در راستای توافق با فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان کشور و طی نشستی که در محل انجمن سینمای جوان دفتر یزد برگزار شد، یک فیلم و دو فیلمنامه حرفه ای و فیلم های  اولیِ مورد حمایت این انجمن انتخاب شدند.

در راستای توافق با فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان کشور و طی نشستی که در محل انجمن سینمای جوان دفتر یزد برگزار شد، یک فیلم و دو فیلمنامه حرفه ای و فیلم های  اولیِ مورد حمایت این انجمن انتخاب شدند.

در این جلسه که حسین روشنبخش رئیس انجمن سینمای جوان یزد، محمد رضا حاجی غلامی از فیلمسازان یزدی و دبیر نهمین دوره جشنواره رضوی و رقیه توکلی فیلمساز و دبیر اجرایی دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی حضور داشتند، فیلم "درهای نزدیک" ساخته سعید سلمان روغنی، فیلمنامه "گذر" نوشته عاطفه صالحی و فیلمنامه "همسایه های نازنین" نوشته مهدی مرعشی مشروط به بازنویسی مورد حمایت قرار گرفتند.

در این جلسه که ساعت ها به طول انجامید پس از بحث و گفتگوی زیاد و بررسی تمام فیلمنامه ها و فیلم های رسیده، 7 فیلم اولی نیز برای حمایت از طرف انجمن انتخاب شدند. همانگونه که پیش از این اعلام شده فیلم "دیدار دوست" ساخته سمیرا دهقانی، فیلم "مهر، قانون" ساخته سهیلا دهقان و فیلم "آزاد" به کارگردانی منصور پارسازاده به عنوان فیلم اولی برای حضور در جشنواره مورد حمایت انجمن قرار گرفتند. اسامی چهار فیلم "در انتظار رضا" ساخته مرتضی ایمانی راد ، "در خانه کسی نیست" به کارگردانی مجید نیک نفس، "غفران" ساخنه مینا خداپرست و "گیلاس" ساخته حسام ابویی نیز به عنوان فیلم اولی های حمایت شده اعلام شد.  

گفتنی است حمایت از این فیلم ها مشروط به اعمال برخی اصلاحات است. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا