احمد هژبری گفت : چون آمریکا توان حمله نظامی با ایران را ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی در استان یزد در همایش ناظران شورای نگهبان ضمن تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت : بنا به چند دلیل آمریکا به حمله نظامی اقدام نمی کند اصلی ترین مورد توان حمله نظامی با ایران را ندارد ورشکستگی اقتصادی و بدهی 22 هزار میلیارد دلاری، اختلاف نظر حکام آمریکا، انزوای سیاسی در غرب و همراهی دو کشور عربستان و اسرائیل که منافع اقتصادی اهمیت بیشتری نسبت به جنگ برای آنها دارد و جایگزینی برای نفت ایران پیدا نکردن.

هژبری ادامه داد: دوقطبی سازی در کشور، خدمت یا خیانت برخی از مسئولین نظام گروگان گیری معیشت مردم و دسیسه جریان نفوذ عامل اصلی وضعیت نابسمان کنونی است.


آزاده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: برخورد با صلابت رهبری نقشه آمریکا که خواهان تسلیم شدن ایران با شرایط که او برای این ملت می گذارد خنثی شد.

هژبری عنوان کرد :نردم ایران می داند که تسلیم شدن هزینه های جبران ناپذیری دارد ولی مقاومت در برابر زور گویی پیروزی صد در صدی و هزینه های کمتری را به همراه دارد

وی با اشاره به تجربه تلخ لیبی و کره شمالی به دلیل مذاکره و تسلیم در برابر غرب گفت : این امر منجر به نابودی زیرساخت های سیاسی و اقتصادی و مصادره اموال این کشورها شد حتما مایه عبرت مردم با بصیرت ایران قرار می گیرد.

هژبری با اشاره به تاریخچه شورای نگهبان به نقش سازنده و اهمیت این شورا اشاره کرد و افزود: نظارت شورای نگهبان از نوع نظارت استصوابی که باید نظارتی همراه با حق دخالت و تصمیم گیری فعال باشد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز همسو با مردم در جهت حفظ منافع ملی و پاسداری از حقوق مردم گام برداشته و به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

علی جماشی مسؤل دفتر شورای نگهبان در شهرستان مهریز گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی نظام است و همواره در هجوم تبلیغات سوء دشمنان است ولی در این حال نتوانسته اند خدشه ای به آن وارد و این شورا کار خود را به نخو احسنت انجام داده است.

جماشی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش حساسیت های رأی های مردم که باید نظارت ویژه ای برآنها شود و آمادگی همیشگی نظارین شورای نگهبان در همه مقاطع وجود داشته باشد.

وی افزود : شهرستان مهریز در برگزاری انتخابات از نظز تنوع اشخاص و بررسی صلاحیت آنها به خوبی عمل کرده و نظارت خوبی بر انتخابات بدون کوچکترین لغزشی انجام داده است

جماشی ادامه داد: امیدواریم مردم همیشه در صحنه مهریز ، ناظرین و سرناظرین با هوشیاری و بصیرت بیشتر در انتخابات دوم اسفند ماه شرکت کنند.
فرماندار مهریز رضا زارع زاده گفت: نظاران شورای نگهبان باید قانون مدار، و کاملا بی طرفانه و مقتدر در مقابل تحریم ها باشند

وی افزود: همه باید در کنار هم قرار بگیریم تا با هم گرایی انتخاب سالم و پرشکوهی داشته و برگ زرین و افتخاری در حوزه جمهوریت و ادامه این نظام مقدس ثبت کنیم










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا