یزدفردا :حسین جلالی سردبیر یزدفردا "براساس قولی که قبلا داده بودیم یزدفردا قصد دارد تا رزومه و نگرش افراد مطرح برای استانداری یزد را منتشر نماید "

با عنایت به توافقاتی که افراد تاثیر گذار برای انتخاب استاندار یزد نموده بودند علی زینی وند  معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزدکه از 27 آذر 96  در این سمت مشغول  و به نوعی با حمایت زمانی قمی 90 از تصمیمات استان با نظر وی اجرا می شود به عنوان گزینه مورد نظر استان معرفی شود .

هرچند که مدتی بعد تعدادی از همان افراد با اظهار نظر خود در مورد موفقیت استانداران بومی در استان به نحوی به آن توافق اعتراض کردند .


زینی وند که  10 سال از سابقه کاری خود را در  مدارس آموزش و پرورش از ابتدایی تا دبیرستان تدریس کرده  و در کارنامه خود رییس روابط عمومی  استانداری تهران،مشاور شورای عالی امنیت ملی،مدیر کلی سیاسی امنیتی استان ایلام، و پس از آن در استانداری ایلام در سمت های مختلف   و همچنین در مجمع تشخیص مصلحت نظام در کمیته سیاست های داخلی ،یکی از مشاورین محسن رضایی دبیر مجمع،کارگروه  تدوین سیاست‌های کلی نظام  در حوزه های جمعیت   و عضویت در انجمن روابط بین الملل ایران، مرکز مطالعات بین المللی صلح،شورای سیاست گذاری ماهنامه تحلیلی علمی دیپلمات وتدریس در تحلیل زمینه  مسائل داخلی و بین المللی،کارشناس مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری ایلام (1385-1388)،دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام در سالهای (1376-1374)،رئیس اتحادیه انجمنهای اسلامی اسلامی دانش آموزان شهرستان دره شهر(1376) ،مدیر عامل روزنامه ملت ما(1391-1390)،جانشین مدیر مسئول و دبیر سیاسی روزنامه ملت را دارد .

علی زینی وند که مدتی در گروههای اصلاح طلب استان ایلام فعال بود و شنیده ها حکایت از عضویت فعال در سازمان مجاهدیدن انقلاب اسامی را در کارنامه خود را دارد  در ادامه  از ستاد محسن رضایی(اصولکرا)  سر در آورده و در انتخابات دهمین دوره مجلس با شعار اصلاح طلبی نامزد شده بود  و از قراین موجود پس از حضور در پست معاونت اقتصادی استانداری یزد نیز همزمان در برنامه های سازمان در یزد شرکت حضوری فعال داشته است .

وی در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاشی ناکام برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان داشت که در لیست نهایی اعلام شده شورای نگهبان حضور نداشت و در رقابت های دوره دهم مجلس شورای اسلامی از منطقه جنوب استان ایلام نتوانست به عنوان کاندیدا حضور داشته باشد  .

یکی از دلایل مخالفان  انتصاب وی برای استانداری یزد علاوه بر غیربومی بودن ، کارنامه ضعیف زمانی قمی  در یزد است که خیلی ها  اعتقاد دارند عملکرد او باعث شد تا کارنامه میرمحمدی اردکانی استاندار اول تدبیر امید در استان را درخشان تر کند  و ادامه این روند باعث سردرگمی بیشتر این استان خواهد شد و تصمیم گیری های وی که بیشتر در زمینه علوم سیاسی فعال بوده عامل ناکامی زمانی قمی دانسته اند .

مخالفان وی یکی از دلایل مخالفت حود را شنیده ها از عضویت وی در سازمان مجاهین انقلاب اسلامی و دفتر تحکیم وحدت دانشگاه دانسته و سفارش رهبر گبیر انقلاب از عدم بکارگیری اعضای این سازمان در سمت های سیاسی دانسته اند .

موافقان او نیز اعتقاد دارند حضور وی پس از زمانی قمی باعث تغییرات کمتر در استان خواهد شد چون بیشتر انتصابات صورت گرفته  را با نظر و بوده و آرامش پس تغییر استاندار  را ملاک موافقت خود می دانند و البته عده ای نیز قاطعیت وی در تصمیمات و همینگونه اشرافیت علمی وی بر موضوعات سیاسی  را ملاک خود برای انتخاب وی می دانند.

هرچند که مدتی قبل بر اساس رایزنی های صورت گرفته بیشتر افراد تاثیر گذار یزد با استانداری وی موافق بودند ولی تحولات پیش آمده در این مدت و مطالبات مردمی  این توافق را شکننده کرده واز گزینه قطعی پس از زمانی قمی به یکی از گزینه های مطرح استانداری یزد تبدیل شده است .

نکته مهم اینکه اکثر صاحب نظران یزدی استانداران بومی را موفق تر از غیربومی ها دانسته و حضور یک بومی در استانداری را باعث همبستگی تمام قشر های استان می دانند و استاندار ضعیف بومی را به استاندار به ظاهر قوی غیربومی ترجیح می دهند .

گزینه های دیگر که در آینده نزدیک روی آنها بحث خواهد شد :

ا
🔸استانداری
--محمد رضا بابایی
--سید حسینی
--محمد علی طالبی
-محمد جواد عسکری-
-محمد رضا عظیمی زاده
-علی زینی وند

.
🔹شهرداری
▫️. سید حسینی
◽️--محمدرضا بابایی
▫️. فرهمند
▫️-محمود دهقان
▫️-سید علی مشتاقیون
-▫️  کشفی
۳......
با کانال فرداییان همراه شوید
http://telegram.me/joinchat/COfpWjxqnmOowVY1j4IZPw

یزدفردا آمادگی انتشار مطالب تحلیلی پیرامون گزینه های مورد نظر را اعلام می دارد.

 











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا