وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود دو میلیون شغل بدون داوطلب در کشور خبر داد و گفت: عرضه کار دچار مشکل بوده و نیازمند تغییر تیپولوژی نیروی کار هستیم.

، علی ربیعی ظهر شنبه در کارگروه اشتغال استان مرکزی ضمن اعلام این خبر افزود: میلیون ها نیروی کار با تیپولوژی خاص که دارای تقاضاهای متفاوت هستند، متقاضی کار خواهند شد. وی با هشدار فارغ التحصیلی دانشجویان و پیوستن آنان به میلیون ها بیکار، گفت: ورود میلیون ها فارغ التحصیل دانشگاهی به بازار کار تا سال های آینده نیازمند اقدامات موثر برای ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار اشتغال زایی سال های گذشته، ادامه داد: مجموع اشتغالزایی سالیانه در هر سال ۵۰ هزار فرصت شغلی بود، در حالی که منابع مالی فراوانی صرف ایجاد اشتغال در کشور شده است. ربیعی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال تنها تخصیص منابع مالی نیست، اظهار کرد: منابع مالی مهم است اما همه کار نیست و جامعه برای ایجاد اشتغال نیازمند کار و پشتکار است.

افزایش۲.۵ تا سه درصدی نرخ رشد اقتصاد
وی با بیان اینکه تا کنون اقتصاد نرخ رشد منفی و حدود ۵.۸ دهم درصدی را تجربه کرده و بنیه ندارد، اضافه کرد: اگر نرخ رشد در هر سال۲.۵ تا سه درصد افزایش یافته و امسال به هفت درصد برسد، هر سال یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تنها راه در دولت تدبیر و امید موفقیت است، تصریح کرد: این موفقیت تنها با رشد اقتصاد، تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال حاصل می شود. ربیعی با بیان اینکه سیاست های خارجی باید درست شده و به سمت برون زایی برویم، گفت: یکی از کارهای که در دولت یازدهم ایجاد شد کنترل تورم بود.

ایجاد ثبات در تصمیمات یکی از اولویت های وزارتخانه
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد ثبات در تصمیمات و آینده قابل پیش بینی برای سرمایه گذاران است، افزود: ملت ایران در انتظار حوادث و نتایج مثبت بوده و این امر از نظرسنجی ها در جامعه به دست آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد آرامش و امتداد امید در جامعه اقتصادی است، اضافه کرد: بهبود کسب و کار، هدایت بخشی از یارانه فاز دوم به سمت اشتغال که ارز مورد نیاز دولت را تضمین می کند در حال پیگیری و اجرا است. ربیعی ادامه داد: گام اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استقلال بانک ها است که هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول کم قدرت به عنوان اعتبار استانی در نظر گرفته شد. وی اظهار کرد: گام دوم این وزارت کنترل اعتبار است و به سمت مشاغل اقتصادی و اجتماعی همچون ۲۰۰ هزار شغل در بخش کشاورزی و آبیاری، صنعت گردشگری و نفت است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا