معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در سفر به یزد از اقدامات انجام شده این شهر در زمینه ارتقای سامانه جامع اطلاعات مکانی تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، رئیس دانشگاه یزد، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری، مدیرکل فناوری اطلاعات استان، رئیس شرکت مخابرات، اعضا شورای راهبری فناوری اطلاعات استان، تنی چند از اساتید دانشگاه و نمایندگان شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات در دانشگاه یزد برگزار شد، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد در سخنانی سامانه اطلاعات مکانی شهر یزد (SDI) را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای استان در زمینه یکسان‌سازی اطلاعات مکانی و توصیفی ادارات معرفی کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از ارائه این گزارش اقدامات انجام شده یزد را در این زمینه بسیار مثبت ارزیابی کرد. جهانگرد ابراز امیدواری کرد با همکاری سایر ادارات شهرستان به زودی تمامی اطلاعات این سامانه تکمیل گردد.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشور ادامه داد پس از تکمیل سامانه SDI مدیران استان قادر خواهند بود به انواع گزارشات مختلف مدیریتی بر حسب اطلاعات مکانی دست یابند. وی پیشنهاد کرد کمیته اجرایی سامانه آدرس‌دهی مشترک نیز در آینده نزدیک با حضور شهرداری یزد و شرکت پست و اداره ثبت اسناد تشکیل گردد.

وی همچنین با توجه به اقدامات و زیرساخت‌های موجود شهرداری یزد، راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم شهری (Wifi شهری) در آینده را به عنوان گام بعدی در زمینه نیل به شهر الکترونیک برشمرد.

شایان ذکر است سیستم جامع اطلاعات مکانی به عنوان یکی از چهار سیستم برگزیده استان در زمینه فناوری‌ اطلاعات در این جلسه معرفی گردید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا