استاندار یزد گفت: آنچه در هشت سال دفاع مقدس روی داد، جلوه گاه عظمت آفرین حماسه ملت ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمن متجاوز به آب و خاک و دین و ناموسشان بود و یاد ایثارگریهای شهدا و جانبازان و آزادگان قهرمان و خانواده های معظم این عزیزان و اتحاد و همدلی مردم ایران در دفاع از انقلاب و نظام و دین و میهن، هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شورای مشورتی ایثارگران استان، صبح پنجشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶ به ریاست " سید محمد میرمحمدی" در سالن زنده یاد حمیدیا تشکیل جلسه داد.
استاندار یزد در این نشست، آغاز هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلاورمردیها و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام را گرامی داشت و گفت: آنچه در هشت سال دفاع مقدس روی داد، جلوه گاه عظمت آفرین حماسه ملت ایران و ایستادگی آنان در برابر دشمن متجاوز به آب و خاک و دین و ناموسشان بود و یاد ایثارگریهای شهدا و جانبازان و آزادگان قهرمان و خانواده های معظم این عزیزان و اتحاد و همدلی مردم ایران در دفاع از انقلاب و نظام و دین و میهن، هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.
 "میرمحمدی" آنگاه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص مشکلات مرتبط با بیمه فرزندان شهداء، بر استفاده از ظرفیتهای قانونی جهت پیگیری مشکلات و مسائل مرتبط با ایثارگران و خانواده های این عزیزان تاکید کرد و خواستار ارائه گزارشی جامع جهت انعکاس به هیات دولت در صورت نیاز به اصلاح قوانین در این خصوص شد.
وی سپس بر معافیت مالیاتی ایثارگران وفق قانون، تاکید کرد و خاطر نشان نمود: مواردی همچون لزوم پرداخت حق پرستاری همسران جانبازان معزز، باید منطبق بر قانون پیگیری شود و در صورتیکه قوانین نیاز به اصلاح و تکمیل دارد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، موارد پیشنهادی را مشخص نموده تا به نحو مقتضی از مسیر دولت یا مجلس شورای اسلامی اقدام شود.
استاندار یزد تاکید کرد: در مواردیکه قانون صراحت لازم را ندارد، قوانین باید با تفسیر موسع به سود ایثارگران و خانواده معظم ایشان تفسیر شود چرا که این عزیزان حق بزرگی بر گردن کشور و مردم دارند و حل مشکلات و مسائل آنها باید در اولویت همه دستگاه ها قرار گیرد.
میرمحمدی در پایان پیشنهاد داد تا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تشکیل یک هیات حقوقی متشکل از حقوقدانان و وکلای دادگستری، موارد نقص و یا ابهام قوانین موجود در خصوص ایثارگران و خانواده معظم آنها را احصاء و با لحاظ پیشنهادات اصلاحی به استانداری یا بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ارائه نمایند تا از مسیر قانونی، اقدامات لازم در جهت اصلاح یا شفاف سازی قوانین صورت گیرد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار، گزارشی پیرامون موارد مرتبط با حق بیمه و معافیت مالیاتی فرزندان شاهد و ایثارگران و حق پرستاری همسران جانبازان و موارد قانونی مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور توسط مشاور ایثارگران استاندار و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ارائه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا