مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با اشاره به اهميت اجراي ايده هاي نو و بهره مندي جامعه از توانمندي هاي بانوان در رونق اقتصادي از اجراي طرح ملي توان افزايي بانوان با موضوع كسب و كار در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،طرح ملی توان افزائی بانوان با رویکرد رونق کسب وکار و  هدف آگاه سازی مخاطبان به مزیت های اقتصادی و فرصت های اشتغال بومی، آشناسازی با فرایند شکل گیری کسب و کار و کارآفرینی،ترغیب جهت ورود به عرصه ی کسب و کار و کارآفرینی با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان در 31 استان کشور و به صورت ملی اجرايي مي شود.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: با هدف تحقق برش استاني و اجراي طرح ملي توان افزايي بانوان در حوزه كسب و كار از مشاوران و كارشناسان دفاتر امور بانوان در فرمانداري ها خواسته شده است از هر شهرستان 7 نفر از بانوان و 3 نفر آقايان را با شرايط ارائه شده براي حضور در اين طرح معرفي نمايند.
«رقيه كرمانيان» افزود: تعداد 100 نفر از زنان جوان هر استان(لازم به ذکر است 30 درصد از این 100 نفر به جامعه مردان اختصاص دارد)  با رعايت  گروه سني حداقل 20 و حداکثر 40 سال در اين طرح آموزش ديده  و مهارت هاي لازم در حوزه كسب و كار را تجربه مي كنند.
كرمانيان بيان كرد:جوانانی که علاقمند به خویش فرمائی ؛ دارای ایده های کسب و کار و يا صاحبان کسب و کارهای نو پا هستند در اولويت پذيرش و حضور در اين طرح قرار دارند.
وي اظهار داشت: آموزش جستجوی فرصت های کسب و کار و کارآفرینی(مزیت های اقتصادی بومی- محیطی)،ارائه مدل و الگوی کارآفرین موفق بومی و غیربومی،عوامل موفقیت فردی و اجتماعی، ايده يابي، بوم مدل کسب و کار، ترسیم نقشه راه ویژگی ها و انواع کارآفرینی سرفرصل هاي آموزشي مورد نظر در اين دوره هستند.
مديركل بانوان و خانواده استانداري يزد در پايان ضمن دعوت از علاقه مندان براي ثبت نام در اين دوره گفت:برگزاری جلسات مشاوره – مصاحبه با مخاطبان به صورت فردی یا گروهی، جمع بندی و مشخص شدن دقیق نیازها در بخش های مستعد آموزش های کسب و کار و تجاری سازی ایده،نیاز به مشاوره کسب و کار و جذب منابع و نیاز به مشاوره در توسعه کسب و کار و شبکه سازی نيز از ديگر برنامه هاي اجراي اين طرح ملي در استان يزد مي باشد.
گفتنی است علاقه مندان واجد شرايط میتوانند جهت شرکت در این طرح و ثبت نام به آدرس Www.foundationed.ir مراجعه نمایند كه پس از بررسي شرايط و مشخص شدن تيم هاي متقاضي، اين دوره هاي آموزشي بعد از ماه مبارک رمضان بصورت حضوری در مركز استان برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا