فرماندار ویژه طبس خبرداد احداث بزرگترین مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه زغال‌سنگ در طبس

به گزارش خبرنگار یزدفردادر طبس فرماندار ویژه طبس ازاحداث بزرگترین مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه زغال‌سنگ در طبس خبر داد

 سیدمهدی طلائی‌مقدم  در چهارمین نشست تخصصی اعضای آموزش و پرورش اظهار داشت: مجوز مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه در مقاطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی با همکاری هیأت مدیره شرکت زغال‌سنگ پروده اخذ شده است و در این خصوص اقدامات در دست اجرا است.
 وی تصریح کرد:‌ هدف از ایجاد مجتمع حضور و استفاده از بهترین معلمین در بهترین فضای آموزشی است، این مجتمع یک مجتمع خاص در شهرستان طبس خواهد بود تا در کشور بدرخشد و یک ساختمان در شأن شرکت زغال‌سنگ احداث خواهد شد و درخواست داریم شهرداری و شورای شهر نیز در خصوص پروانه‌های ساختمانی همکاری لازم را داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: این مجتمع در داخل مجموعه زغال‌سنگ پروده طبس احداث و طراحی خواهد شد تا طی یک یا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
 طلائی‌مقدم اضافه کرد: خیلی دوست داشتیم رتبه‌های تک رقمی مربوط به فرزندان طبس باشد که باید در این خصوص بیشتر تلاش کرد و در طول سال تحصیلی نیاز است تا اساتید برجسته کشوری درجه یک در هر رشته‌ای به طبس بیایند و هفته سه جلسه برای استادان در نظر گرفته شود.
 وی ادامه داد: روی این موضوع برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و با توجه به زیرساخت‌های خوبی از قبیل فرودگاه و راه‌آهن که طبس دارد باید استفاده شود و امیدواریم سال آینده در چندین رشته رتبه تک رقمی داشته باشیم.
 مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در این جلسه گفت: طبق هماهنگی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص احداث مجتمع آموزشی زغال‌سنگ اقدام شده است که نظر مساعدی در این خصوص داشته‌اند و شرکت زغال‌سنگ می‌تواند فعالیت‌های آموزشی، بهداشتی و رفاهی اقدامات مناسبی انجام دهد.
 رمضان کریتی‌ثانی عنوان داشت: احداث پروژه استخر سرپوشیده زغال‌سنگ مقداری طولانی شد و در این خصوص تجربه نداشتیم که امیدواریم به زودی به بهره‌برداری برسد و سعی خواهم کرد مجتمع آموزشی مشمول زمان نشود و روند احداث این مجموعه طی اقدامی فوری آغاز شود.
 وی خاطرنشان کرد: هنرستان فنی امام خمینی(ره) طبس نیروهای مناسبی را به بازار کار ارائه می‌دهد که بخشی از این نیروها جذب زغال‌سنگ می‌شوند و باید در بحث آموزش و ایمنی اقدام و نیروها با تخصص لازم وارد بازار کار شوند و نیاز است در این خصوص همکاری مناسبی بین آموزش و پرورش و زغال‌سنگ انجام شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا