نیروهای ارتش عراق توانستند با به هلاکت رساندن ده‌ها داعشی مناطق جدیدی را در شرق موصل و استان نینوا آزاد کنند.

به گزارش یزد فردا ، دایره اطلاع رسانی اخبار جنگ ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند مناطق الامن و الکرامة و واحدهای مسکونی الخضراء را در شرق موصل از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

بر اساس این گزارش نیروهای عراقی توانستند کنترل ساختمان قدیمی رادیو موصل را نیز به دست بگیرند.

جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز با هدف قرار دادن مواضع آنها در روستای الشمسیات واقع در محور جنوب شرقی موصل 4 تروریست از جمله ابو انس الشیشانی، یکی از فرماندهان داعش را کشتند.

دایره اطلاع رسانی اخبار جنگ هم‌چنین اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند دست کم 143 داعشی را در جریان چندین عملیات برای آزاد سازی شهر موصل و مناطق دیگر به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش عراق در حال حاضر 50 درصد از خاک استان نینوا را در کنترل دارند.

دایره اطلاع رسانی اخبار جنگ ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عراقی در حال حاضر پیشروی‌هایی را در منطقه الزاب واقع در محور شرقی به سمت روستای جلو خان، محقق ساخته و تواستند این مناطق را از جمله کارگاه تولید آسفالت واقع در راه استراتژیک میان کرکوک و موصل آزاد کنند.

در منطقه القیاره واقع در محور جنوبی نیز نیروهای ارتش عراق توانستند روستای ام العظام را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز خانه‌های این روستا به اهتزاز درآورند. هم‌چنین روستاهای الفطسه و مفلکه شمالی و العجبوری و البنونة و بلندی‌های ام جدعان واقع در غرب خط استراتژیک آزاد شدند.
یحیی رسول، فرمانده عملیات مشترک عراق عنوان داشت که نیروهای عراقی توانسته‌اند از آغاز عملیات آزاد سازی نینوی 50 درصد خاک این استان را به دست بگیرند.

وی در ادامه افزود: غالب مناطق ساحل شمالی موصل نیز تحت سیطره نیروهای عراقی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا