ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد ؛ حدود چند ماهی است جهان شهر یزد، شهردار ندارد، اتفاقی افتاد؟ یزد گل و بلبل نبود که شد؛ امور شهر معطل مانده بود که نماند؟ حتی بسیاری از امور که ممکن بود در دفتر شهردار یزد و نوبت و کاغذبازی بماند، اما فراتر و بی دغدغه اموراتش انجام و اجرا شد، پس شهردار چه صیغه ایست؟


   نگارنده :محمد حسین تقوایی زحمت کش (خبرنگار)



ریاست و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد
حدود چند ماهی است جهان شهر یزد، شهردار ندارد، اتفاقی افتاد؟ یزد گل و بلبل نبود که شد؛ امور شهر معطل مانده بود که نماند؟ حتی بسیاری از امور که ممکن بود در دفتر شهردار یزد و نوبت و کاغذبازی بماند، اما فراتر و بی دغدغه اموراتش انجام و اجرا شد، پس شهردار چه صیغه ایست؟

جناب آقای مهندس غلامعلی سفید بزرگوار
شاید عده ای، منتقد نخودی (نه خودی) بگویند شهر بدون شهردار خلاف قانون است با اینهمه برای اتمام حرف و حدیث بدخواهان شورای شهری که جانش برود از قانون عدول نمی کند! رویه قانونی ابتکاری پشنهاد می کنم که یزد بدون شهردار بماند!

جناب آقای رییس شورای شهر یزد
راه حل ساده است اعضای محترم شورای شهر قانون و مقررات مربوط به انتخاب و شرایط احراز صلاحیت شهردار را نخوانند تا در جواب عده ای، منتقد نخودی (نه خودی) بگویند اطلاع نداشتیم!
از میان دهها گزینه دارای شرایط قانونی شهرداری؛ یک گزینه ای که منع قانونی دارد به عنوان شهردار انتخاب و به وزارتخانه معرفی نمایند.
البته بعد از معرفی با تکیه بر جال و جنجال و مصاحبه,سخنرانی و تهدید و یک کلام حرف و بلوا! در رسانه های خودی!  فرار رو به جلو کرده و وزارت کشور را به باد انتقاد گرفته و متهم کنید که در انتخاب شهردار منتخب شورای شهر یزد سنگ اندازی میکند و نمی گذارد یزد شهردار داشته باشد.

جناب آقای سفید عزیز و بزرگوار
طبق حساب سرانگشتی هر مورد 3 ماه هم طول بکشد این دوسال حدود 8 گزینه چنینی معرفی کنید! بدون منع قانونی یزد شهر بدون شهردار می ماند  به نظرتان قابل تامل نیست؟
البته مدیون هستید تصور کنید این ایده و اختراع از انتخاب مهندس فرهمند و مهندس سید حسینی ؛ (دو شهرار منتخب قبلی که به رغم عدم صلاحیت قانونی به وزارتخانه معرفی شدند) کپی برداری شده است.

جناب آقای مهندس سفید دوست داشتنی
بیایید باهم تصور ذهنی کنیم، در ایام نوروز ورودی دروازه قرآن؛ یک المان بزرگ به ده زبان زنده دنیا بنویسیم "به یزد اولین شهر بی شهردار خوش آمدید" برای بستن دهان منتقدین و رسانه های نخودی (نه خودی) ، در کنار چی چی خشت خام و جشنواره چی چی فیلم یزد و هزاران مراسم دیگر، سمپوزیم! بین القاره ای " یزد مهد بدون شهردار" برگزار کنیم و از طریق برنامه های فرهنگی  امثال جشنواره بادبادکها, جشنواره غذاهای یزدی بدون گوشت  و یک کلام برنامه های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار، یزد بدون شهردار معرفی نموده و از سویی در تاریخ ثبت خواهد شد که چگونه یزد بدون شهردار اداره شد و اّب از آب تکان نخورد؟ فوق العاده نیست؟


رییس و اعضای محترم شورای شهر یزد
مدیونید تصور کنید این نامه ذره ای طنزست و جواب ندهید، واقعیت عملکرد و تفکرات شورای شهر  پنجم یزد در انتخاب اولین شهردار تا کنون, همه رخدادهای حول انتخاب شهردار و لاپوشانیها، جوابیه ها؛ واکنش ها و مصاحبه های و گزارشهای شورای شهر یزد؛ موضوع خیلی خنده دار و طنز است که باید بدان گریست!  یاعلی



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا