سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی را در ساعات اولیه سال نو، به دقت گوش دادم؛ به نکات بسیار دقیق کارشناسی در زمینه اقتصاد و بخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره داشتند که اگر ما و مجموعه کارگزاران کشور در بخش های مختلف، اهل کار و عمل باشیم، تمام این نکات، قابل اجرا و دست یافتنی است.

 و اما، دیروز در اخبار آمده بود که مقام معظم رهبری هدیه ای شامل ۴ هزار بسته لوازم خانگی و ۴ هزار راس دام را به خانوارهای سیل زده گلستان تقدیم نموده اند تا از طریق استانداری بین آسیب دیدگان آن منطقه تقسیم گردد.

این اقدام ارزشمند، دو پیام اصلی دارد: اول اینکه بر خلاف برخی عناصر تندرو که به معنای واقعی کلمه، دنباله رو و مطیع رهبری نیستند، ایشان به استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی ارشد استان اعتقاد دارند و دوم اینکه اهدای گوسفندان مولد توسط بالاترین مقام رسمی کشور حاوی نکات مدیریتی و کارشناسی دقیقی است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- همواره به جای ماهی، ماهی گیری یاد مردم دهیم و به جای دادن مستمری، آنها را توانمند سازیم.

۲- به مقوله امنیت غذایی و بخصوص اقتصاد دامپروری توجه بیشتری شود.

اگر نگاهی به کشورهای مرفه و پیشرفته دنیا مانند دانمارک، هلند، سوئد، نروژ، سوئیس و ... هم بیاندازیم خواهیم دید که اقتصاد کشاورزی و بخصوص زیربخش دامپروری در این کشورهای صنعتی حرف اول را می زند و مردم آنها با تولید عجین شده و از مصرف گرایی فاصله گرفته اند.

باشد که ما هم به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال جدید به مقوله اقتصاد مقاومتی و تولید ملی اهمیت بیش از پیش داده و کشورمان را در مقابل انواع تهاجم اقتصادی واکسینه نماییم/

محمد زاده رحمانی - فرماندار شهرستان بافق

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا