یزدفردا :انتخاب استاندار یزد پس از عدم تمایل میرمحمدی استاندار چهارساله دولت تدبیر امید یزد که به عنوان 5استاندار همراه دولت نیز شناخته شده وارد مرحله های جدید شده است .
کسانی که خود را محق انتخاب استاندار یزد می دانند ،و به نوعی خود را متولی رای مردم یزد می دانند،هرکدام به دنبال کسی رفتند که بیشترین امتیاز را برای آنها به ارمغان آورد  و متاسفانه همانند شورای منحل شده ای که نتوانستند در انتخابات شوراها به لیست واحد برسند در انتخاب استاندار نیز بر روی گزینه هایی که در دوره قبل از دولت تدبیر امید تکیه کرده بودند تکیه کرده و هرکدام با تمام تلاش سعی در انتخاب نشدن گزینه های دیگر کردند.

جالب تر اینکه هر گروهی نماینده خود برای پست استانداری را مورد وثوق رییس دولت اصلاحات دانسته و عارف را نیز موافق خود می دانند .همانطور که دیدیم نتوانستند برای یک گزینه جمع بندی نمایند و کار را به رای گیری کشیدند وچند ثانیه پس از رای گیری خبرش در شبکه اجتماعی پخش و بعدا تکذیب هم کردند .

اما نباید غافل از این قصه بود که گروههای دیگر یزدی نیز نقش مهمی در انتخاب استاندار دارند و بدون هیچ دخالتی بزرگترین نقش خود را ایفا کرده و در بعضی مواقع قدرتشان در انتخاب ها بیشتر از مدعیان در صحنه است .

یزدی ها دوباره در همان دامی افتاده اند که بارها خود را با آن آزموده اند وبا تمرکز تمام امور خود برای انتخاب نشدن یزدی که با آن موافق نیستند راه را برای انتخاب فردی که همه را غافلگیر کند بازخواهند کرد .

قبلا هم در یزدفردا نگاشتیم تا دیرنشده از شایستگان موجوداستاندار را انتخاب کنیم  ....
خبرهایی برای یزدی ها به گوش می رسد و شنیده ها حکایت از انتخاب زمانی قمی دارد .
محمود زمانی قمی سیاست‌مدار اصلاح طلب و استاندار  استان مرکزی در دولت یازدهم و نائب رئیس هیئت مدیره بنیاد باران است. وی عضو ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) و مسئول هماهنگی امور استانهای این ستاد بود
وی  استانداری ایلام، چهار محال و بختیاری، معاونت سیاسی استانداری همدان و سمنان و مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را در کارنامه دارد. محمود زمانی‌قمی در اواسط دهه ۶۰ نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی سیستان وبلوچستان و از موسسین جهاد دانشگاهی این استان بود.
آن گونه که می گویند زمانی قمی از مدافعین جدی سیاست های دولت تدبیر و امید به حساب میآید.

 

بیوگرافی زمانی قمی

وی چندین دوره استانداری در دولت اصلاحات را داشته و از اعضای ستادهای استانی محمدرضا عارف در انتخابات 92 بوده است.

هرچند پس از انتصاب وی در استانداری مرکزی در این خصوص اعتراضات  نسبت به معرفی محمود زمانی قمی به عنوان استاندار جدید استان مرکزی، صورت گرفت

اما وزارت کشور پاسخ داد"انتصاب استاندار فرآیند مشخصی دارد و براساس سلسله مراتب کار انتخاب و انتصاب استاندار صورت می‌گیرد.کار انتصاب از وزارت کشور آغاز و افرادی که در این وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گیرند پس از ارزیابی سوابق و توانمندی‌های فردی و مدیریتی، سوابق اجرایی و همچنین کسب استعلام از مراجع نظارتی و مصاحبه‌های مربوطه فرد مورد نظر توسط وزارت کشور به دولت معرفی می‌شود.دولت با دعوت از فرد مورد نظر و بررسی‌های لازم پیشنهاد وزارت کشور را به بحث گذاشته و نهایتا پس از انجام رای‌گیری فردی که اکثریت آرا را کسب کرده باشد به عنوان استاندار منصوب می‌شود. وزارت کشور  در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان استان مرکزی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که انتخاب زمانی قمی با نظر رئیس جمهور صورت گرفته و وزیر کشور صراحتا مخالف این انتخاب بوده است، تصریح کرد: آقای محمود زمانی قمی به عنوان استاندار پیشنهاد استان مرکزی نیز فرآیند مذکور را طی کرده و از گزینه‌هایی بوده است که وزیر کشور به دولت معرفی کرده بود.  ۳ نفر از سوی وزارت کشور به دولت برای تصدی استانداری استان مرکزی معرفی شده بود مشورت‌ها و هماهنگی‌های لازم با مسئولین استانی برای انتخاب گزینه‌ها صورت گرفته بود و آقای قمی نیز صلاحیت این انتخاب را از سوی دولت امروز کسب کرد.

حال باید دید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا