مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام 49 مورد حادثه و نجات 9 نفر در یک ماهه گذشته خبر داد.

کتر محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: عملیات امداد و نجات در یک ماه گذشته شامل: 13 عملیات جاده ای، 17 خدمات حضوری و 4 عملیات مناسبتی، 1 عملیات دریایی و ساحلی ، 5 مورد امداد و نجات کوهستان، 7 مورد عملیات نجات سیل و آب گرفتگی و 2 مورد امداد صنعتی و کارگاهی بوده است.

حرازی زاده افزود: طی این عملیات 959 نفر دچار حادثه شدند که 44 نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، 31 نفر در خدمات حضوری و 859 نفر در امداد مناسبتی، 5 نفر عملیات دریایی و ساحلی، کوهستان 5 نفر، 13  نفر امداد سیل و آب گرفتگی و 2 نفر امداد صنعتی و کارگاهی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: به دنبال این عملیات 9 نفر نجات یافتند که 3 نفر آن‌ها به صورت سرپایی و 6 نفر  به مراکز درمانی توسط آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

وی گفت: در میان نجات یافتگان 3 نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، 2 نفر در عملیات حضوری و ۱ نفر در اعملیات مناسبتی و 2 نفر در امداد صنعتی و کارگاهی و 1 نفر در عملیات کوهستان بودند.

خدمات رسانی 69  تیم به حادثه دیدگان جاده ای

حرازی زاده افزود: 323 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب 69  تیم به همراه 34 دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای 6 مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه 0 از اطلاع تا حضور در صحنه ) را 19 دقیقه و 41 ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و 17 دقیقه و 13 ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده  از تاریخ 24 اردیبهشت 98 لغایت 24 خرداد ماه 98 می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا