معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: 2 تیم درمان اضطراری(BHCU) هلال احمر استان یزد با تجهیزات و دارو به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محمد علی غنی زاده معاون بهداشت ، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : تیم 26 نفره درمان اضطراری bhcu که دیروز (25 فروردین ماه) با تجهیزات و دارو به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شد،

غنی زاده با اعلام اینکه تیم bhcu هلال احمر یزد در شهرهای ملاثانی و مروی مستقر خواهد شد، گفت : این تیم 26 نفره شامل پزشک، پرستار، ماما، روانشناس و تکنسین دارویی ،بهداشت تغذیه و بهداشت محیط و ... فعالیت دارند و خدمات و کمک‌های لازم را در حوزه پزشکی، دارویی و روانشناختی به آسیب دیدگان از سیل ارائه می‌دهند.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: خدمات بهداشتی، پرستاری و مامایی ، ویزیت رایگان همراه با دارو، تست فشارخون، قند خون، آموزش بهداشت، مشاوره و ... بصورت رایگان اقداماتی است که در صورت نیاز توسط این تیم درمان اضطراری به هموطنان سیل زده انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اعزام این تیم به مناطق سیل زده، به درخواست معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور صورت گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این تیم به مدت یازده روز در این مناطق حضور خواهند داشت و به خدمات بهداشتی و پزشکی رایگان می‌پردازند که در صورت نیاز  تمدید خواهد شد.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا