان پرداخت و گفت بعد از شب قدر شبي با فضيلت تر ازشب نيمه شعبان نيست و بايد سعي كنيم اين شب را قدر بدانيم و با انجام اعمال و مستحبات ان از فضائل و بركات شب نيمه شعبان استفاده كنيم .
نماينده ولي فقيه در استان يازدهم شعبان روز ميلاد حضرت علي اكبر ع را ياداور شد و با اشاره به نام گذاري اين روز به روز جوان از جوانان خواست حضرت علي اكبر را الگوي خود قرار دهند و سازمانهاي دست اند كار امور جوانان همچون سازمان ملي جوانان به امور و مسائل مربوط به جوانان بيشتر توجه داشته باشند .
امام جمعه يزد در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به دستور مقام معظم رهبري در خصوص زندانها و زندانيان گفت: اميدواريم مسئولان نسبت به اين مسائل بي توجه نباشند .
حجت الاسلام والمسلمين صدوقي با اشاره به دستورات رئيس جمهور و رئيس قوه قضاييه در اين زمينه اظهار اميد واري كرد اين دستورات پيگيري و رسيدگي شودچرا كه رسيدگي به امور افراد و اشخاص خود باعث ايجاد جو تفاهم و تعادل و اعتماد متقابل در جامعه ميشود "
نماينده ولي فقيه در استان همچنين با انتقاد از گران شدن برخي كالاها و خدمات در جامعه بويژه برخي كالاهايي چون بليط خط واحد(اتوبوس رانی ) كه افراد كم درامد جامعه مصرف مي كنند خواستار تلاش بيشتر مسئولان براي كاهش هزينه اين كالاها شد .
وی در ادامه افزود :استفاده کنندگان از اتوبوس های شهری افراد کم در آمد هستند و هرگز من و مسئولین استان از آنها استفاده نمی کنیم و هر چند که بایستی ما نیز استفاده کنیم تا بیشتر افراد استفاده کننده را درک نماییم و اینطور به نظر می رسد که در سال جاری دومین بار است که کرایه اتوبوس های شرکت واحد افزایش داشته و مسئولین باید تلاش نمایند تا هزینه ها را از راههای دیگر جبران کرده و باعث افزایش فشار اقتصادی بر زندگی اقشار کم در آمد نشوند .

امام جمعه یزد با یاد آوری حساسیت بنیان گذار انقلاب در مورد توجه به قشر مستضعف جامعه افزود :در زمان حیات امام دولت تصمیم به گران کردن سیگار داشت امام تاکید کردند که سیگارهایی که مورد مصرف اقشار کم در آمد است گران نشود و فشار به خانواده های کم در آمد وارد نشود و زمانی که امام در مورد کالائی مثل سیگار حساسیت داشتند لازم است که مسئولین با وسواس بیشتری عمل کنند .
امام جمعه يزد گفت افزايش هزينه هاي مردم بايد براساس شرايط و ضوابط خاص خودش باشد و مسئولان بايد نظارت بيشتري به افزايش قيمت برخي كالاها و خدمات مانند بهاي گاز و برخي عوارضها داشته باشند و اين موضوع بايد مورد توجه خاص انان قرار گيرد .
امام جمعه يزد گفت وظيفه ما گوشزد كردن اين مسائل است و اميدواريم در نيمه شعبان كه روز و هفته مستضعفان است مسئولان نسبت به مسائل اين قشر توجه كنند .
نهم مرداد روز اهدا خون و بيان مزاياي اهدا خون و قدر داني از مسئولان پايگاه انتقال خون مستقر در نماز جمعه از ديگر مسائل مورد بحث حجه الاسلام والمسلمين صدوقي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا