نقد منتقد توسط فردائیان (5):ا

بزرگ ترین مشکل فرهنگی استان وبلاگ طوفان است

یزدفردا "نقد منتقد توسط فردائیان ،نقد ،بر نقد نیست و تنها برداشت آزاد فردائیان از نقد و منتقددر یزد است که یزدفردا با کمک فردائیان به آن خواهد پرداخت وانشالله در قسمت های آینده بحث شفاف تر انجام خواهد شد و بر اساس درخواست نویسندگان بدون نام و با نام منتشر می شود و امیدواریم صاحبان اندیشه و همچنین مسئولین بزرگوار فرهنگی و استان با سعه صدر و همچنین شرکت خود در این بحث ما را در نقد منتقد یاری داده و قطعا با توجه به فرهنگ بومی استان و حضور صاحبان قلم شاهد حضور موثر و سازنده منتقدان استان در تمامی صحنه ها باشیم .نقد منتقد دفاع از کسی ویا حمله به دیگری نخواهد بود بلکه به دنبال راه جدیدی برای ورود صاحبان قلم به این عرصه مهم و فردا ساز می گردد.

و توضیحی که ضروری به نظر می رسد این است که یزدفردا این بحث را بدون هیچ پیش زمینه خبری در برنامه کار خود قرار داده بود و برای هرچه پربارتر شدن این بحث دست خود را به سوی تمامی اصحاب اندیشه وقلم دراز کرده وبه افرادی که برما منت گذاشته و با گذاشتن وقت خود در این رابطه اظهار نظر نموده اند، و تمامی کسانی که به هردلیل و توجیه صلاح دانستند که وارد بحث نشوند احترام می گذارد .

بحث نقد منتقد را در :
قسمت اول:یزد شهر بی صدا
قسمت دوم :آقای عالیشوندی!  چرا شکایت؟!
قسمت سوم:آقای عالیشوندی :از طرح شکایتتان بگذرید یا ما را توجیه کنید-رابطه وبلاگ طوفان یزد با سرشاخه دلالان فرهنگی چیست؟
 قسمت چهارم : آقای شوق،آقای عالی شوندی ،بیایید کمک کنید تا شوق ،شوق شود !

قسمت پنجم:بزرگ ترین مشکل فرهنگی استان وبلاگ طوفان است
محمد صادق احمد نیا :در حالی که پس از گذشت چندین ماه از حضور  عالیشوندی برای تصدی پست مدیرکل ارشاد یزد می گذرد و همچنان آن اداره محترم و فرهنگی هیچ گونه برنامه یا چشم انداز فرهنگی که در آن نقش دستگاه ها و ادرات مختلف استان برای ایفای نقش شرعی و قانونی خود در جهت صیانت از فرهنگ دارالعباده تعریف شده باشد را ارائه نداده است .

مشاورین محترم دبیر شورای فرهنگ عمومی استان توانسته اند وی را قانع کنند که همکنون حادتر از مشکل وبلاگ طوفان یزد به نویسندگی محمد رضا شوق الشعرا مشکل دیگری گلوی فرهنگ نیمه جان دارالعباده را نمی فشارد و باید برای حل این مشکل دست به دامن دادگستری یزد شد.

بر همگان هویداست که امروز بدون مشخص کردن هدف و چشم انداز رسیدن به آن ، حتی اداره کردن جمع های کوچک و یا نیل به ابتدایی ترین اهداف تشکل های کوچک اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و... غیر ممکن یا بسیار دشوار و پرهزینه است .

از همین رو بسیار جای تاسف و تاثر است که هم اکنون برای اداره ی فرهنگ در این استان هیچ گونه چشم اندازی مدون و مشخص نشده است تا چراغ راهی باشد برای حرکت همه ی دستگاه ها ادرات و تشکل های فرهنگی استان تا علاوه بر کاهش فرسایش منابع از باز خورد های منفی نیز جلوگیری شود
برای اینکه در حوزه خودم قلم زده باشم سوالی که به عنوان فعال فناوری اطلاعات از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم
نگاه اداره کل برای حضور، فعالیت و توسعه فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی در فضای اینترنت در قالب برنامه های دارزمدت چگونه ترسیم شده است؟


جالب است بخش گسترده ای از مجوزهای رایج و البته فرهنگی در ایران در حوزه فناوری اطلاعات توسط وزارت ارشاد صادر می گردد مانند کمیته مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‏ای که نماینده وزیر یکی از پایه های سه گانه است یا برای اخذ مجوز وبسایتها و وبلاگها این وزارتخانه ماموریت صدور مجوز را برعهده دارداما هنگامی که به سند توسعه فناوری اطلاعات یزد نگاه کردم هیچ جایگاه حتی نام و عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ذکر نشده است و بعبارتی نقشی کم رنگ هم ایفا نمی کند.


دلیل این مهم هم به قول یکی از دوستان خبرنگار آی تی چنین تفسیر می شود! شاید عدم آشنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و مجموعه آن با فضای اینترنت است.


عالیشوندی شاید می توانست با تدبیر و روش رایج به جوابگویی اتهامات احتمالی در فضای اینترنت بپردازد و به وبلاگ طوفان یزد الکترونیکی جواب می داد، امری که امروزه از سوی وزرات خانه بالادستش بارها در برابر وبسایتها خبری و حتی وبلاگهای جوابیه رسمی صادر می شود اما وی چنین نگاهی ندارد.


بعید می دانم که مجموعه ارشاد یزد، خبرنگاران وبسایتهای خبری را به رسمیت بشناسند و حاضر به صدور کارت خبرنگاری یا پوشش حمایتی مانند بیمه خبرنگاران داشته باشند.


عالیشوندی جوان نشان داد که درحوزه سینما و تئاتر شاید صاحب نظر و ایده باشد اما در حوزه فرهنگ دیجیتال کمتر می داند و مشاورینی هم ندارد و گرنه با نگاه به وبسایت اداره کل می توان به فاجعه میانگین سی بازدیدکننده در روز این وبسایت، سیاستها و برنامه ارشاد را دریافت، شاید شکایت عالیشوندی از یک وبلاگ نویس اوج فاجعه ایست که می تواند یک مدیرکل در حوزه خود انجام دهد که امیدوارم عالیشوندی از این فاجعه جلوگیری کند.

•بزرگترین مشکل فرهنگی استان چیست؟
•مشاورین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد چه کسانی اند؟
•چه کسانی از شکایت مدیر کل ارشاد از شوق الشعرا سود می برند؟
•آقای عالیشوندی بلاخره به میدان اطلسی رفتند یا نه؟
•کاش بدانیم
•چرا آقای عالیشوندی مدیرکل یک وبلاگ، یک صفحه پروفایل و حتی یک ایمیل ندارد،
•مشاور فناوری اطلاعات مدیرکل ارشاد یزد کیست؟
•نقش اداره کل رشاد در تدوین سند توسعه فناوری اطلاعات یزد چه بوده است؟
•آيينه چو نقش تو بنمود راست خود شکن٬ آيينه شکستن خطاست 


 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا