امروزه در تمام محافل و گردهمایی خصوص سوال میشود چیکار کنیم؟ چه بخریم؟ در این وضعیت بازار چیکار کنیم؟ اما میخواهم نکته مهمتری بگویم چه کار نکنیم؟

مرتضی محمدی نژاد

گرفتار هیجانات بازار نشوید!
امروزه در تمام محافل و گردهمایی خصوص سوال میشود چیکار کنیم؟ چه بخریم؟ در این وضعیت بازار چیکار کنیم؟ اما میخواهم نکته مهمتری بگویم چه کار نکنیم؟
از تمام عزیزان می خواهم با تصمیمات لحظه و آنی خداحافظی کنند و گرفتار هیجانات بازار نشوند.
چند روز پیش دوستی گفت 10 میلیون تومان پس انداز دارم میخواهم به ارز دلار تبدیل کنم کجا میتوانم دلار خریداری کنم؟ گفتم 10 میلیون تومانی که با زحمت و مرارت به دست آوری لزومی ندارد که از به دلار تبدل کنی جواب داد تورم است پول و سرمایه ام از بین می رود نمی دانم چیکار کنم؟ گفتم با این 10 میلیون تومان نمیتوانی کاری انجام دهی تورم مشکلات عدیده ای با خود می آورد که قرار نیست  تغییر ریال به دلار سرمایه شما اتفاقی خاصی در زندگی اتان به وجود آورد.

بدون تجربه وارد بازار جدید نشوید!
بدون تجربه و دانش کافی وارد بازار نشوید  هر بازار تخصص  خودش دارد یک شبه نمیتوان کارشناس شوید در تمام محفلها اکثر کارشناس سکه و ارز هستند یک دوست می گفت قرار است دلار تا پایان ماه فلان تومان شود سوال کردم چه دلیل؟ گفت میدانم معلوم است.

 پیشگویی نکنید!
توصیه  ام دیگر اینکه بارها تاکید کردم در زمان رکود 80 درصد پیش بینی بازار است 20 درصد اقدامات اجرایی اما بین پیش بینی و پیش گویی تفاوت است پیش گویی بدون دانش و تخصص و بر اساس احساس است اما پیش بینی براساس تجربه و دانش و واقعیتهای موجود است  لذا در بازار پیش گویی را کنار بگذاریم.

 دچار رکود نشوید!
در اخر اینکه دچار رکود نشویم امروز کارخانه دوستم بودم کل خط تولید را تعدیل کرده بود دلیلش را پرسیدم گفت به هر حال رکود است و بهتر است کاری نکنیم اما توصیه میکنم شما دچار رکود نشوید نگذارید شرایط بر کسب و کار وذهنتان حاکم شود بلکه شما بر شرایط حاضر حاکم باشید مطمئن باشید اگر با تدبیر؛ شناخت و آگاهی جلو بروید حتی رکود میتواند سکوی پرش تان باشد حداقل پس از رکود نسبت به رقا جلوتر هستید لذا توصیه می شود با برنامه ریزی هوشمندانه و آگاهانه نگذارید رکود بر کسب و کارتان سایه افکند.




 
 ٱینده اقتصاد ایران: از خودمان شروع کنیم!(1)
تاریخ: 19 اردیبهشت 1397 - 09:50

 

 فرصتهای طلایی رونق کسب و کار در دوران رکود اقتصادی ایران
تاریخ: 28 فروردین 1397 - 09:04
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا