فرماندار بهاباد در جلسه هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان بهاباد که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد گفت: علت وقوع بسیاری از جرائم ضعف در برخی از قوانین و عدم آگاهی مردم از قانون است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار بهاباد و‌ با حضور امام جمعه بهاباد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، بخشداران مرکزی و آسفیچ و جمعی از مسئولین ادارات مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده در سطح شهرستان گفت: علت وقوع بسیاری از جرائم ضعف در برخی از قوانین و عدم آگاهی مردم از قانون است. 

"محمدمهدی خانی زاده" با بیان اینکه با تخریب باغات به شدت مخالف هستم گفت: سیاستی که ما پیش گرفته ایم بسیار غلط است؛ در بحث برداشت آب غیرمجاز دست روی کسانی می گذاریم که در مصرف آب صرفه جویی کرده اند.

وی در این رابطه با اشاره به چند چاه کشاورزی غیرمجاز که یکی از آنها با اقدام طرح های آبیاری نوین، برداشت آب را از بیست لیتر به پنج لیتر کاهش داده است افزود: در قوانین باید فرصت تشویق هم در نظر گرفته شود.

خانی زاده در بخش دیگر سخنان خود خواستار دقت بیشتر در بازرسی از اصناف شد و گفت: متأسفانه در این بازرسی ها حقوق اجتماعی مردم نادیده گرفته شده است و در حقیقت به مصرف کننده اجحاف می شود.

فرماندار بهاباد با بیان اینکه قیمت های یک نوع کالا در سطح شهر یکنواخت نیست گفت: برای مقابله با گرانفروشی هر جایی که محرز شود تحت هر عنوانی گران فروشی شده است باید با رأی قاطع برخورد شود تا کمتر شاهد تخلفات در این زمینه باشیم.

خانی زاده همچنین با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی و حفظ آبروی مردم گفت: قانون برای همه یکی است ولی در اجرای حکم باید آبروی مردم هم حفظ شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان بهاباد با تشکر از رئیس دادگاه عمومی بهاباد که حکم های قاطع و شجاعانه صادر می کند گفت:  شهر ما امنیت بهتری به خود گرفته است و جرائم کاهش یافته است.

مباحث مربوط به مهاجرین، وضعیت ساختمان دادگاه عمومی بهاباد و درخواست حفظ چارت دادگستری بهاباد از دیگر مواردی بود که وی بیان داشت.

امام جمعه بهاباد به بیان عوامل مؤثر در بروز جرائم و آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: عدم آگاهی مردم از قوانین باعث وقوع جرائم می شود؛ مردم با بسیاری از قوانین آشنا نیستند و لذا باید قوانین به مردم آموزش داده شود. 

حجة الاسلام و المسلمین بشکانی با اظهار اینکه مهاجرینی که به استان وارد می شود سواد پایینی دارند گفت: پایین بودن سطح سواد مهاجرین و تفاوت فرهنگ آنها با فرهنگ استان را باعث بروز مشکلات و حتی بحران در آینده دانست.

وی اجبار به مدرسه رفتن کودکان این مهاجرین و یا آموزش های فنی و حرفه ای به آنها و توجیه مهاجرین را در کاهش آسیب ها و جرایم اجتماعی مؤثر دانست.  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق بیت المال توسط دستگاههای مسئول، خواستار راه اندازی کارگروه حفظ حقوق بیت المال در بهاباد شد.

"علی اکبر شمس" با اشاره به تبدیل دادگستری به دادسرای بخش به مقایسه نحوه ارائه خدمات در آنها پرداخت و گفت: دادگاه بخش خدمات را سهل تر و سریعتر انجام می دهند و به نفع مردم است؛ روند رسیدگی در دادگاه بخش بین پانزده روز است اما در دادگسری دو تا سه ماه زمان نیاز دارد تا پیگیری شود.

رئیس دادگاه عمومی بهاباد هم در این جلسه به ارائه گزارشی از آمار پرونده های تشکیل شده در حوزه های مختلف قضایی و جرایم پرداخت.

دهقان رفع تصرف شانزده هکتار از اراضی دولتی، صدور احکام مناسب برای چندین نفر شکارچی، طرح بازرسی از اصناف برای مدت محدود را از برخی اقدامات پیشگیرانه عنوان نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا