استاندار با بیان این امر که" هرکجا اسکان زائرین هست، امکانات درمانی نیز باید وجود داشته باشد" خاطر نشان نمود: باید همه تمهیدات لازم در راستای سلامت، امنیت و بهداشت زائرین اربعین حسینی اندیشیده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در جلسه ستاد اربعین استان که عصر شنبه ۲۸ مردادماه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، با اشاره به استقبال پرشور مردم از پیاده روی اربعین و زیارت عتبات عالیات در این ایام گفت: خوشبختانه این حرکت خودجوش مردمی سبب شد که دستگاه های دولتی هم در این راستا احساس وظیفه کنند و خدماتی را به این طیف وسیع مردم ارائه نموده و پیش بینی های لازم را به عمل آورند.
استاندار یزد با بیان این نکته که" عنایت حق تعالی همراه این عشق و ارادت مردمی در ایام اربعین است" خاطر نشان کرد: این حرکتها نشان از پایبندی اعتقادی و علاقه مردم به اسلام  و ارادتی است که به راه و منش ائمه (ع) دارند.
وی افزود: نقاط ضعف و قوت ما در طول سالهای گذشته مشخص شده و اکنون باید در نهایت نظم و برنامه ریزی، خود را مهیای خدمت رسانی به مردم کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: با توجه به گزارشات واصله، نیاز به تجهیز و استقرار مواکب جهت خدمات دهی به ۳ هزار نفر دیگر از زوار احساس می شود و به همین منظور جلساتی را با اوقاف و هلال احمر و دیگر نهادهای ذیربط خواهیم داشت و از یاری و همراهی خیرین بزرگوار نیز بهره مند خواهیم شد تا این مشکل نیز برطرف شود.
میرمحمدی ضمن تاکید بر اخذ گزارش ستادهای شهرستانی، بر لزوم برنامه ریزی جهت طراحی مسیر ایمن برای زائرین تاکید کرد و افزود: ممکن است برخی مسیرها از نظر مسافت و زمان، طولانی تر باشند، اما توجه به امنیت و سلامت زائرین حکم میکند که مسیر ایمن تر برای اعزام زائرین عزیز انتخاب شود.
استاندار با اشاره به لزوم برنامه ریزی مناسب جهت ارسال دارو به کشور عراق به منظور سهولت تامین آن توسط زائرین، خطاب به دستگاه های مسئول گفت: باید اطلاع رسانی لازم جهت ایجاد یک فرایند مناسب به منظور پیشگیری از شیوع برخی بیماری ها در میان زائرین صورت گیرد تا با شیوع بیماریهای مصری و اپیدمی در میان زائرین مواجه نباشیم.
وی با بیان این امر که" هرکجا اسکان زائرین هست، امکانات درمانی نیز باید وجود داشته باشد" خاطر نشان نمود: باید همه تمهیدات لازم در راستای سلامت، امنیت و بهداشت زائرین اربعین حسینی اندیشیده شود.
میرمحمدی با توجه به اعزام زائرین توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و از طریق اتوبوس، بر لزوم آموزش رانندگان و ارائه هشدارهای لازم به ایشان مبنی بر لزوم رعایت نکات ایمنی و دقت در امر سلامت زائرین تاکید کرد و از نیروی انتظامی خواست تا نسبت به معاینه فنی اتوبوسها و رعایت ضوابط لازم برای رانندگان اقدامات اساسی را انجام دهند.
استاندار یزد در پایان ضمن تاکید بر انجام پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکل صدور روادید زوار یزدی و انجام این امر در یزد، بر لزوم مستندسازی در ارائه خدمات به زوار ایرانی و خارجی تاکید کرد و افزود: این امر هم موجب ماندگاری این تلاشها و تهیه یک آرشیو غنی از اقدامات انجام شده می شود و هم میهمان نوازی و نوع دوستی ایرانیان نسبت به دیگر زائرین را نشان خواهد داد.
گفتنی است سال گذشته تعداد ۲۷۶۲۵ زائر از استان یزد جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی اعزام شده اند که به گفته نماینده سازمان حج و زیارت استان، پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا