در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و جمعی از مسئولان و اعضای جامعه نابینایان استان، یکشنبه شب 29 مهر، گذر فرهنگ و هنر یزد شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی توسط هنرمندان عضو جامعه نابینایان استان به مناسبت روز عصای سفید بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این مراسم که معاون سیاسی امنیتی استاندار، سرپرست فرمانداری یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمع زیادی از اعضای جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان به همراه خانواده‌های خود حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی همچون تواشیح، نمایش‌نامه‌خوانی و سرود توسط هنرمندان روشندل استان اجرا شد.

محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به استعدادهای بزرگی که در میان روشندلان استان وجود دارد، بیان داشت: بسیاری از این روشندلان نخبه و پرتلاش یزدی، در رشته‌ها و زمینه‌های کاری خود سرآمد و الگو هستند و با کوشش کم‌نظیر خود توانسته‌اند بر ناتوانی ظاهری غلبه کنند.

وی با سپاس از تلاش‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی به دلیل توجه ویژه به فعالیت‌های بخش نابینایان در کتابخانه‌ها، از ایجاد زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده حداکثری روشندلان از منابع کتابخانه‌ها در قالب کتاب‌های بریل و صوتی، قدردانی کرد.

عباس حیدری، سرپرست فرمانداری یزد نیز در سخنانی کوتاه در جمع روشندلان یزدی از پیگیری‌های صورت گرفته برای مناسب‌سازی محیط‌های شهری به منظور راحتی هرچه بیشتر نابینایان و کم‌بینایان خبر داد.

وی همچنین قول مساعد داد با همکاری شهرداری و شورای شهر یزد مشکل عبور و مرور روشندلان در محدوده بلوار دانشجو، مقابل کتابخانه عمومی امام علی(ع) و مسیر دسترسی روشندلان به کتابخانه با احداث پل عابر پیاده در این بخش، حل شود.

نمایش‌نامه‌خوانی، اجرای سرودهایی با مضمون عاشورایی و ملی واجرای تواشیح توسط جمعی از هنرمندان نوجوان و جوان روشندل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان ویژه‌برنامه گرامیداشت روز «عصای سفید» و با حضور مسئولان حاضر، بخشی از کتاب‌های بریل و صوتی تولید شده توسط بخش تخصصی نابینایان کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد رونمایی شد.

کتاب‌های صوتی و بریل این مجموعه پس از تولید انبوه برای استفاده روشندلان استان‌های جنوبی و شرقی کشور، به کتابخانه‌های عمومی این استان‌ها ارسال خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا