استاندار یزد بابیان اینکه حوزه گردشگری جذاب است و ضرورت دارد تا عملاً سیاست‌های استان در این باره تغییر کند؛ اضافه کرد: حوزه گردشگری به شعار و سخنرانی نیاز ندارد بلکه به کار عملی احتیاج دارد تا سرمایه‌گذار دلگرم کار شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان روز دوشنبه 18 دی‌ماه 96 به ریاست استاندار یزد و با حضور اعضای این ستاد در محل سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این نشست که با موضوع بررسی مشکلات واحدهای تولیدی خدماتی استان یزد برگزار شد؛ اظهار داشت: در کشور مشکلاتی داریم که ریشه و اساس آن ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است و باید مجموعه‌هایی داشته باشیم که اشتغال‌زایی برای استان ایجاد کند.
وی بابیان اینکه در ایجاد اشتغال جدید در تمامی حوزه‌ها و حتی کشاورزی، اولویت اشتغال با تحصیل‌کردگان دانشگاهی باشد، ادامه داد: باید مشاغلی ایجاد کنیم که فارغ‌التحصیلان به کار مشغول شوند چراکه وقتی شغلی نداشته باشند باعث اعتراض شده و اگر ماه‌ها حقوق نگرفته باشند دارای مشکلات عدیده و بسیاری هستند.
استاندار یزد بابیان اینکه تلاش مجموعه مدیریت استان در حل مشکلات کارآفرینان است؛ اضافه کرد: در صنعت گردشگری یکسری زیرساخت لازم است و وقتی شهر یزد جهانی شده، به کانون توجه کشور تبدیل‌شده است و به هتل‌های پنج ستاره برای جذب گردشگر و رفع نیاز اقامتی و اسکان آن‌ها نیاز دارد.
وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذار و ایجاد دلگرمی و تشویق برای سرمایه‌گذاری اظهار داشت: باید به‌عنوان مسئله ساخت هتل به‌عنوان یک زیرساخت کمک کنیم و در مراحل تسهیلات و صدور پروانه، به گونه ای رفتار نشود که سرمایه‌گذار دلسرد شود.
زمانی قمی بیان داشت: وقتی می‌گوییم گردشگری را توسعه دهیم لازم است خودمان اقتضائات را فراهم کنیم و این جلساتی که برگزار می‌کنیم نتیجه داشته باشد و خروجی مثبت بدهد نه این‌که سنگ‌اندازی برای بخش خصوصی داشته باشیم.
استاندار یزد بابیان اینکه اگر کاری به بخش خصوصی نداشته باشیم بهتر می‌تواند کار را پیش ببرد؛ عنوان کرد: ترکیه از حوزه گردشگری ارزآوری دارد و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه شیوه‌های آسان و سهل‌الوصول در نظر می‌گیرند تا بخش خصوصی ورود کند درحالی‌که ما فشارهای زیادی به بخش خصوصی وارد می‌کنیم.
وی بابیان اینکه حوزه گردشگری جذاب است و ضرورت دارد تا عملاً سیاست‌های استان در این باره تغییر کند؛ اضافه کرد: حوزه گردشگری به شعار و سخنرانی نیاز ندارد بلکه به کار عملی احتیاج دارد تا سرمایه‌گذار دلگرم کار شود.
زمانی قمی با اشاره به اینکه کارآفرینان حوزه گردشگری مشکلات زیادی دارند که باید برای حل مشکلات اقدام کرد و از بخش خصوص حمایت شود؛ گفت: نباید یک مجموعه گردشگری در دوره‌های مختلف با سختگیری دستگاه‌ها بدون پیشرفت باقی بماند.
وی عنوان کرد: باید به‌صورت محکم برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری و ساخت هتل پنج ستاره اقدام کرد و در حوزه تسهیلات نیز به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا سایر سرمایه‌گذاران با دیدن این حمایت‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق شوند.
رفع مشکلات بخش خصوصی که در این نشست مطرح شد می‌تواند برای حداقل 2 هزار نفر در استان به‌طور مستقیم ایجاد اشتغال کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا