یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرپلیس: رئیس پلیس فتا غرب استان تهران درباره سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی توسط جاسوس افزارها هشدار داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبریزدفردا بنا براعلام پلیس فتا:،سرهنگ " اصغر باقریان " در این باره گفت : یکی از رایج ترین روش های سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی افراد ، استفاده از جاسوس افزارهاست.

وی ادامه داد :جاسوس‌افزارها به گروهی از بدافزارها گفته می‌شود که اعمالی را که با استفاده از رایانه انجام می‌دهیم و هم‌چنین صفحه‌های وبی که بازدید می‌کنیم را ردیابی کرده و اطلاعات آن‌ها را برای فرد یا افرادی که اجازه‌ی دسترسی به آن اطلاعات را ندارند، ارسال می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد : یک جاسوس‌افزار می‌تواند حروفی را که با صفحه ‌کلید تایپ می‌کنیم، حرکت‌های ماوس، صفحه‌های وب بازدید شده و مواردی از این قبیل را ثبت کند.

رییس پلیس فتا غرب تهران افزود : این برنامه‌ها قادرند امنیت رایانه‌ ما را با خطری جدی رو به رو کنند و اطلاعات محرمانه، شخصی و کاری ما و افراد مرتبط با ما را برای دیگران بفرستند.

وی با اشاره به اینکه  عامل اصلی آلودگی به جاسوس‌افزارها مشاهده‌ی صفحه‌های وب آلوده است، به شهروندان توصیه کرد :

- در مورد تارنماهایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنید دقت و احتیاط بیشتری به خرج داده، و مطمئن شوید که تنظیمات مرورگر شما دارای امنیت لازم باشد و با رعایت نکات زیر از آلوده شدن رایانه خود به جاسوس افزارها جلوگیری کنید:

-در هنگام وب‌گردی کاملاً هشیار باشید؛ اگر در هنگام بازدید از تارنماهای خاص پنجره‌هایی به طور ناخواسته ظاهر شدند، قبل از آن که بر روی Yes یا OK کلیک کنید، آن‌ها را با دقت بخوانید.

- برای بستن چنین پنجره‌های مشکوکی، به جای کلیک کردن روی Cancel، روی ضربدر گوشه‌ی بالا و سمت راست آن پنجره کلیک کنید؛چرا که برخی اوقات این پنجره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند، که با زدن دکمه Cancel در‌ واقع باعث نصب غیر مجاز جاسوس‌افزار بر روی رایانه‌ی شما می شود.

-گاهی اوقات در لابه‌لای صفحه‌های وبی که مشاهده می‌کنید، برنامه‌های بالقوه خطرناکی وجود دارند که ممکن است به طور ناخواسته بر روی رایانه‌ی شما نصب شوند؛برای جلوگیری از این اتفاق باید ضریب امنیتی مرورگر خود را بالا ببرید و اگر نصب این‌گونه برنامه‌های بالقوه مخرب از جانب تارنماهای مشکوک به شما پیشنهاد شد، از پذیرش و اجرای آن‌ها جدا خودداری کنید.

- نرم افزار های امنیتی رایانه خود مانند آنتی ویروس، فایروال و... را همواره فعال نگاه داشته و در بازه زمانی مناسب و منطقی به روز رسانی کنید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در پایان از کاربران خواست تا با حفظ هوشیاری و رعایت هشدارهای ارائه شده، مراقب باشند تا از دام بزه کاران مصون بمانند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا