آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار هیئت رئیسه انجمن صنفی سرپرستان خبرگزاری‌ها و مدیران مسئول پایگاه‌های خبری استان یزد با اشاره به اینکه در دنیا نسبت به مسئله خبر برداشت‌ها و رفتارهای متفاوتی انجام می‌شود، اظهار داشت: برخی افراد رسانه‌ها را بنگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی می‌دانند که در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این اقدام کار خوب و ارزشمندی است، ادامه داد: برخی اوقات رسانه‌ها به عنوان ابزار کار حزب و گروه و دسته‌های سیاسی قرار می‌گیرد و هرچه آنها بگویند و بخواهند می‌گوید و هرچه مخالف سیاست آنها باشد را مطرح نمی‌کند و به مسائل مورد نیاز جامعه توجهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بعضی رسانه‌های دیگر هم به دنبال خبرها و سوژه‌های داغ هستند که به وسیله این سوژه‌ها مردم را مشغول اخبار و رسانه خود کنند چه این خبر صحیح یا دروغ باشد.

ناصری یزدی با بیان اینکه چنین اقداماتی بیشتر برای کسب پول انجام می‌شود، افزود: الان در دنیا رسانه‌‌های زیادی داریم که با پول‌های عربستان صعودی و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند و به دنبال تطهیر جنایت‌های آنها هستند.

امام جمعه یزد فریب را یکی از سیاست‌های این چنین رسانه‌هایی دانست و گفت: استکبار جهانی و متحدان ظالم آنها همچون رژیم صهیونیستی و سعودی برای اینکه بتوانند به جنایت‌های خود ادامه دهند، این رسانه‌ها را با پول‌های هنگفت می‌خرند و به وسیله این ابزار مهم، سر مردم را به مسائل حاشیه‌ای و بعضا دروغ، گرم می‌کنند که هیچ کس به ظلم و ستم آنها توجهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در آمریکا تمام فعالیت‌های سیاسی منحصر به دو حزب می‌شود و این دو حزب اجازه فعالیت و بزرگ شدن به هیچ حزب دیگری نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: با این وجود آمریکا و انگلیس و دیگر مستکبران جهان سعی دارند در کشورهای دیگر جهان هزاران حزب درست و به این وسیله مردم را درگیر فعالیت‌های سیاسی غیرلازم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به ظلم‌هایی که استکبار جهانی به ویژه پیش از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و دیگر کشورهای مظلوم جهان روا داشته‌اند اشاره کرد و ادامه داد: علت اصلی این چنین اقداماتی این است که آنها اسلام را قبول ندارند و چون به دنبال حکومت بر تمام جهان هستند، نمی‌توانند حاکمیت خداوند را قبول کنند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در ایران هم پیش از انقلاب به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادند که کسی تریبونی در اختیار داشته باشد و حتی اگر یک روحانی می‌خواست در مسجدی روضه بخواند باید حتما از ساواک اجازه می‌گرفت، به هیچ عنوان به کسی اجازه نمی‌دادند که آزادانه صحبت کند.

امام جمعه یزد افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این حرکات ظالمانه کنار رفت و خوشبختانه الان مردم آزادانه می‌توانند حرف‌های خود را بزنند ولی الان متاسفانه برخی فراموش کرده‌اند که انقلاب ما را به اینجا رسانده و به دنبال باج‌خواهی از انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: اگر فداکاری‌هایی که الان در سوریه و عراق انجام می‌شود نبود الان از این کشورها هیچ خبری نبود و به این وسیله تروریست‌های جنایت کار به ایران اسلامی نزدیک می‌شدند و با از بین رفتن امنیت در ایران، مشکلات بسیاری برای مردم ما به وجود می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم زمان مسئولیت ما چه به دلیل برکناری، بازنشستگی، مرگ و به هر دلیل دیگری پایان می پذیرد، گفت: چیزی که از دوران فعالیت ما باقی می‌ماند تنها خوبی‌ها و بدی‌هایی است که در کار خود انجام داده‌ایم و در صورتی که خدمتی به جامعه داشته باشیم، این خدمت ما ماندگار می‌ماند.

ناصری یزدی افزود: زمانی که رسانه‌های ما انقلابی هستند و معتقدند که باید پیش خداوند جوابگو باشند، قطعا نسبت به کارهایی که انجام می‌دهند لازم است حساسیت زیادی داشته باشند چرا که قلم و نوشتار آنها تاثیر بسیار زیادی بر فکر و ذهن جامعه به ویژه جوانان دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هر کسی ابتدا باید هدفش را مشخص کند که آیا برای خداوند و خدمت به بندگان خدا فعالیت می‌کند یا به دنبال محقق شدن سیاست‌های حزبی خود است، بیان کرد: در صورتی که هدف ما خدایی است و می‌خواهیم خدمت کرده باشیم، لازم است به گونه‌ای عمل کنیم که در برابر مردم کوتاهی نکنیم و به مسئولان و مردم آگاهی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در ارتباط با کاهش آمار اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات و سختی‌هایی که در جامعه دارند قلم بزنند و به دنبال ارتقای سطح فرهنگ و رفاه مردم باشند، در صورتی که این چنین عمل کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که در طول فعالیت‌های رسانه‌ای خود، به مردم و کشور خیانت نکرده‌ایم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا