شرکت مالک نفتکش توقیف شده انگلیس اعلام کرد که این نفتکش ۲۳ خدمه داشته است که ده هندوستانی، پنج روس و یک نفر از کشور لتونی در آن حضور داشتند

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

نماینده شرکت مالک نفتکش Stena Bulk و مدیریت دریایی شمال به خبرنگار ریانووستی در لندن گفته‌اند که در این نفتکش ۲۳ نفر از کشورهای هند، لتونی، فیلیپین و روسیه حضور دارند.

براساس گزارش پورتال آنلاین فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل، ۱۶ نفر شامل ۱۰ هندوستانی، پنج روس و یک نفر از کشور لتونی در این کشتی فعالیت می‌کردند.

نماینده اتحادیه صنفی دریایی روسیه نیز بدون ذکر نام به خبرگزاری ریانووستی گفته است که مالک این کشتی پیشتر نیز با ملوانان روسیه کار کرده است.

شرکت استنا ایمپریو انگلیس نیز که ظاهراً مالک این نفتکش است در بیانیه‌ای اعلام کرده که نفتکش این شرکت با ۲۳ خدمه دریایی توسط قایق‌های ناشناس توقیف شده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، استنا ایمپریو مدعی شد: این کشتی در زمان عبور از تنگه هرمز با یک بالگرد و قایق‌های ناشناس مورد توقیف قرار گرفت.

شرکت انگلیسی افزود: ما هم اکنون توانایی دسترسی به نفتکش را که راهی آب‌های جنوبی ایران است، نداریم.

گفتنی است، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا