یزدفردا "نماینده مردم یزد تصریح كرد: با توجه به تاكیدات اخلاقی باید همواره به بررسی عملكرد خود بپردازیم.


به گزارش یزدفردا متن کامل نطق مهندس علی اکبر اوليا نماينده ی مردم يزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه 16 بهمن ماه 1387 به شرح زیر می باشد

بسم الله الرحمن الرحيم
« الله ولي الذين آمنوا يخرجهم من الظلمات الي النور والذين کفروا اوليائهم الطاغوت يخرجونهم من النور الي الظلمات ...»
در آستانه ي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پرشکوه و بي نظير ايران به روح بلند و ملکوتي امام راحل و شهداي عزيز و نيز به محضر مقام معظم رهبري ، ملت شريف و انقلابي ايران و شما نمايندگان عزيز درود مي فرستم.
پيروزي انقلاب ما يک معجزه بود و در جهان پرفتنه امروز حيات پربرکت و قوام با عزت و استقلال آن نيز يک معجزه است. باشد که هر چه زودتر به انقلاب مهدي موعود (عج) متصل گردد.
و اما دوستان عزيز ، اصحاب و تابعين امام (ره) ؛ ما که موظفيم هر شب و روز به محاسبه ي خود بپردازيم ، قطعا بايد در چنين ايامي به بررسي عملکرد خود و راهي که مي پيماييم بينديشيم و به دور از خودخواهي و خودبيني و آفت هاي قدرت ، براي خدا و مردم به ارزيابي خويش بپردازيم.
بررسي شاخص هاي ارتقاي اسلاميت و جمهوريت نظام ! با اميدواري به اين که اين مطلب بحث جدي محافل خاص و عام ما باشد به چند نکته قدري نگران کننده اشاره مي کنم:
در آستانه ي انتخابات رياست جمهوري با پاره اي انحراف هاي بارز از مشي و سيره ي امام چه بايد کرد ؟
چرا کساني که امام با صراحت و به کرات از ورودشان به سياست نهي کرد، چنين بي پروا براي انتخابات قانون مي نويسند و از الان با قطعيت تمام فردي خاص را کانديداي پيروز انتخابات مي دانند؟ پس مردم کجا هستند ؟
ديروز جناب حاج آقاي اکرمي در نماز جماعت به نمونه اي از سيره ي امام در جذب افراد اشاره کردند، دوستان ، شما را چه شده که چنين بي پروا و بي توجه به تعاليم و اخلاق اسلامي ، به چهره ي پرفروغ شخصيتي که امام او را فرزند فاضل و باتقواي خود ناميده بود ناخن مي کشيد ؟
اين قدرت چقدر ارزش دارد که براي حفظ آن ، دين و حرمت لباسي را که پوشيده ايد فراموش مي کنيد ؟ و هر چه در ذهنتان پرورانده ايد را در تريبون مجلس بيان مي کنيد ؟ شما را به خاطر خدا، انقلاب و مردمي که وانمود مي کنيد قبولشان داريد ، قدري به خود بياييد و فضاي انتخابات را خراب نکنيد و مردم را نااميد نکنيد. و در واقع از بزرگترها و معلمان اخلاق انتظار اين بود که با موضع گيري صريح و آشکاري نسبت به اين بداخلاقي ، آثار منفي آن را کاهش دهند.
و نکته اي ديگر در تبليغات عملکرد دولت؛ هرچند بايد اقدامات را گفت ولي سرهم کردن ارقام و آماري که تصويري غير واقع در ذهن شنونده ایجاد می کند درست نيست. قطعا مردم با تطبيق اين مطالب با واقعيات ، خود ارزيابي خواهند کرد که حقيقت چيست.
در اين جا پيشنهاد دارم با اصلاح قانون مرکز آمار ايران در جايگاهي مستقل و زير نظر هيئت امنايي از افراد نخبه قرار گيرد تا اين نگراني برطرف و آماري جامع و از هر حيث قابل اعتماد به مردم عرضه گردد.
ديشب در مجلس جناب آقاي رييس جمهور اخبار پرتاب افتخارآفرين ماهواره را بازگو کردند که جدا جاي قدرداني از عزيزان از سال هاي پيش تا کنون را دارد ، ولي اي کاش قدري هم از مشکلات اقتصادي کشور صحبت مي کردند و اي کاش اقتصاددانان را بسيج مي کردند تا براي معضلات سيستم بانکي چاره اي بيندشند تا همه ما اينچنين شرمنده ي انسان هاي شرافتمندي که ملتمسانه درخواست کار دارند نباشيم. بي شک بدون تجهيز و بسيج تمام ظرفيت هاي فکري و امکانات کشور نمي توانيم مشکلات کشور از جمله لايحه ي هدفمند کردن يارانه ها را که کميسيون هاي مجلس کلا و يا جزأٌ در مورد آنت نگراني هاي جدي دارند به انجام برسانيم.
و اما نکته اي در باره ي بودجه: هرساله حدود 12 ماه از وقت گرانبهاي مجلس صرف بودجه مي شود ولي متاسفانه تاثيرگذاري مجلس مخصوصا از نظر تطبيق آن با قانون اساسي ، قانون برنامه و بودجه و اهداف برنامه ناچيز است و جالب اين که حتي به تغييرات نه چندان اساسي مجلس نيز اعتنايي نمي شود.
نمونه اش مصوبات مجلس در مورد تعداد دستگاهها، ادامه ي کار و هويت سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور و ... که دولت به سادگي از کنار آن گذشت...
اميد آن که مرکز پژوهش ها و کميسيون هاي تخصصي مجلس، چهارچوبي براي ارائه ي بودجه و نيز شاخص هايي براي ارزيابي استحکام و درستي بودجه تعيين و با قانوني شدن آن اين مشکل برطرف گردد.
و از حوزه ي انتخابيه: در آستانه ي سفر دوم رياست محترم جمهوري و هيئت محترم دولت درخواست دارم تامل کافي بر اجرايي شدن تمام مصوبات سفر از جمله طرح حياتي تامين و انتقال آب که مورد تاکيد ويژه ي مقام معظم رهبري نيز قرار گرفت بشود تا رضايت مردم از اين سفرها کمرنگ نشود.
والسلام عليکم ورحمت الله و برکاته

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا