یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئيس پليس آگاهي استان يزد از شگرد و شيوه جديد کلاهبرداري با "افزايش رقم چک" خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "عليرضا خالقي" درباره جزئيات اين خبر گفت: هنگام صدور چك، مراقب حيله جاعليني باشيد كه چك هايي با مبالغ پايين به عنوان باقيمانده حساب از اشخاص حقيقي يا به عنوان انصراف از شركت در مزايده از شركت ها دريافت مي نمايند و با افزايش رقم چك، كلاهبرداري مي كنند.

خالقي با اشاره به رعايت موارد ايمني از سوي شهروندان در هنگام صدور چك، از آنها خواست مبلغ چك را در محل اتصال چك به صورت عمودي بنويسند، به طوري كه پس از جدا كردن چك، نيمي از آن روي خود چك و نيمي روي ته چك باقي بماند.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه، روي نوشته ها به خصوص مبلغ عددي چك، نوارچسب شيشه اي بچسبانيد گفت: قبل از كامل كردن چك و ثبت آن در ته چك و امضاي آن، برگه را از دسته چك جدا نكنيد.

وي تصريح کرد: شهروندان مي توانند هنگام صدور برگ چک، يك برگه كاربن را به صورت برعكس پشت چک بگذارند تا اثر موارد درج شده، در پشت آن نيز بيفتد که در اين صورت جعل چك بسيار مشكل تر مي شود.

رئيس پليس آگاهي استان يزد در پايان از شهروندان خواست براي اينکه در دام اين گونه کلاهبرداران نيافتند موارد فوق را رعايت کنند و کلاهبرداران را در اهداف شومشان ناکام گذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا