یزدفردا: سیدمحمد میرمحمدی  در نخستین نشست خبری خود در سال 95 ضمن تقدیر از رسانه‌های استان یزد به خاطر پوشش بسیار خوب اخبار انتخابات هفتم اسفندماه و سفر 17 اسفند رئیس جمهور به استان یزد گفت

  به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا:سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به منظور تشریح دستاوردهای سفر استانی رئیس جمهور به یزد برگزار شد، به انتخابات هفتم اسفند و مشارکت 74 درصدی مردم یزد در این انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: این دو انتخابات به صورت بسیار شایسته و سالم برگزار شد و مشارکت خوب مردم در این روز را شاهد بودیم.

وی در ارتباط با سفر رئیس جمهور به یزد گفت: در سفر رئیس جمهور به یزد 970 میلیارد تومان اعتبار به  طرح های 44 گانه یزد اختصاص یافت که آب، گردشگری، حمل و نقل، مباحث فرهنگی، هنری، محیط زیست و منابع طبیعی اولویتهای هزینه کرد این اعتبار است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با بررسیهای دقیق و طبق نیازسنجی در خلاصه‌ترین جملات بیان می‌شود، گفت: در سال گذشته انتخابات، برجام و مذاکرات هسته ای را داشتیم و مجموعه این موارد نشان می داد که نیاز به همدلی و همزبانی بین دولت و مردم داریم و مقام معظم رهبری هم در این عبارت بسیار مختصر ولی بسیار عمیق این نام را برای سال انتخاب کردند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه جامعه بهترین پاسخ را به این نامگذاری داد، گفت: الحمدالله شاهد دستاوردهای خوبی در سال گذشته برای کشور بودیم.

وی افزود: اگر مصالح عمومی و ملی را در نظر بگیریم و مقیاس را از موارد کوچک به ملی و بین‌المللی تغییر دهیم، متوجه می‌شویم که دستاوردهای بسیار بزرگی برای کشور به دست آمد.

استاندار یزد در ارتباط با بحث فاز دوم آبرسانی به یزد گفت: ما یک قطره آب از حوزه زاینده‌رود برداشت نمی‌کنیم و آبی که به استان یزد منتقل می‌شود، آبی است که از سرچشمه‌های کارون و از طریق کونل به سد زاینده‌رود می‌ریزد و ما از آنجا آب می‌گیریم.

میرمحمدی در ارتباط با خط انتقال آب از خلیج فارس، گفت: عملیات اجرایی این خط آغاز شده و دولت هم برای این پروژه 400 میلیون دلار قائل شد تا این عملیات متوقف نشود.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور هم برای انتقال آب و هم برای مدیریت مصرف آب برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که از جمله این موارد اختصاص بیش از 140 میلیارد تومان برای مدیریت مصرف آب کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

استاندار یزد در ارتباط با نرخ بیکاری در استان یزد با اشاره به اینکه نرخ بیکاری یزد الان 11 و 2 دهم درصد اعلام شده گفت: در سال گذشته آمار 7 و 6 دهم به 13 رسید و دوباره پایین آمد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در ارتباط با دقت این آمار شاید نتوان به درستی تایید کرد، افزود: بعضی افراد به کارهای غیررسمی مشغول هستند ولی در زمان پرسشگری، بیان می‌کند که بیکار است.

وی نقش گردشگری در توسعه استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر صنعتی که بتواند اشتغال، نشاط اجتماعی ایجاد کند و به مردم خدمات ارائه نماید، به دولت کمک کرده است.

استاندار یزد افزود: مهمترین اولویت استان یزد امسال اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و الزامات و سیاست ها و برنامه های ستاد به صورت کامل مشخص شده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه در رابطه با اقتصاد مقاومتی 12 برنامه ملی شامل 60 طرح و 250 پروژه تدوین شده، افزود: پرهیز از هدردادن منابع مالی که پس از برجام باید به کشور وارد شود، احیای بخش‌های اقتصادی که قبلا در آنها سرمایه‌گذاری شده، مبارزه جدی با فساد و قاچاق در کشور و نگاه به صنایع کوچک و خرد از جمله برنامه‌هایی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد افزود: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد اولویت دومی است که برای امسال استان یزد در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا