با عنایت به اینکه دوستانی بر کاندیداتوری اینجانب در شورای شهر یزد تاکید دارند و احتمالاً و در صورت تصویب از طریق ساز و کار شورای اصلاح طلبان کاندیدا خواهم بود و از طرفی اکنون به عنوان نماینده انجمن اسلامی معلمان در این شورا هستم که قصد حضور در آن انجمن را برای تقویت فرصت حضور جوان ترها ندارم لذا از پذیرش هر گونه سمتی در شورا معذورم.

یزدفردا "مهندس سفید با صدور بیانیه ای کاندیداتوری در شورای شهر را اعلام کرد.

یزدفردا "مخهندس غلامعلی سفید رییس شورای اصلاح طلبان استان دبا صدور بیانیه ای به پاره ای از مسائل پیش آمده پاسخ داد و رسما خودرا  نامزد انتخابات  شورای شهر یزد اعلام کرد.
بسمه تعالی
دوستان و بزرگوران عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان یزد؛

        با سلام و عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و آرزوی حرکت در مسیر آن حضرت در دامنه آن قله بلند و تأسی به ایشان به ویژه در اخلاقیات.

       اينجانب نظر خود در رابطه با تغییرات شورای اصلاح طلبان استان را با صراحت گفته ام . بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مدتی این شورا تعطیل شد. بعد به توصیه ریاست شورای عالی اصلاح طلبان کشور با همان ترکیب قبلی شروع بکار مجدد نمود. سپس دوستان عزیز و بزرگوار و مهذب با سوابق علمی، آموزشی، سیاسی، اخلاقی بالا که از تهران نماینده شده بودند نظرات شورای عالی را اعلام کردند و مصرّ بر انجام مصوبات شورای عالی بدون کم و کاست بودند.
       دوستان و بزرگانی از یزد اطلاعات به آنها دادند و با اجرای کامل آئین نامه همراهی داشتند و جمعی چه از مسن تر ها و چه از جوانترها مخالف اجرای بی کم و کاست آن بودند مدتی این مطالب به صورت کشمکش ادامه یافت و حدود یک ماه شورا تعطیل تا اینکه با تهران توافق شد از تعداد 10 نفر شخصیت حقیقی 5 نفر با انتخاب شواری سابق و فقط 5 نفر را رابطین تهران و کمیته مناطق کشور انتخاب کنند و ظاهراً شورای عالی جهت جلبِ رضایتِ دوستانِ مخالف اجرای کامل آئین نامه، این همراهی را داشتند.
با انتخاب و انتصاب اعضای حقیقی ، شورا تکمیل و شروع بکار نمود و انشاالله کار خود را به صورت جدی پیگیری خواهد  نمود.
       
       اینجانب ضمن تشکر از اعضای شورای سابق چه آنها که در ادامه راه عضو هستند و چه آنها که کناره گیری نمودند همه را در افتخارات این چند سال (انتخابات مجلس شورای اسلامی، استقبال از ریاست محترم جمهور، تشکیل جلسات، میتینگ ها و همایش ها و ...) موثر دانسته و پیشنهاداتی به شرح ذیل دارم:

       1- اصلاح طلبی مقصد و مقصود همه ماست مبادا با حرکت های نسنجیده و ناصواب هدف را فراموش کنیم و "نظر خود و یا خود را" بر آن ترجیح دهیم. بدگویی به یکدیگر، ایجاد انشقاق در صف واحد، کدورت و ناراحتی، عدم همراهی همگی در صحنه ها و پهنه های مختلف، همدستی با مخالفان و یا ایجاد زمینه برای خوشحالی و سوء استفاده دیگران، برازنده این جمع فکور، فعال و اصلاح طلب نیست.

       2- اعلام میدارم شخصاً با هیچکدام از گروه ها و افراد هیچگونه خصومت، کدورت و ناراحتی در دل ندارم و اگر گاهی با کلماتی آنها را آزرده ام عذر خواهم.

       3- هیچگونه اختلاف اساسی را بین خود و دیگران و بویژه مسئولین دولت تدبیر و امید در استان قائل نیستم بدیهی است که در روشهای اجرائی و انتصاب افراد نظرات مختلفی داشته باشیم.

       4- با عنایت به اینکه دوستانی بر کاندیداتوری اینجانب در شورای شهر یزد تاکید دارند و احتمالاً و در صورت تصویب از طریق ساز و کار شورای اصلاح طلبان کاندیدا خواهم بود و از طرفی اکنون به عنوان نماینده انجمن اسلامی معلمان در این شورا هستم که قصد حضور در آن انجمن را برای تقویت فرصت حضور جوان ترها ندارم لذا از پذیرش هر گونه سمتی در شورا معذورم.

       5- دوستان عزیز و همفکران بدانند فعالیت سیاسی ،کوتاه مدت و مقطعی نبوده و بدیهی است هر روز نوبت یکی باشد و نباید به خاطر تغییراتی که طبیعی است با اصلاح طلبی قهر کرد بلکه همواره باید همراهِ خردِ جمعیِ اصلاح طلبان در سطح کشور با رهبری خاتمی بیداردل، آزاده، دوست داشتنی و متدین باشیم و هر زمان و هرجا مصلحت بود با همفکران خود همراه باشیم.
 
       6- از همگان خواستارم از دادن لیست متفرقه و متفاوت پرهیز نموده تا یکبار دیگر وحدت و صلاحیت و بلوغ فکری اصلاح طلبان، همراهی مردم شریف، متدین و آگاه و عدالتجوی یزد را همراه داشته باشد.

والسلام علي من التبع الهدي
غلامعلي سفيد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا