استاندار یزد ‌در بازدید از مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد بر ضرورت دسترسی همه مردم استان به آموزش‌ها و برنامه‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در حوزه پیشگیری و درمان بیماری دیابت و اهمیت پژوهش در حوزه بهداشت و درمان استان تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۸ و همزمان با سومین روز هفته ملی سلامت، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد به همراه "احمد ‌ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار از مرکز تحقیقاتی- ‌درمانی دیابت یزد بازدید کرد.
استاندار یزد پس از بازدید از واحدهای مختلف این مرکز، گفت: وجود مرکز تحقیقاتی- درمانی دیابت یزد با جامعیت موجود و ارائه خدمات در دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) ‌یزد در مرکز استان، جای افتخار دارد اما ضروری است تا با وجود مراکز بهداشتی و درمانی مطلوب در شهرها و روستاها، همه مردم حتی در دورترین نقاط استان، از آموزشها و برنامه های بهداشتی و درمانی به ویژه در حوزه پیشگیری و درمان بیماری دیابت بهره مند شوند.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: ارائه آموزش‌ به مردم شریف استان در حوزه بهداشت و درمان باید همراه با مداخله موثر باشد تا بدون هیچ رودربایستی و محدودیت، نقاط ضعف در این خصوص  برطرف شود، چرا که حفظ سلامت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی بر اهمیت پژوهش در حوزه بهداشت و درمان  تاکید کرد و افزود: خوشبختانه استان در رابطه با بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی پژوهشگر، شرایط خوبی دارد و توجه دانشگاه علوم پزشکی نیز در این خصوص ارزشمند است.
استاندار یزد ادامه داد: می توان دریافت تا با گسترش روند پژوهش در استان، چه راهکارهایی را در جهت بهبود سبک زندگی هم استانی های عزیز دنبال کنیم تا شاهد ابتلای افراد کمتری به دیابت و سایر بیماری ها باشیم.
طالبی با توجه به برخی آمارهای ارائه شده در این نشست مثل درصد بالای مصرف نمک، درصد نسبتا پایین مصرف روزانه سبزیجات و لبنیات، درصد پایین مصرف ماهی در طول هفته و عدم انجام فعالیت ورزشی کافی و مناسب توسط هم استانی ها، این آمارها را ناشی از سبک زندگی و برخی عادات غذایی نامناسب مردم استان دانست و خاطرنشان کرد: علی رغم شرایط بسیار مناسب استان در حوزه‌های بهداشت و درمان، توسعه یافتگی و برخورداری از سطح سواد مناسب، باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی و ارائه آموزشهای لازم، در زمینه تغییر سبک زندگی و عادات غذایی شهروندان نیز، شرایطمان بهبود یابد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود تاکید کرد: شایسته است تا در جهت آگاهی مردم نسبت به آمارهای ارائه شده در حوزه عادات غذایی،  اطلاع‌رسانی مناسبی توسط رسانه ها و گروه های مرجع انجام شود و با کمک صدا و سیما و بهره گیری از ابزار تبلیغی و آموزشی، مدارس و انجمن های اولیاء و مربیان، تلاش های لازم برای ارتقا‌ی  وضعیت سلامت جامعه صورت گیرد.
گفتنی است در این بازدید "محمدرضا میرجلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) و "محمدرضا آقایی" مدیر مرکز تحقیقاتی- درمانی دیابت یزد توضیحاتی در مورد برنامه های آموزشی اعم از اپلیکیشن دیابت، هایپرمارکت سالم و طرح مدارس در حوزه بهداشت و درمان استان ارائه کرد‌ند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا