دبیر ستاد انتخابات استان و مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری یزد گفت: هیچ‌کدام از روستاهای استان یزد با کمبود تعداد داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجه نیست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد محامدی» 8فروردین، در سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رئیس ستاد انتخابات استان، اعضای هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری در شهرستان اردکان برگزار شد، گفت: یزد جزو استان‌های پیشرو در تعداد داوطلبان پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای شهر و روستا است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری دربارۀ نتایج و درصد مشارکت شهروندان اردکانی در انتخابات گفت: در سال92 میزان مشارکت مردم استان یزد در انتخابات 86.5 درصد و میزان مشارکت مردم اردکان 88.5 درصد بوده که مشارکت شهروندان اردکانی دو درصد از میانگین استان بیشتر بوده است.
محامدی دربارۀ مشارکت در چهارمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: مشارکت مردم اردکان در انتخابات شوراهای اسلامی 79.9درصد بوده است که امیدواریم در انتخابات آینده مشارکت بیشتری را از سوی شهروندان اردکانی شاهد باشیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بیان کرد:  هیچ‌کدام از روستاهای استان یزد با کمبود داوطلب یا به حد نصاب نرسیدنِ تعداد داوطلبان مواجه نیست؛ درحالی که در دورۀ چهارم انتخابات شوراهای اسلامی در 11روستای استان تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسیده بود.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد اظهار امیدواری کرد که استان یزد در ادامۀ فرایند انتخابات نیز در سطح کشور پیشرو باشد و مسئولان شهرستان‌ها و روستاها با در نظر گرفتن سرعت در اعلام گزارش‌ها، موجب پیشتازی استان در مراحل مختلف انتخابات شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا