همایش آموزشی CRM خدمات مشتریان تلفن همراه روز یکشنبه 24 دی ماه با حضور مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی استان یزد برگزار شد.

 همایش آموزشی CRM خدمات مشتریان تلفن همراه روز یکشنبه 24 دی ماه با حضور مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی استان یزد برگزار شد.

فضل الله ساجدی مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطه یزد طی سخنانی در این همایش بر ضرورت مشتری مداری و توجه به خواست ها و نیازهای مشتریان تاکید کرد.

وی با اشاره به تاریخچه ای از مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و ارزیابی دستگاه های اجرایی که از سال 1380 در دستگاه های دولتی آغاز شد، اظهار داشت: در رویکرد سیستم دولتی با این که مشتری ، ارباب است، اما گاهی مشاهده می شود که ماجرا برعکس می شود.

ساجدی افزود: در کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی رقابتی، مراجعه کننده، مشتری است و با مراجعه خود و خرید کالا یا خدماتمان، به ما لطف می کند و موجب بقا و حیات کسب و کار ماست.

وی در این نشست که با حضور 150 نفر از مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی سی تی روستایی و کارشناسانی از معاونت خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شده بود، رسیدگی و توجه به مشکلات مشتریان را ضروری خواند و از مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی سی تی روستایی خواست تا افزون بر گوش دادن به حرف مشتریان، آنان را درک کنند و به مفهوم صندلی خالی و جایگاه نامرئی مشتری توجه داشته باشند.

مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه یزد همچنین بر ضرورت شناسایی و پیشگیری از شکل گیری عوامل نارضایتی، و یادآوری نقش مخرب نارضایتی مشتریان، خاطرنشان ساخت: با توسعه فضای مجازی، بروز یک نارضایتی می تواند منجر به اشاعه آن و تاثیر مخرب بر روی سایر مشتریان و گسترش نارضایتی شود و کسانی که در خط مقدم بخش فروش هستند باید با هوشیاری و آگاهی با مشتری مواجه شوند.

وی نقش عوامل فروش را مشابه نفش یک مهاجم در تیم فوتبال و مهم ارزیابی کرد و گفت: کار و نقش شما بسیار مهم است و تمام زحماتی که در بخش های مختلف مخابرات صورت می گیرد، باید در بخش فروش نتیجه گیری شود.

ساجدی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به نیازهای مشتری، احترام به مشتری، دارا بودن ظاهری آراسته، رفتار مناسب و مودبانه با مشتری، کیفیت خدمات، قیمت مناسب، و سرعت عمل در ارائه خدمت به مشتری را از جمله ضرورت هایی معرفی کرد که مسئولان و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی سی تی روستایی موظف به رعایت آن هستند.

در ادامه این برنامه، مصطفی دهقان شیری از اداره امور مشتریان ارتباطات سیار مخابرات منطقه یزد ویژگی ها و نحوه کاربری نرم افزار مدیریت ارتباطات با مشتریان را ارائه کرد و مدیران و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آی سی تی روستایی به صورت عملی با نحوه کار با سامانه مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شدند.

در این همایش محسن ملک محمدی کارشناس آموزش معاونت خدمات مشتریان همراه اول طی سخنانی به بیان اهمیت ، ضرورت، اهداف CRM و نیاز همراه اول به CRM و نیز مزیت های اجرای آن در همراه اول پرداخت و اظهار کرد: مدیریت ارتباط با مشتری و افزایش رضایت مشتری درآمدها را افزایش می دهد و هدف نهایی ما افزایش رضایت مشتری و وفاداری آنان به سازمان است.

وی افزود: مدیریت ارتباط با مشتریان به ما کمک می کند که ما به هدف یکپارچه سازی خدمات و مدیریت تجربه واحد مشتری برسیم و مهم ترین ویژگی CRM همگرایی است و با اجرای آن ما دیگر سیستم های مختلفی برای پاسخگویی نخواهیم داشت.

در بخش پایانی این همایش که به کوشش همکاران حوزه تجاری در اداره مشتریان ارتباطات سیار و با حضور مهدی مقوم مدیر مخابرات منطقه یزد و آزادی عضو و نایب رئیس شورای شهر یزد و ملک محمد برگزار گردید از دفتر نمونه و موفق تقدیر بعمل آمد و لوح یادبودی به مدیر این دفتر اعطا شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا