دکتر علی اکبر حدادزاده با اعلام این خبر توضیح داد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی واگیر دار و با سرعت انتشار بالا می‌باشد که از اواخر سال گذشته شاهد ورود این بیماری به استان یزد بودیم. اما با جدیت تمام و تلاش شبانه روزی پرسنل دامپزشکی و همکاری سایر دستگا ه ها در حال حاضر این بیماری در استان تحت کنترل است و مورد جدیدی از این بیماری مشاهده نشده است.

دکتر علی اکبر حدادزاده با اعلام این خبر توضیح داد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی واگیر دار و با سرعت انتشار بالا می‌باشد که از اواخر سال گذشته شاهد ورود این بیماری به استان یزد بودیم. اما با جدیت  تمام و تلاش شبانه روزی پرسنل دامپزشکی و همکاری سایر دستگا ه ها در حال حاضر این بیماری در استان تحت کنترل است و مورد جدیدی از این بیماری مشاهده نشده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت جامعه و بهداشت فراورده های خام دامی، تمامی تلاش خود را از مزرعه تا سفره، بکار    گرفته ایم تا فراورده های طیور و محصولاتی که در این صنعت در استان یزد تولید می شود از سلامت کامل برخوردار باشد.

حدادزاده در پایان افزود: دام  و طیور و فراورده های مرتبط انتقالی از این استان به استان های دیگر که با گواهی بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی استان یزد صورت می گیرد مورد تایید بوده و هیچگونه نگرانی در مصرف آن ها وجود ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا