فرماندار يزد گفت: فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باید رشد و توسعه پیدا کند و خانواده ها با کم کردن توقعات زمینه توسعه امر دینی و الهی ازدواج جوانان را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه هماهنگي برگزاري همايش بزرگ خيرين ازدواج با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري و جمعي از مسئولين ادارات و نهادها برگزار شد.

« مصطفي سالاري » در اين جلسه  با اشاره به سابقه ديرينه حضور و مشاركت خيرين و سازمان هاي مردم نهاد در امورات مختلف گفت: خيرين بدون هيچ چشم داشتي و تنها براي رضايت خداوند متعال و براي اعتلاي ايران اسلامي در حوزه هاي مختلف وارد عرصه فعاليت شده اند كه در اين بين نقش خيرين يزدي در ايجاد مساجد، تكايا، مراكز فرهنگي، آموزشي و ورزشي بر هيچ كسي پوشيده نيست.

فرماندار يزد در ادامه با مهم دانستن موضوع ازدواج در كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه اظهار داشت: سازمان هاي مردم نهاد به عنوان بازوي توانمند دولت در حل و فصل مسائل اجرايي مي توانند در موضوع ترويج ازدواج آسان نقش بسزايي داشته باشند.

وي خواستار ساماندهي و منسجم شدن فعاليت ها و اقدامات در حوزه ازدواج شد و افزود: از گذشته تا كنون توسط برخي از دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد اقداماتي در زمينه ترويج فرهنگ ازدواج انجام شده كه قطعاً با تشكيل انجمن خيرين در اين حوزه مي توان مسير را براي اجراي اقدامات تأثيرگذار فراهم نمود.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان در پايان با اشاره به اقدام خير نيك انديش « دكتر جوادي » در احداث ساختمان هاي خيري در روستاي محمد آباد يزد براي سكونت جواناني كه ازدواج نموده اند خاطرنشان كرد: امروزه اشتغال و مسكن از مهمترين معيارهاي لازم براي ازدواج جوانان است كه مي توان از كمك خيرين در اين زمينه ها نيز بهره مند شد.

در این نشست هریک از اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا