معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي (فتا)و معاون خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي با همکاري مشترک در راستاي کمک به پيشگيري و کاهش جرايم در فضاي مجازي موافقت کردند.

"مسعود نوري" معاون خبر ايرنا و سرهنگ علي سهرابي در ديدار با يکديگر درباره نحوه همکاري هاي مشترک براي کمک به کاهش جرايم در فضاي مجازي گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در اين ديدار بيان شد که به رغم آن که امروز سرعت نفوذ اينترنت در ميان خانواده هاي ايراني افزايش يافته اما هنوز هيچ سازمان يا نهادي متولي ارايه آموزش در خصوص استفاده بهينه از آن را بر عهده نگرفته است.

همکاري مشترک ايرنا و پليس فتا در راستاي اطلاع رساني و آگاهي بخشي به اقشار مختلف مردم بالاخص جوانان در خصوص استفاده از فضاي مجازي و ارتباطات اينترنتي با افراد در داخل و خارج از کشور و پيشگيري از وقوع جرايم در اين فضا از جمله موضوعات مورد بررسي در اين نشست بود.

هم اينک گفته مي شود که بيشترين جرايم در فضاي مجازي در داخل و خارج از کشور مربوط به مسايل مالي است و ساير موضوعات در رده هاي ديگر جرايم قرار دارند.

حد و مرز نداشتن اينترنت و ارتباط راحت کاربران با يکديگر و بدون هيچ محدوديت سني، شغلي و جغرافيايي در اقصي نقاط جهان، داشتن مطالب متنوع ، ارتباط آنلاين در طول شبانه روز و ناشناس بودن هويت کاربران براي يکديگر از جمله دليل جذب مخاطبان در سنين مختلف به آن است.

نوري و سهرابي در اين ديدار بر اين موضوع تاکيد کردند که در راستاي پيشگيري از جرايم در فضاي مجازي و مضرات استفاده نادرست از اينترنت، بايد ضريب اطلاعات مردمي را از طريق اطلاع رساني و آگاهي رساني افزايش داد.

سرهنگ سهرابي از ايرنا به عنوان رسانه رسمي نظام که از قدمتي حدود 80 سال برخوردار است، ياد کرد و خواستار آن شد که تعامل نزديکي با پليس فتا داشته باشد.

معاون خبر ايرنا نيز ضمن پذيرش اين درخواست، آمادگي خبرگزاري جمهوري اسلامي را براي تعامل و همکاري با پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي اعلام کرد.

نوري در ادامه از ايجاد بخش حوادث در گروه اجتماعي ايرنا به عنوان زمينه اي در راستاي کمک به پليس فتا و نيروي انتظامي براي افزايش آگاهي هاي جامعه از مسايل و جرايمي که در حوزه هاي مختلف از جمله فضاي مجازي وجود دارد، ياد کرد.

سهرابي در ادامه حضور در ايرنا از بخش هاي مختلف آن بازديد و از نزديک در جريان روند تهيه و توليد اخبار و گزارش ها قرار گرفت .

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا