یزدفردا- نشستی با حضور فرماندار و اعضای شورای شهر بافق در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای احیای آثار تاریخی شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، " فاطمه دانش یزدی" در این نشست در خصوص برنامه های پیش رو در حوزه گردشگری عنوان کرد: استان یزد در بهمن ماه سالجاری میزبان راهنمایان گردشگری جهان خواهد بود که مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت برای استان به شمار می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان بافق، این شهرستان می تواند نه تنها در محور گردشگری بلکه در زمینه صنایع دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود.

وی خاطرنشان ساخت: مستندسازی باستان شناسی می تواند به عنوان فاز اول پژوهش های تاریخی قرار گیرد و اگر برنامه ای هدفمند باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت و این اداره کل آماده همکاری می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه در بافق تورهای گردشگری مجزا فراهم شده است و با توجه به روند رو به رشد گردشگری، می توان خدمات بهتری برای شهروندان فراهم نمود و در همین راستا تمام مردم مسئول توسعه شهر و توسعه گردشگری هستند. همچنین اگر تسهیلات ویژه در اماکن تاریخی داشته باشیم باعث رونق در منطقه خواهد بود که با کمک بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.

فرماندار بافق نیز با بیان اینکه با توجه به موقعیت گردشگری که در بافق وجود دارد گفت: باید سطح محور گردشگری و امکانات رفاهی برای گردشگران در بافق ارتقا پیدا کند و این مهم با همکاری میراث فرهنگی شهرستان و دیگر ارگان های ذیربط تحقق می یابد.

گفتنی است: حفاظت از آثار تاریخی ـ فرهنگی، معرفی گردشگری شهرستان، ارتقا و بهبود صنایع دستی، بهبود امکانات رفاهی و ... از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا