مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد از سفر دبیر کنوانسیون حقوق کودک در کشور به یزد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در نشست ویژه‌ سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه کودک و نوجوان و خانواده با برشمردن اهمیت جایگاه کودک در جامعه، گفت: کودکان به‌عنوان افرادی که آینده یک کشور را می‌سازند نحوه تربیت و رشدشان برای جامعه جهانی دارای اهمیت است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این جلسه با تقدیر از فعالیت سازمان مردم‌نهاد حوزه خانواده و بانوان گفت: تشکل‌ها به‌عنوان جامعه مدنی سعی در شناخت و حل مشکلات دارند و این بزرگ‌ترین هدف آن‌ها است.
«رقیه کرمانیان» یکی از ویژگی‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی را توجه به حقوق کوکان و پیش‌بینی مجازات برای عاملان کودک‌آزاری دانست و گفت: در سطح بین‌الملل برای جلوگیری از خشونت و کودک‌آزاری بخصوص در مواقع جنگ و احتمال به وجود آمدن آسیب‌های گوناگون برای این قشر از جامعه، کنوانسیون حقوق کودکان تشکیل و کشور ایران در سال 1372 با حق شرط مخصوص خود به عضویت این کنوانسیون درآمد.
وی افزود: کنوانسیون حقوق کودک تمام آنچه برای رشد و تعالی کودک لازم و یا مانع آن است را بررسی و راهکار مناسب برای آن اندیشیده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اعلام حضور «مظفر الوندی» دبیر مجمع ملی کنوانسیون حقوق کودک ایران در یزد، گفت: از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حقوق کودک استان انتظار داریم تا به خلأهای موجود در قانون بپردازند و در جلسه با مرجع عالی کنوانسیون حقوق کودک ایران مطرح کنند.
کرمانیان در رابطه با فعالیت‌های تشکل‌های حامی حقوق کودکان و بانوان در استان گفت: با توجه به امکانات و میزان آشنایی تشکل‌ها با قوانین و مسائل مرتبط، فعالیت‌های امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم ولی کافی نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا