صباغیان نماینده شهرهای بافق، ابرکوه، مهریز، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی بر همکاری و انسجام قوی مدیران در جذب اعتبارات ملی در راستای توسعه استان تاکید کرد.

همچنین محمدرضا صباغیان روز یکشنبه در کارگروه توسعه شهرستان خاتم گفت: پیشنهاداتی که در هر شهرستان با حضور مسئولان ارشد ارائه می شود نقش های کلیدی را در شهرستان مشخص کرده و موجب ارتقا هر چه بهتر شهرستان می شود.
وی همچنین با مهم و ضروری خواندن کار شورای توسعه در شهرستان ها افزود: اعضای این شوراها باید با شناسایی افراد توانمند جدای از جناح نگری و با کادرسازی خوب از توانایی های آنها در زمینه توسعه شهرستان ها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از اولویت های مشخص شده در شهرستان خاتم تخصیص آب به کارخانه کربن فعال مروست بوده است که با همیاری مسئولان شهرستان این مهم نیز حل شده است و یکی از مهمترین اولویت های این شهرستان اجرایی شده است.
وی همچنین توجه به راه های شهرستان را ضروری دانست و گفت: در این زمینه نیز با همکاری فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان گام های خوبی برداشته است اما امید داریم تا بتوانیم که مهمترین مطالبه مردم یعنی دوبانده شدن محور هرات به مروست را نیز اجرایی کنیم.
در ادامه همچنین فرماندار خاتم یکی از اولویت های اصلی شهرستان را بحث راه های شهرستان عنوان کردو اظهار داشت: در نشست کارگروه قبلی این بخش مصوباتی داشت که در فاصله زمانی پیگیری مصوبات آن بوده ایم.
فرجام فاضلی اظهار داشت: خوشبختانه بحث روکش آسفالت محور هرات به هرابرجان با اختصاص 40 میلیارد ریال آغاز شده اما دوبانده شدن این مسیر که 35 کیلومتر است نیاز به 350 میلیارد ریال اعتبار دارد که باید از اعتبارات ملی اختصاص یابد.
وی به بحث بهداشت درمان در خاتم اشاره و اظهار نمود: بحث بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی که از مطالبات مردم است از مهمترین مواردی بود که تحت عنوان مصوبه آمده است و با همکاری مسئولان باید اجرایی شود.
فاضلی همچنین صنعت را در شهرستان نوپا دانست و گفت: در این شهرستان کارخانه پتروشیمی فقط یک تابلو از آن نصب شده و کارخانه طاووس نیز همینطور راکد مانده است چرا که با راه اندازی این دو واحد صنعتی بزرگ می توانیم اشتغالزایی و درآمد زایی خوبی داشته باشیم.
این مسئول گفت: برق شهرستان خاتم هم اکنون از سوی استان کرمان تامین می شود اما این شهرستان به رینک شدن برق این منطقه به برق شهرستان ابرکوه نیاز دارد تا علاوه بر آن در این مسیر بتواند صنایع بیشماری نیز راه اندازی شودودرزمان قطع برق ازسمت کرمان بتوانیم ازسمت ابرکوه بحث قطعی برق را جایگزین کنیم.
در ادامه بخشدار مرکزی خاتم تصریح کرد: دغدغه اصلی مردم خاتم در حوزه اقتصادی، فقر است و هیچ چیز بدتر از فقر، مردم را رنج نمی دهد و راه حل آن اشتغال است.. 
محمد کاظمی نسب خاطرنشان کرد: با راه اندازی پتروشیمی علاوه بر اینکه اشتغالزایی ایجاد می شود از آنجا که یک واحد دانش بنیان است دانشجویان هم با تخصص های لازم مشغول خواهند شد.
وی همچنین به راه اندازی راه آهن در خاتم تاکید کرد و اظهار داشت: راه آهن قادرآباد و خانون آباد که از این مسیر عبور می کند باید پیگیری شود اگر چه در دست مطالعه است باید پیگیری های لازم نیز در این خصوص صورت گیرد چرا که اجرای آن می تواند به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ ایران و شهرهای اطراف آن بشمار آید.
وی افزود: اقبال مرکزنشینان به مردم این شهرستان کم است اگر چه در دولت تدبیر و امید ورق برگشته و این نگاه ها بیشتر شده است ما خواستار توجه خاص مسئولان هستیم. 
شهرستان خاتم با 64 هزار هکتار جنگل های طبیعی تنها دارنده این موهبت های خدادای در استان است اصلی ترین شغل مردم این منطقه کشاورزی و دامپروری است و قطب مهم کشاورزی در استان و اولین تولید کننده گندم، ذرت و تخمه و همچنین دومین تولید کننده پسته در کشور است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا