یزدفردا :جمعی از پزشکان استان طی نامه سرگشاده ای خطاب به مسئولین استان خواستار دقت عمل مسئولین در 

تخصیص امکانات براساس نیازهای ضروری شهرستانها شدند .

این نامه که در اختیار یزدفردا قرار گرفته و توسط  13 نفر از پزشکان متخصص استان که خواستار عدم افشای نامشان شده اند  مورد تائید قرار گرفته است

یکی از امضاء کنندگان این نامه سرگشاده که خواست نامش فاش نشود در گفتگوی کوتاهی با یزدفردا گفت :مطمئنا بعلاوه امضاء کنندگان نامه ،تمام انسانهای مسئول دیگر که عمق این اشتباه بزرگ را می فهمند وهیچ  هیچ مخالفتی با مردم فهیم وشهید پرور میبد ندارند نیز بر این موضوع صحه گذاشته و می گذارند .

وی در ادامه افزود : تنها بر اساس نیازهای موجود استان و خدمات دهی بهتر به مردم نیازمند تصمیم به انتشار این نامه گرفته ایم و امید می رود مسئولین امر و انسانهای نوع دوست نه براساس احساسات بلکه بر اساس وظیفه انسانی و اسلامی  خود نسبت به موضوع نگاه نمایند و تاکید می شود هدف ما سربلندی نظام اسلامی در ارائه خدمات به مردم  می باشد .

متن نامه پزشکان متخصص به شرح زیر است  .

هوالبصیر

مدتی است دوستان زیادی از اجازه نصب دستگاه MRI جدید در شهرستان میبد خبر می دهند و فعلاً داستان این است که «خیّری» بانی «خیر» شده است.

بدون پرده باید گفت اگر سرمایه دارانی یا حامیان آنها در ادامه سیاست اشتباه خود قصد دارند با نام خیری، نظام مهندسی سلامت جامعه را مخدوش نمایند، از دید خداوند پنهان نیست. در شرایطی که بزرگترین بیمارستان دانشگاهی مرکز استان که باید پاسخگوی بیش از یک میلیون بیمار و مراجع باشد و محتاج یک دستگاه MRI جدید است و چنین دستگاه پیشرفته ای که صرفاً برای جمعیت بالای 500 هزار نفر توجیه عقلی، کارشناسی و وجدانی دارد در شهرستانی با 60 کیلومتر فاصله از مرکز استان و جمعیتی بین 80-60 هزار نفر نصب میگردد.

خطرناک تر از این سوء تدبیر، سکوت کارشناسان و دلسوختگانی است که بخاطر عواقب شوم این کار فقط به ذکر آهی بسنده می کنند و از اظهار نظر و مخالفت علنی «هراس» دارند.

جناب حجت الاسلام و المسلمین صدوقی نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و محبوب، نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی چرا سکوت؟ چرا نسبت به تصمیم گیری چنین ناصحیح بی تفاوت نشسته ایم؟ علمای اعلام، صاحبان اندیشه چرا وارد عمل نمیشوید؟ اگر روزگاری یکی از بستگان شما مشکل پزشکی پیدا کند که حتی با آمبولانس هم جابجائی او خطرناک باشد یا زمان نجات جان بیماری به تار موئی بسته باشد، باز هم سکوت امروز را جائز می دانید؟

در شرایطی که مرکز استان بیش از 5 سال است که از فقدان یک دستگاه سی تی اسکن مجهز نیز رنج می برد، باز مجهزترین دستگاه سی تی اسکن در همین شهرستان 80-60 هزار نفری نصب گردیده است و هر روز بیش از چندین بیمار خوشحال و بدحال باید بیش از 130 کیلومتر راه را برای ارضاء شخصی عده ای «خیّر» طی کنند و خطر سفر را به جان بخرند که در استان فقط یک شهرستان «خیّر» دارد و بس.

ائمه محترم جمعه شهرستان های استان چرا سکوت فرموده اید؟ مگر دفاع از حق مردم استان وظیفه همه نبود؟ اگر هدف از چنین اقداماتی خیر رساندن است چرا نباید بر اساس اصول عقلی و علمی و نه منطقه ای باشد؟ صاحبان اندیشه کل بلاد استان، مگر چه چیز مردم سایر بلاد کمتر است که عمده امکانات گران قیمت عام المنفعه استان باید به یک کانون غیرمتناسب هدایت گردد.

برادر عزیزمان جناب آقای دکتر میرمحمدی ریاست محترم دانشگاه علیرغم اراداتی که به شخص شما و تمام خوبان میبد و نام میبد داریم ، چرا همراهی می فرمائید؟ شما که به روز جزا یقین دارید آیا اگر فرد مسئولی دیگر چنین اشتباه بزرگی را مرتکب می شد مگر سکوت می کردید؟ باز هم از سر تکلیف و نه هیچ منفعت شخصی یا گروهی شما را و کلیه دست اندرکاران را از این امر ناصواب برحذر می داریم و به عقوبت اخروی این کار دوستانه تذکر میدهیم.

مگر در معارف اسلامی فرا نگرفته بودیم که قرار دادن یک چیز در غیر محل خود «ظلم» است مگر این کار مصداقی غیر از ظلم دارد؟ از این « ظلمی» که در شرف وقوع است احساس تکلیف بر دوشمان به شدت سنگینی می کند. مگر عواقب این اقدام نسنجیده چیزی جز تحمل زحمت، هزینه و خطر سلامتی برای کل استان است؟

آخرین کلام اینکه : دوستداران مردم و نظام اسلامی، سکوت شما تأییدی است بر تحمیل قدرت نمائی پول بر سلامت مردم. 



             یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا