طلائی مقدم خبر داد : مجوز تأسیس کارخانه فروسیلیس آلومینیوم طبس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس؛ صبح روز سه شنبه  23 مرداد 97 جلسه ای با حضور "سید مهدی طلائی مقدم"معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان،"احمد جمالي"مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ، سرکار خانم "مریم فرجی" رییس گروه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و "محسن حجازی"  رئیس اداره تشریفات وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل دفتر کار مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری برگزار شد.

در این جلسه "سید مهدی طلائی مقدم" معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان پيرامون نحوه ورود سرمايه گذاران خارجی درشهرستان طبس با مسئولین سازمان سرمایه گذاری گفت و گو کرد و مقرر شد با توجه به برگزاری همايش سرمايه گذاري دركشور چين  طرح هاي سرمايه گذاري از جمله اولین منطقه ويژه معدنكاري كشور درشهرستان طبس به عنوان طرح پايلوت ارائه گردد .


در پایان جلسه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ضمن تقدیر وتشکر از دفتر سرمایه گذاری خارجی بابت معرفی سرمایه گذاران طرح فروسیلیس آلومینیوم طبس و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بابت پیگیری های لازم جهت اخذ مجوز، اعلام کرد : طی روزهای گذشته  مجوز  تاسیس  کارخانه فروسیلیس آلومینیوم طبس در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر و  آغاز عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت.

لازم به ذکر است سرمایه گذاران این کارخانه از کشورهای آلمان، قزاقستان و چین هستند و با راه اندازی این واحد برای 400 نفر  اشتغال ایجاد خواهد شد.

گفتنی است: مواد اولیه عمده مورد استفاده در اجرای طرح مذکور از  معادن زغالسنگ است که از جمله دلایل اجرای این طرح در طبس می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا