محمدرضا تابش نماینده مردم شهرستان اردکان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در این دیدار محمد رضا تابش، انتخاب شایسته فاطمه دانش یزدی را به سمت مدیر کل میراث فرهنگی استان تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری در جهت رشد و شکوفایی هر چه بیشتر میراث فرهنگی و اعتلای گردشگری شهرستان اردکان اعلام نمود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استان یزد را سومین استان هدف گردشگری کشور دانست که سالانه تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی طی سفر به این استان از جاذبه های و پتانسیل های گرشگری آن بازدید می نمایند و امید است با توجه به پتانسیل های منحصر به فرد یزد، این جایگاه ارتقا یابد.

تابش جایگاه صنایع دستی استان را نیز باعث افتخار دانست و تولیدات صنایع دستی را ثمره دست و احساس هنرمندان با احساس یزدی برشمرد.

وی در ادامه به جایگاه هنر ـ صنعت زنجیر سازی در شهرستان اردکان پرداخت و آنرا از جمله صنایع دستی بی همتای استان دانست که نام آن با نام شهرستان اردکان گره خورده است.

این مقام مسئول صنایع دستی شهرستان اردکان را از جمله ظرفیتهای مهم شهرستان عنوان کرد که می تواند علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده و باعث رونق گردشگری استان و رونق و حفظ این حرفه ها گردد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: علیرغم تمام تنگناهای موجود، مردم ایران برای سفرهای خود هزینه می کنند و ما باید ظرفیت هایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم متناسب با پتانسیل های استان به حفاظت و حمایت میراث فرهنگی بپردازیم.

تابش ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان اردکان اظهار داشت: برخی از سایت های گردشگری شهرستان اردکان نقطه تعامل فرهنگ و مذاهب می باشند که بدین جهت مورد استقبال ویژه ای از طرف گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرند، و خرانق یکی از روستا های هدف گردشگری شهرستان اردکان می باشد که با تبلیغات اصولی می تواند جایگاه والاتری یابد.

این مقام مسئول در پایان حضور شایسته یک زن در ریاست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد را باعث افتخار استان و کشور دانست و آنرا نمایانگر توانایی زنان ایرانی در مدیریت پست های خطیر برشمرد.

فاطمه دانش یزدی نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از محمدرضا تابش عنوان کرد: از گذشته اردکان را به دلیل وجود آثار تاریخی بی شمار، یونان کوچک می نامند.

وی در ادامه به بیان اهمیت بافت تاریخی اردکان پرداخت و آنرا بافتی زنده دانست که با حضور مردم، شریان حیات در آن جاری می باشد.

این مقام مسئول سمت و سوی میراث فرهنگی شهرستان اردکان را بسیار خوب و مناسب عنوان نمود و ابراز امید واری کرد: با معرفی هرچه بهتر ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان شاهد رشد و رونق گردشگری در این شهرستان خواهیم بود.

دانش گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های استان و شهرستان اردکان مبحث بوم گردی می باشد که می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد. ما در زمینه بومگردی رتبه اول کشوری را داریم و در شهرستان اردکان نیز چندین بوم گردی در حال بهره برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به صحبت در رابطه با مجتمع های بین راهی استان پرداخت و در این رابطه گفت: پنج مجتمع بین راهی در حوزه شهرستان اردکان در حال ساخت است که سه مجتمع آن در مسیر اصلی اردکان به نایین قرار دارد و با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا