معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد به مناسبت آغاز هفته ايدز بر آموزش گروه هاي در معرض خطر ايدز تاكيد كرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دكتر محمدحسن لطفي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد با اشاره به نگراني هاي موجود در روشهاي انتقال ايدز در كشورهاي خاورميانه از جمله ايران گفت: به اين منظور مقرر شده است آموزش هاي لازم به جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجويان افراد در معرض خطر آسيب هاي اجتماعي همچون معتادان تزريقي و افرادي كه رفتارهاي پرخطرجنسي دارند ارائه شود.

وي با اشاره به اين كه بيماري ايدز يك بيماي مهلك و كشنده و به راحتي قابل انتقال است افزود: امروز روش انتقال ايدز از روش اعتياد تزريقيو سرنگ هاي آلوده به صورت روز افزون جاي خود را به رفتارهاي جنسي محافظت نشده و پرخطر داده است.

وي با تاكيد بر افزايش آگاهي افراد در معرض خطر ايدز عنوان كرد: افراددر صورت عدم آگاهي و با اندكي غفلت و سهل انگاري به دام اين بيماري مهلك خواهند افتاد.

وي از اجراي برنامه هاي آموزشي در تمام شهرستانهاي استان،سطح مدارس و مراكز آموزش عالي به منظور افزايش آگاهي بخشي افراد اشاره كرد و افزود: همچنين درسطح شهر يزد اقدام به نصب بنرهايي شده است تا اهميت و روشهاي پيشگيري از بروز اين بيماري به شهروندان يادآوري شود.

لطفي شايعترين روش انتقال ايدز در يزد را روش اعتياد تزريقي در زندان هاي يزد دانست و گفت: هنوز موج نگران كننده ايدز ( رفتارهاي پرخطر جنسي)در استان يزد نداريم ولي بايد آمادگي لازم را براي اين مهم داشته باشيم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا