معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در کنفراس مطبوعاتی با اصحاب رسانه یزد با اشاره به شعار امسال مبنی بر «خودمراقبتی» بر نقش مهم اصحاب رسانه در افزایش سطح خودمراقبتی آحاد جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد, دکتر محمدحسین مصدق معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع اصحاب رسانه با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر خودمراقبتی تصریح کرد: از آنجایی که توسعه پایدار از جامعه سالم می گذرد لذا نقش خود مراقبتی مطرح می شود به عبارت دیگر، تک تک افراد باید برای سلامت جسم و روان خود تلاش کنند چرا که وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند در این خصوص وارد عمل شود.

وی در ادامه سخنانش بر نقش مهم اصحاب رسانه در خودمراقبتی آحاد جامعه تاکید کرد.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این مطلب که مصرف صحیح دارو اثرات بهتری خواهد داشت خاطرنشان کرد: انجام خودمراقبتی در مصرف داروها بسیاری از مشکلات این حوزه را مرتفع می سازد، به عبارت دیگر، در صورت تقویت خودمراقبتی مصرف دارو نیز کنترل خواهد داشت.

دکتر مصدق تاکید کرد: آحاد جامعه سرویس دهی داروخانه ها را از مسئولان فنی داروخانه ها مطالبه کنند ضمن آنکه مشاوره دریافتی از سوی مسئولان فنی داروخانه ها را جدی بگیرند.

 

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به حمل و نقل صحیح داروها یادآورشد: بهترین داروها نیز زمانی که زنجیره حمل و نقل صحیح در آنها رعایت نشود سم تلقی می شود لذا شهروندان داروهای خارج از گردونه را درخواست نکنند.

دکتر مصدق در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر افزایش یا کاهش قیمت داروها در سال جدید گفت: بر اساس صحبت های مقامات وزارت بهداشت تغییر قیمت دارو در سال جاری نخواهیم داشت.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین بر عدم مصرف داروهای قاچاق توسط مردم تاکید کرد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا