در ابتداي اين جلسه جناب آقاي مهندس احمد زارع پور اشكذري رئيس شوراي استان ضمن خير مقدم و تسليت به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)گزارشي از جلسه روساي شوراي استان ها در چابهار برگزار شده بود ارائه دادند.همچنين بنا به دعوت قبلي جناب آقاي اسلامي مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهري در جلسه حضور پيدا كردند و اعضاي شورا مشكلات حوزه شهري خود را با ايشان در ميان گذاشتند كه بخشي از مهمترين موارد مطرح شده به شرح ذيل مي باشد:

جناب آقاي فقيه خراساني خواستار توجه بيشتر مسئولين كشور به آب استان يزد شدند.ايشان در ادامه به موضوع حل مشكل تصفيه خانه زارچ، شاهديه و فاضلاب حسن آباد شدند.

آقاي رباني نماينده مردم ابركوه تسريع در عمليات اجرائي مخزن10000ليتري و همچنين حفر دو حلقه چاه كه از مصوبات سفر رهبري مي باشد جهت مصرف آب شهري را خواستار شدند.

آقااي آقاي حيدري نماينده مردم خاتم توسعه شبكه شهري هرات و مروست وآب رساني به منطقه خاتم را خواستار شدند.

آقاي امير زاده نماينده مردم بافق كمبود نيوي انساني را در اداره آبفا بيان نمودند.

آقاي داور پور نماينده مردم ميبد نارضايتي مردم را ازتقسيم آب شهرستان ميبد واردكان و همچنين موضوع آب رساني به ساختمان آموزش و پرورش مطرح نمودند.

آقاي مير ابوالقاسمي نماينده بهاباد از عدم اجرائي شدن مصوبه استان نسبت به آبرساني شهرستان بهاباد انتقاد كردند ايشان در ادامه افزودند:علارغم كمك هاي چادرملو هنوز اقدامي در اين زمينه نشده است و خواستار تسريع در اين امر شدند.

آقاي طهماسبي نماينده مردم تفت نيز موضوع افزايش سهم آب شرب شهرستان را از آب انتقالي با توجه به افت شديد كيفيت آب را مطرح و پيشنهاد جداسازي شبكه آب شرب از آب بهداشت به صورت يك پايلت در شهر گردشگري و توريستي تفت را ارائه نمود ضمنا از بابت آبي كه از سيستم شرب شهري تفت خارج و به صنعت داده اند اعتراض شديد نمود و خواستار تخصيص و اضافه نمودن معادل آب خارج شده از سيستم به شبكه آب شرب مردم گرديد.

آقاي زارع پور نماينده مردم اشكذر تداخل عمليات اجرائي در محدوده زارچ و اشكذر و كمبود فشار آب در منطقه حسن آباد و علي آباد را مطرح كردندو خواستار توسعه شبكه در محدوده شهرها از اداره آبفا شدند

در ادامه جناب آقاي اسلامي با ايراد توضيحاتي به موارد اشاره شده پاسخ دادند.

-          مشكل بوي نامطبوع زارچ و شاهديه در دستور كار قرار مي گيرد

-          فاضلاب شهر ابركوه تامين اعتبار شده و در سال آينده اجرايي مي گردد.

-          واگذاري چاه آب شرب بلا استفاده  شهر هرات به شهرداري با موافقت آب منطقه اي بلا مانع است.

-          آب رساني به شهرهرات و سرچشمه پيگيري و انجام مي شود.

-          نيروي انساني نيازمند مجوز وزارت خانه دارد.

-          آب مصرفي مردم اردكان و ميبد در فصول مختلف متفاوت است ولي در مجموع ساليانه برداشت هر دو شهرستان يكي است.ايشان در ادامه افزودند تفكيك آب شرب و بهداشتي به صورت پايلوت انجام مي گيرد.

-          به دليل عدم تامين اعتبارات دولتي اجرايي شدن مصوبه استان نسبت به آبرساني بهاباد به تعويق افتاده است.

-          پيگيري و انجام.

-          مشكل افت فشار آب مناطق علي آباد و حسن آباد اشكذر با احداث خط انتقال شهرك صنعتي مرتفع خواهد شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا