یزدفردا:"داعش"نام گروهی تروریستی و افراطی است که جنایاتش در نوع خود بی نطظیر است و چند روزی است که عراق را به آشوب کشیده و فضای عراق را برای بازگشت اتعمارگران آماده می کند .

نام این گروه در سوریه پررنگ شد و پس از ناکامی در سوریه قصد ورود به ترکیه را داشته و همزمان درعراق نیز جنایاتی را انجام می دادند .

مروری برخبرهای سیاسی چندماهه ابتدایی سال 93 خود گویای روند حرکتی این گروه است که با هم مرور می کنیم .


داعش، ترکیه را تهدید کرد

 
ایرنا - رسانه های ترکیه اعلام کردند که گروه تروریستی موسوم به (دولت اسلامی عراق و شام) به ترکیه اولتیماتوم داد که طی سه روز آرامگاه سلیمان شاه ( پدر بزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی) در خاک سوریه را تخلیه کند.
 
رسانه های ترکیه خبر یادشده را در صدر اخبار خارجی خود تحت عناوینی از قبیل ˈتهدید گستاخانه علیه ترکیهˈ ، ˈترکیه مورد تهدید گروه های تروریستی در سوریه قرار گرفتˈ ، منتشر کردند.
 
به گزارش پایگاه خبری ملیت نوشت: گروه داعش دیشب در پیام ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، به دولت ترکیه هشدار داد چنانچه آرامگاه سلیمان شاه را که در خاک سوریه قرار دارد، تا سه روز تخلیه نکند، این مکان را با خاک یکسان خواهد کرد.
 
محاظت از این مکان که در فاصله سی کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد، براساس معاهدات دولت های ترکیه و سوریه در دهه های اخیر به عهده ارتش ترکیه بوده است.
 
این درحالیست که ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق ترکیه دیروز (جمعه) درباره احتمال اقدام تحریک آمیز گروه های تروریستی در سوریه هشدار داده بود.
 
وی با عنوان اینکه احتمال ماجراجویی نظامی نخست وزیر این کشور در سوریه وجود دارد به رییس ستاد ارتش ترکیه هشدار داد.
 
رهبر بزرگترین حزب مخالف ترکیه در مجلس این کشور در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ˈسامان یولوˈ به ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه هشدار داد، از ماجراجویی در سوریه خودداری کند.
 
قلیچدار اوغلو گفت: این احتمال وجود دارد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به بهانه محافظت از آرامگاه سلیمان شاه، ارتش ترکیه را در آستانه انتخابات سراسری شهرداری ها وارد خاک سوریه کند.
 
او از رئیس ستاد ارتش ترکیه خواست از ماجراجویی احتمالی در سوریه جلوگیری کند.
 
وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر در روزنامه های ترکیه خبرهایی درباره احتمال حمله به آرامگاه ˈسلیمان شاهˈ انتشار یافته است، خاطر نشان کرد، این آرامگاه در فاصله 30 کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد.
 
رهبر حزب جمهوریخواه خلق گفت: مایلم به رئیس ستاد ارتش ترکیه بگویم که ترکیه را در سوریه وارد ماجراجویی نکنید.
 
وی اضافه کرد: ممکن است اقدامات تحریک آمیزی در این باره صورت بگیرد و اردوغان خواستار ورود ارتش ترکیه به سوریه شود، ترکیه نیاز به ماجراجویی ندارد. ترکیه حق ورود به باتلاق خاورمیانه را ندارد.

استفاده از کودکان برای انفجارهای انتحاری

وبلاگهای برخی تروریست‌ها اعلام کرده اند: این پنجاه کودک پای در مسیر نور گذاشته‌اند تا خودشان را برای عقیده قربانی کنند و دشمنان دین را به جهنم بفرستند.
 
گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) برای ۵۰ کودک انتحاری در شهر طبقه در غرب استان رقه سوریه که نحوه اجرای حمله انتحاری را آموزش دیده‌اند ،جشن به اصطلاح فارغ التحصیلی برگزار کرد.
 
به گزارش شبکه خبر، در صفحات شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک این گروه‌های تروریست، خبر اقدام وهابی های داعش در برگزاری جشن فارغ التحصیلی برای 50 کودک انتحاری منتشر شده است.
 
این پنجاه کودک در اردوگاهی به نام «اشبال العز» در شهر طبقه در غرب رقه آموزش داده شده اند.
استفاده از کودکان برای انفجارهای انتحاری
ابراهیم مسلم یکی از رهبران مخالفان سوری به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن (متعلق به عربستان) گفت این کودکان تکیه‌گاه "داعش" هستند زیرا به علت شستشوی مغزی امکان ندارد از اجرای هرگونه مأموریتی سرباز زنند.
 
وبلاگهای برخی تروریستها اعلام کرده اند: این پنجاه کودک پای در مسیر نور گذاشته‌اند تا خودشان را برای عقیده قربانی کنند و دشمنان دین را به جهنم بفرستند.
 
استفاده از کودکان در عملیات انتحاری یک ابزار جدید برای گروههای وهابی مسلح است.
استفاده از کودکان برای انفجارهای انتحاری
گزارش‌های  امنیتی عراقی تأیید کرده است تروریست‌ها بارها از کودکان برای اجرای عملیات  انتحاری استفاده کرده اند و برخی از آنان کمربندهای انفجاری به تن کرده‌اند که از راه دور منفجر می شوند. این یکی از وحشیانه ترین جنایات گروههای تروریستی است.
 
جبهه وهابی النصره نیز از کودکان برای اجرای عملیات انتحاری بهره می برد.
 
گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز به این شیوه متوسل شده است و از معصومیت و سادگی کودکان برای اجرای جنایت در سوریه استفاده می کند

تخریب آرامگاه «عمار یاسر و اویس قرنی» در سوریه (+عکس)

 شاخه القاعده در سوریه به نام دولت اسلامی درعراق و شام (داعش) آرامگاه های عمار یاسر و اویس قرنی از بزرگان صدر اسلام را در شهر الرقه در شرق سوریه را تخریب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری، تصاویری از آرامگاه عمار یاسر صحابی پیامبر گرامی (ص) و اویس قرنی سید التابعین که توسط گروه تکفیری داعش بامداد چهارشنبه با استفاده ازمواد منفجره تخریب شده اند، بر روی صفحه اجتماعی تویتر قرار گرفته است.



برخی منابع خبری گفته اند که این گروه تروریستی آرامگاه اویس قرنی از تابعین رسول گرامی اسلام(ص) را تخریب کرده است.

شیعیان از جمله لبنان، عراق، ایران وسوریه برای زیارت شهدای جنگ صفین و بویژه این دو یار نزدیک پیامبر گرامی (ص) و حضرت علی (ع) به شهر الرقه سفر می کردند.

این گروه تروریستی تکفیری خسارت های زیادی به این دو بنا وارد کرده اند و گفته شده که این اقدام آنها مقدمه ای برای تخریب کامل این دو بناست.

گروه تروریستی تکفیری داعش از حدود یک سال قبل تاکنون قسمت هایی از شهر الرقه را اشغال کرده است.

گروه های تروریستی تکفیری پیشتر نیز آرامگاه های بزرگ صدر اسلام از جمله حجر بن عدی را تخریب کرده اند.

توضیحات وزارت خارجه ترکیه درباره نوار صوتی احتمال حمله به سوریه

وزارت امور خارجه ترکیه یک روز پس از انتشار نوار صوتی نشست امنیتی در این وزارت خانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نوار صوتی نشست محرمانه وزارت خارجه که روز گذشته در برخی شبکه های اینترنتی منتشر شد ، تحریف شده است.

بعدازظهر روز پنجشنبه در شبکه اجتماعیˈ یوتیوبˈ یک نوار صوتی از نشست محرمانه ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امورخارجه، ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیتˈ، ˈفریدون سینرلی اوغلوˈ قایم مقام وزارت خارجه و ˈ یاشار گولرˈ معاون رییس ستاد ارتش ترکیه در محل وزارت خارجه در یوتوب منتشر شد.

در نوار صوتی یاد شده حاضران در نشست در مورد حمله احتمالی ترکیه به سوریه گفت وگو می کردند.

در این بیانیه آمده است که در نوار صوتی ادعایی که با تحریف منتشر شده است در مورد احتمال حمله نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به مقبره ˈسلیمان شاهˈ در سوریه بحث می شد.

وزارت خارجه ترکیه انتشار نوارصوتی این نشست را حمله به امنیت ملی ترکیه ارزیابی و افزود، این یک اتهام بسیار سنگین است و نشانگر عمق حملات سایبری و الکترونیکی به ترکیه است.

در این نوار صوتی ، صدای منتسب به رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه به داوداوغلو می گوید اگر تصمیم به داشتن بهانه ای برای ورود به خاک سوریه دارید من می توانم بهانه لازم را آماده کنم ، چهار نفر را به سوریه می فرستم و آنان 8 موشک به خاک ترکیه شلیک می کنند ، مثلا آدم های ما آرامگاه ˈسلیمان شاهˈ ( پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی ) در خاک سوریه را مورد حمله قرار می دهند، پرچم ترکیه را پایین آورده و یک پرچم ساختگی در آنجا نصب می کنند.

از این قبیل کارها می توان انجام داد ولی مهم این است که تصمیم گرفته شود.

صدای منتسب به فریدون سینیرلی اوغلو قایم مقام وزارت امور خارجه ترکیه نیز می گوید که حمله به آرامگاه سلیمان شاه می تواند توجیه بین المللی برای ما داشته باشد و همه در کنار ما قرار می گیرند.

هفته گذشته رسانه های ترکیه از احتمال حمله گروه تروریستی داعش به آرامگاه سلیمان شاه (پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی) در خاک سوریه خبر داده بودند.

آزادی دو خبرنگار اسپانیایی ربوده شده در سوریه

این دو خبرنگار در حالی که پس از دو هفته کار در سوریه در 16 سپتامبر قصد ترک این کشور را داشتند توسط شورشیان دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در منطقه نزدیک به مرز ترکیه ربوده شدند.

دو خبرنگار اسپانیایی که از 16 سپتامبر 2013 در سوریه توسط گروهی مسلح وابسته به القاعده ربوده شده بودند، روز شنبه آزاد شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری لوپوئن، خاویر اسپینوزا، خبرنگار روزنامه اسپانیایی ال موندو، و ریکاردو گارسیا ویلانووا، عکاس اسپانیایی مستقل که در سوریه ربوده شده بودند روز شنبه با دبیرخانه روزنامه تماس گرفتند و آزادی خود را اعلام کردند. آنها اظهار کردند که نزد نظامیان ترکیه‌ای هستند.

 

به گزارش ال موندو، تماس خاویر اسپینوزا از خاک ترکیه بوده است. نظامیان این کشور مقامات اسپانیایی را از آزادی این دو خبرنگار آگاه کردند.

 

این دو خبرنگار در حالی که پس از دو هفته کار در سوریه در 16 سپتامبر قصد ترک این کشور را داشتند توسط شورشیان دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در منطقه نزدیک به مرز ترکیه ربوده شدند.

 

چهار خبرنگار فرانسوی نیز از 9 ماه پیش تاکنون در سوریه گروگان گرفته شدند. دیدیه فرانسوا، گزارشگر رادیو اروپا 1 و ادوارد الیاس، عکاس فرانسوی از شش ژوئن 2013 در شمال حلب ربوده شده‌اند. نیکولا هنین، گزارشگر هفته‌نامه لوپوئن و پیر توره، عکاس مستقل دو هفته پس از آنها در تاریخ 22 ژوئن در منطقه الرقة سوریه گروگان گرفته شدند.

سرکرده داعش در فلوجه عراق کشته شد

شبکه خبری المیادین در خبری فوری از کشته شدن سرکرده داعش و ۶ تن از همراهانش در فلوجه خبر داد.

به گزارش تسنیم، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که فرمانده نظامی گردان "العزام" در داعش و 6 تن از همراهانش که در یک نشستی در محله المعلمین در فلوجه شرکت کرده بودند، در حمله هوایی ارتش عراق کشته شدند.

این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

جنگ سوریه، تجربه ای متفاوت برای حزب الله لبنان

برای جذب و حضور نیرو در حزب الله لبنان برای مشارکت در جنگ سوریه، فرد باید با اخلاق، متدین و حداقل 18 ساله باشد.

تجربه مشارکت اعضای حزب الله لبنان در جنگ سوریه موضوع گزارشی از خبرگزاری فرانسه است.

به گزارش عصر ایران، حضور اعضای نظامی حزب الله لبنان در سوریه باعث شد پیروزی های گسترده ای رقم بخورد و گروه های تندروی مذهبی و مخالفان مسلح از مناطق استراتژیک و مهمی در سوریه عقب نشینی کنند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشته است: از جنگیدن در مقابل اسرائیل در مرزهای لبنان تا سوریه و جنگیدن در کنار نیروهای دولتی این کشور ؛ حزب الله لبنان در حال کسب تجریه جنگی جدید و متفاوتی در سوریه است.

کارشناسان می گویند استراتژی حزب الله لبنان و گفتمان سیاسی اش با تغییر صحنه عملیات های نظامی تغییر کرده است. قبل از این حزب الله لبنان به دنبال مقابله با دشمن صهیونیست بود اما هم اکنون به دنبال مقابله با تکفیری ها نیز هست. حزب الله لبنان در سوریه با جنگ شهری روبه رو است و به پشتیبان اصلی و تاثیرگذار در حمایت از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تبدیل شده است.

"اندرو اکزوم" کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس مسائل لبنانی گفت: نسل جدیدی از اعضای نظامی حزب الله لبنان وجود دارد که نخستین تجربه جنگیدن خود را در سوریه می گذرانند. معتقدم آنها در حال کسب تجربه خوبی در زمینه جنگ واقعی به جای درگیری های آزمایشی و غیرواقعی در مانورهای نظامی هستند.

خبرگزاری فرانسه ادامه می دهد: تعداد افراد نظامی حزب الله لبنان مستقر در سوریه حدود 5 هزار نفر برآورد می شود. نیروهای نظامی حزب الله لبنان قبل از انتقال به سوریه، دوره های آموزش نظامی را ابتدا در لبنان و سپس در ایران طی می کنند.

 یکی از این افراد که خود را ابومحمد 30 ساله از منطقه بعلبک در شرق لبنان معرفی می کند به خبرگزاری فرانسه می گوید: دوره های آموزشی در منطقه جرود بعلبک لبنان آغاز می شود و 40 روز تا 3 ماه طول می کشد. دوره های آموزشی سپس در ایران و به مدت 2 ماه برای آموزش سلاح سنگین و فرماندهی گروه های رزمی تکمیل می شود.

ابومحمد مدتی پیش از منطقه قلمون در شمال دمشق بازگشته است. او در درگیری ها مشارکت داشت و از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
وی می افزاید: هم اکنون دوره های آموزش نظامی در حزب الله لبنان، افزایش یافته است زیرا به مدت 2 سال بدون توقف در حال جنگ در سوریه هستیم.

اعضای نظامی حزب الله لبنان تاکید می کنند: برای جذب و حضور نیرو در حزب الله لبنان برای مشارکت در جنگ سوریه، فرد باید با اخلاق، متدین و حداقل 18 ساله باشد.
آنها  می گویند فردی که به سوریه می رود نیازمند اقناع نیست بلکه همان گفتمان ضرورت مقابله با تندروها و پشتیبانی از بشار اسد را تکرار می کنند.

اعضای حزب الله لبنان که در جنگ با اسرائیل و در سوریه حاضر بودند از تفاوت های این دو تجربه می گویند.
ابوعلی 40 ساله که در جنگ ژوئیه 2006 علیه اسرائیل وجنگ شمال دمشق در ماه گذشته مشارکت داشت می گوید: در برابر اسرائیل، با یک دشمن روبه رو بودیم اما در سوریه ما نمی دانیم با چه کسی روبه رو هستیم. یک روز داعش، روز دیگر جبهه النصره و روز دیگری ارتش آزاد. در جنوب لبنان با زمین و جغرافیا آشنا بودیم اما در سوریه آن را نمی شناسیم.

وی اضافه می کند: جنگ در سوریه، آسان نیست. جغرافیای سوریه شامل دشت های گسترده، صحرا، کوه و دره است.

"جفری وایت" یکی از مقامات سابق سازمان جاسوسی آمریکا هم در گزارشی که به تازگی از سوی مرکز مبارزه با تروریسم در واشنگتن منتشر شده نوشت: نزاع در سوریه به حزب الله لبنان درباره جنگ غیرمعمول، آگاهی زیادی داده است. علاوه بر این، حزب الله لبنان هم اکنون تنها به درگیری های تاکتیکی کوچک محدود نیست و عملیات های هجومی را انجام می دهد.

وی ادامه می دهد: جنگ در سوریه از نوع دیگری است. زمان طولانی را در بر می گیرد ، واحدهای بزرگی در آن مشارکت می کنند و عملیات های پیچیده ای را شامل می شود.

حزب الله لبنان همچنین دوره های آموزشی برای برخی گروه های نظامی دولتی سوریه برگزار می کند.
ابوحسین 40 ساله یکی از افراد نظامی حزب الله لبنان که فرمانده یک گروه است می گوید: برخی اعضای ارتش سوریه بی انضباط و برخی مواقع بی کفایت هستند. اعضای ارتش سوریه بارها به خطا به سمت اعضای حزب الله لبنان شلیک کرده اند. اعضای ارتش سوریه تجربه ای در جنگ شهری ندارند.

وی می افزاید: حزب الله لبنان متولی آموزش نیروهای ارتش دفاع ملی و نیروی جدیدی به نام "عقاب های صحرا" در سوریه است. این نیرو شامل بازنشستگان ارتش سوریه نیز هست.

حزب الله لبنان مشارکت در جنگ داخلی سوریه را تلاش برای مقابله با رسیدن گروه های تکفیری به لبنان می داند. سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفته بود اجازه سقوط حکومت سوریه، هم پیمان نخست مقاومت را نمی دهد.
تاکنون بیش از 360 نفر از اعضای نظامی حزب الله لبنان در سوریه به شهادت رسیده اند.

 

آزادی 4 خبرنگار فرانسوی ربوده شده در سوریه

خبرگزاری ترکیه‌ای دوغان گزارش داد که سربازان ترکیه‌ای چهار خبرنگار را در مرزها با سوریه پیدا کردند.
چهار خبرنگار فرانسوی که از ژوئن 2013 در سوریه توسط داعش ربوده شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش ایسنا به نوشته‌ی روزنامه مصری الیوم السابع، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد:‌ چهار خبرنگار فرانسوی که در ژوئن 2013 در سوریه ربوده شده بودند آزاد شده و اوضاع جسمانی آنها به رغم شرایط دردناکی که داشتند، خوب است.

وی خاطرنشان کرد که این چهار خبرنگار ظرف ساعات آینده وارد فرانسه خواهند شد.

دیدییه فرنسوا خبرنگار رادیو اروپا1 و ادوار الیاس عکاس فرانسوی در شش ژوئن 2013 در شمال حلب ربوده شدند.

نیکولا اینان خبرنگار مجله‌ی لوپوءن و بیار توریس عکاس مستقل فرانسوی نیز دو هفته بعد در 22 ژوئن در الرقه ربوده شدند.

در همین راستا خبرگزاری ترکیه‌ای دوغان گزارش داد که سربازان ترکیه‌ای چهار خبرنگار را در مرزها با سوریه پیدا کردند.

این خبرگزاری ترکیه‌ای اعلام کرد، یک گروه ناشناس این خبرنگاران را شب گذشته به مرزهای ترکیه منتقل ساخته و سپس به بیمارستان و پس از آن به مسئولان فرانسوی تحویل داده می‌شوند.

گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در ماه ژوئن این چهار خبرنگار فرانسوی را ربوده بود.

احتمال گروگان‌گیری قومیتی در موضوع دانایی‌فر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نگه داشته شدن دانایی‌فر به دست گروه تروریستی داعش را نوعی گروگان‌گیری قومیتی مذهبی دانست.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اخبار منتشره بر ضد گروهبان دانایی‌فر اخبار کذبی است که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: گروهبان دانایی‌فر فردی سیستانی و از شیعیان استان سیستان و بلوچستان است؛ به همین دلیل گروه تروریستی داعش با نگه داشتن وی در تلاش است تا هم از نظر سیاسی و هم از نظر قومی مذهبی به مقامات جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کند.

خواننده رپ آلمانی در جبهه القاعده سوریه کشته شد (+عکس)

" دسو داگ" پس از سفر به سوریه همچنان به خواندن ترانه ادامه داد البته این بار محتوای ترانه هایش، تشویق جوانان در غرب به سفر به سوریه برای جهاد و جنگ و انجام عملیات های انتحاری بود.

 یک خواننده رپ آلمانی که به صف جنگجویان تندروی اسلامگرا در سوریه پیوسته بود در انفجار انتحاری گروه رقیب کشته شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دنیس ممدو گرهارد کاسپرت"  با نام هنری " دسو داگ" خواننده رپ آلمانی که از طریق ترانه های هیپ هوپ شهرت جهانی کسب کرده بود  در سال 2010 مسلمان شده بود. وی فرزند مادر آلمانی و پدر مهاجری از کشور آفریقایی غناست.

او چند ماه پیش برای حضور در جمع جنگجویان تندروی اسلامگرا به سوریه سفر کرد و با عضویت در گروه داعش (دولت اسلامی عراق و شام)  نام "ابوطلحه آلمانی" را برای خود برگزید.  " دسو داگ" معتقد بود در سوریه در حال جهاد است.

او به همراه جمعی از جنگجویان افراط گرا در عملیات بمب گذاری انتحاری توسط گروه جبهه النصره مرتبط با شبکه القاعده کشته شد.
 
ابوطلحه تاکنون بارها در فیلم های متعدد منتشر شده از سوی داعش درباره جهاد در سوریه، حضور داشت. او در سپتامبر 2013 نیز در بمباران هوایی در سوریه زخمی شده بود.

 " دسو داگ" پس از سفر به سوریه علاوه بر برعهده گرفتن فرماندهی واحد ملت ابراهیم در داعش، همچنان به خواندن ترانه ادامه داد البته این بار محتوای ترانه هایش، تشویق جوانان در غرب به سفر به سوریه برای جهاد و جنگ و انجام عملیات های انتحاری بود. او در این ترانه ها می خواند که پاداش جهاد و عملیات انتحاری بهشت است.

یکی از سایت های اینترنتی گروه های افراط گرای اسلامی خبر مرگ این خواننده رپ سابق آلمان را اینگونه منتشر کرد: خبر شهادت برادر مجاد ابوطلحه المانی به گوش امت اسلامی رسید. امیدواریم که خداوند قبول کند. این اتفاق در نتیجه انفجار انتحاری توسط یکی از سربازان جولانی خائن (فرمانده جبهه النصره) در خانه ای روی داد که شماری از برادارن از داعش در آن حضور داشتند.

دسو داگ قبل از سفر به سوریه

 

خواننده رپ آلمانی در جبهه القاعده سوریه کشته شد (+عکس)

دسو داگ بعد از سفر به سوریه

 

خواننده رپ آلمانی در جبهه القاعده سوریه کشته شد (+عکس)خواننده رپ آلمانی در جبهه القاعده سوریه کشته شد (+عکس)

 

 

انتخابات عراق رنگ خون گرفت

در محله المنصور بغداد، ۶ نیروی پلیس به دست تروریست ها کشته شدند و ۱۶ تن زخمی شدند. در حی الاعظمیه سنی نشین، یک عامل انتحاری خود را در برابر یک مرکز رای گیری منفجر کرد تا ۴ سرباز دیگر را به تعداد کشته ها و ۷ نفر را به آمار مجروحان بیفزاید.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که  انفجار تروریستی در تجمع سیاسی کردها در خانقین حداقل ۳۰ تن را کشت و ۵۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های عراقی و شاهدان اعلام کردند که دستکم ۵۰ تن روز دوشنبه در جریان حملات انفجاری انتحاری به تجمع سیاسی کردها و حمله به سایر مراکز رای گیری کشته شدند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که حمله انفجاری تروریستی به تجمع سیاسی کردها در خانقین واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی بغداد که گفته می شود طرفداران جلال طالبانی تشکیل داده بودند، حداقل ۳۰ تن را کشت و ۵۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

در نقاط دیگر عراق، همزمان، مهاجمان مسلح که به گفته شاهدان لباس های نظامی بر تن کرده بودند، تعدادی از مراکز رای گیری عمدتا در مناطق مختلف بغداد و شمال عراق را مورد حمله قرار دادند. روز دوشنبه نیروهای امنیتی و نظامی، پرسنل بیمارستانی و بیماران و همچنین زندانیان پای صندوق های رای رفتند و قرار است روز چهارشنبه حوزه های رای گیری به روی عموم مردم عراق گشوده شود.

در محله المنصور بغداد، ۶ نیروی پلیس به دست تروریست ها کشته شدند و ۱۶ تن زخمی شدند. در حی الاعظمیه سنی نشین، یک عامل انتحاری خود را در برابر یک مرکز رای گیری منفجر کرد تا ۴ سرباز دیگر را به تعداد کشته ها و ۷ نفر را به آمار مجروحان بیفزاید.

در شمال عراق نیز طی حملاتی جداگانه علیه نیروهای امنیتی و انفجار برخی از منازل این نیروها، حداقل ۱۰ پلیس کشته شدند. در طوزخرماتو، یک فرد انتحاری با لباس پلیس، در نزدیکی یک حوزه رای گیری، خود را منفجر کرد و ۳ افسر را کشت و ۹ تن را زخمی کرد. شهر کرکوک هم شاهد انفجار یک عامل انتحاری بود که ۶ نیروی امنیتی در این انفجار کشته شدند. یک سرباز نیز در حمله مشابهی در نزدیک مرکز رای گیری الحویجه واقع در ۷۰ کیلومتری کرکوک کشته شد.

این چهارمین انتخابات پارلمانی است که در عراق از زمان سقوط رژیم صدام حسین در سال ۲۰۰۳ برگزار می شود. این حملات در حالی انجام می شود که دولت عراق همچنان درگیر جنگ با تروریست های تکفیری مسلح سازمان موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) وابسته به القاعده در استان غربی الانبار و حاشیه های پایتخت است.

این گروه تروریستی سنی های عراق را در صورت شرکت در انتخابات به قتل تهدید کرده است.

قوانین القاعده در سوریه: از مالیات مسیحیان تا الزام به مخفی کردن ابروهای آرایش شده!

مسیحی ها ملزم به امضای تعهدنامه پرداخت جزیه به داعش اند که مقدار آن 13 گرم طلاست...آرایشگاه های مردانه تعطیل هستند. جوانان مرد حق آرایش موی خود به شیوه های مدرن یا استفاده از هر نوع مواد افزودنی به موی خود ندارند.

قوانین القاعده در سوریه: ممنوعیت موسیقی و دخانیات و تعطیلی مغازه ها هنگام اذانگروه های نزدیک به القاعده در مناطقی از سوریه، قوانین سختگیرانه ای را علیه مردم اعمال می کنند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه النهار چاپ بیروت با انتشار گزارشی، به برخی دستورات و قوانین سختگیرانه گروه افراط گرای اسلامی داعش (دولت اسلامی عراق و شام ) در مناطق تحت کنترل خود در سوریه پرداخت. این گروه نزدیک به شبکه القاعده است.

افرادی که این قوانین را رعایت نکنند با مجازات های شدیدی روبه رو می شوند.

تاکنون بارها روایت ها، فیلم ها و عکس هایی از برخوردهای شدید و سختگیرانه ماموران داعش با مردم عادی در مناطقی تحت کنترل خود از جمله  شهر رقه و حومه ادلب در سوریه منتشر شده است.
 
بخشی از این قوانین سختگیرانه به این شرح منتشر شده است:

1- زنان و دختران باید نقاب سیاه رنگ ضخیم بر صورت خود بیاندازند. در صورتی که این نقاب، ضخیم نباشد، فرد بازداشت می شود.

برخی منابع آگاه می گویند به همین دلیل تاکنون شمار زیادی از زنان و دختران در شهر الرقه سوریه توسط ماموران داعش دستگیر شده اند.

2- اجبار مسیحی ها به امضای تعهدنامه پرداخت جزیه به داعش. مقدار آن 13 گرم طلا برای ثروتمندان مسیحی و 25 درصد آن برای فقرای مسیحی است. نصب یا ترسیم صلیب یا استفاده از بلندگو در مراسم های مذهبی مسیحی ها ممنوع است.

3- آرایش صورت زنان و دختران به ویژه آرایش ابرو نباید از پشت نقاب مشخص باشد. در غیر این صورت با بازداشت و مجازات شلاق روبه رو می شوند.

4- زنان و مردان در مکان های عمومی و ادارات نباید مختلط باشند. زنان حق ندارند بدون حضور محرم مرد وارد خیابان شوند . آنها همچنین بدون حضور محرم مرد حق سوار شدن به تاکسی را ندارند.

5- ممنوعیت پوشیدن لباس جین برای زنان و دختران.

6- ممنوعیت مصرف دخانیات شامل سیگار و قلیان.
 
7- آرایشگاه های مردانه تعطیل هستند. جوانان مرد حق آرایش موی خود به شیوه های مدرن یا استفاده از هر نوع مواد افزودنی به موی خود ندارند.

8- تعطیلی خیاطی های زنانه در صورت مشاهده حضور مردان در آنجا. ممنوعیت مراجعه زنان به پزشکان مرد.

9- ممنوعیت فروش سی دی های موسیقی و وسایل و آلات موسیقی. پخش موسیقی طرب آمیز در خودروها، اتوبوس ها و همه مکان ها ممنوع است. نصب عکس های زنان و مردان در ویترین و پیشخوان مغازه ها ممنوع است.

10-  مغازه داران باید 10 دقیقه قبل از اذان، مغازه خود را تعطیل کنند. اگر کسی به هنگام نماز، مغازه اش باز باشد مورد مجازات قرار می گیرد.

11- هر فردی حاضر در خیابان ها به هنگام اذان باید به مسجد برود و کسی حق تاخیر ندارد. افراد مسلمان باید در مسجد دیده شوند.

12- بکار بردن کلمه داعش ممنوع است و همه باید از عبارت دولت اسلامی عراق و شام استفاده کنند.

داعش مسوولیت قتل 20 نظامی عراقی را بر عهده گرفت

ایرنا- گروه تروریستی داعش روز یکشنبه در بیانیه ای مسوولیت ربوده شدن و قتل 20 نظامی عراقی را بر عهده گرفت. 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، درگیری ها و خشونت ها در عراق در حالی روز به روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد که اجساد 20 نظامی عراقی که در شمال این کشور به قتل رسیده بودند، امروز در استان نینوا کشف شد.
 
گروه تروریستی داعش در بیانیه ای ضمن بر عهده گرفتن مسوولیت کشتار این 20 نظامی عراق اعلام کرد که این قبیل عملیات ادامه خواهد یافت.
 
تعدادی از شبه نظامیان داعش اوایل ماه ژانویه توانستند کنترل شهرفلوجه در 60 کیلومتری غرب بغداد و برخی از محله های شهر الرمادی در 40 کیلومتری غرب این کشور را در دست گیرند.

49 کشته و 69 زخمی در موج جدید خشونت در عراق

علاوه بر این، افراد مسلح مرتبط با گروهک دولت اسلامی عراق و شام با نیروهای گارد حفاظت از استاندار انبار است، در بخش غربی رمادی درگیر شدند که این درگیری به کشته شدن سه محافظ استاندار و زخمی شدن سه تن دیگر از جمله یک افسر منجر شد.
درگیری‌های تازه و خشونت‌های جداگانه در مناطق مختلف عراق دستکم 49 کشته و 69 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، منابع پزشکی و امنیتی عراق اعلام کردند در حملات خشونت‌آمیز جداگانه در سراسر عراق از جمله درگیری‌‌ها با شورشیان در استان الانبار در مجموع 49 نفر کشته و 69 تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع در پلیس استان الانبار در غرب عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: درگیری‌های شدیدی بین نیروهای عراقی و افراد مسلح مظنون به عضویت در گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در حاشیه شرقی شهر فلوجه، حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، روی داد که به کشته شدن دست‌کم 19 جنگجو و زخمی شدن 20 تن دیگر منجر شد.

منبعی پزشکی در بیمارستان فلوجه به خبرگزاری شینهوا گفت گلوله باران توپخانه‌ای و خمپاره‌ای در چند محله در فلوجه و شهر کوچک صقلاویه که در نزدیکی فلوجه واقع است، به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر منجر شد.

منبعی در پلیس استان انبار گفت: درگیری یک نیروی مشترک پلیس و ارتش با شورشیان گروه دولت اسلامی عراق و شام در منطقه‌ای در بخش شمالی شهر رمادی، حدود 110 کیلومتری شمال بغداد، به کشته شدن 10 فرد مسلح و زخمی شدن چهار نیروی پلیس منجر شد.

این منبع گفت: علاوه بر این، افراد مسلح مرتبط با گروهک دولت اسلامی عراق و شام با نیروهای گارد حفاظت از استاندار انبار است، در بخش غربی رمادی درگیر شدند که این درگیری به کشته شدن سه محافظ استاندار و زخمی شدن سه تن دیگر از جمله یک افسر منجر شد.

وی افزود: هنگام وقوع درگیری استاندار در محل حضور نداشت.

استان انبار چند ماهی است که صحنه درگیری‌های شدیدی است.

یک منبع وزارت کشور عراق که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شینهوا گفت : پلیس اجساد سه غیر نظامی را که به ضرب گلوله کشته شده بودند در منطقه کاظمیه در شمال بغداد کشف کرد.

منبعی در پلیس عراق گفت افراد مسلح ناشناس که سوار بر چند دستگاه خودرو بودند، یکشنبه شب به دفتری در منطقه کراده در مرکز بغداد حمله کردند و پنج وکیل را ربودند اما هویت مهاجمان و انگیزه آنها هنوز مشخص نشده است.

یک منبع پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد: یک عامل انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در یک مرکز ایست بازرسی ارتش در جنوب شهرسان بیجی، حدود 200 کیلومتری شمال بغداد، منفجر کرد که این حمله به کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد.

وی افزود: در این انفجار همچنین دو غیر نظامی در دم کشته شدند.

این منبع گفت: یک رئیس پلیس و دو تن از محافظان وی بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان حامل این مقام پلیس در شمال بیجی زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد در انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر یک دستگاه خودرو در بیجی، دو غیر نظامی زخمی شدند.

وی افزود: فردی مسلح با تفنگ مجهز به صدا خفه کن یک نظامی را در بازاری در شهر شرقاط، حدود 280 کیلومتری شمال بغداد، به ضرب گلوله کشت.

منبعی در پلیس محلی اعلام کرد انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در شهر موصل در 400 کیلومتری شمال بغداد، به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد.

یک منبع پلیس گفت :در انفجار بمبی کنار جاده ای نزدیک یک گشتی در جاده‌ای در منطقه جرف الصخر، حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد، یک نظامی کشته شد و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس عراق اعلام کرد همچنین در روز دوشنبه، انفجار بمبی کنار جاده‌ای نزدیک یک پاسگاه پلیس در شهر محمودیه، حدود 30 کیلومتری جنوب بغداد، به کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن هفت تن دیگر منجر شد.

عراق طی سال های اخیر شاهد شدیدترین خشونت‌های خونبار است و  سازمان ملل متحد اعلام کرده که در سال 2013 میلادی بالغ بر 8868 عراقی از جمله 7818 غیر نظامی کشته شدند.
ربایش 200 دختر مسیحی در نیجریه به نام اسلام محمد(ص)

حوزه علمیه سکوت نکند

بنابراین دانش آموزان انگلیسی وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند و سپس آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.
عصرایران - حدود یک ماه پیش ،‌ گروه افراط گرای "بوکوحرام"‌ بیش از 200 دختر دانش آموز را از مدرسه ای در نیجریه ربود. اکثر این دختران ، مسیحی بودند و در میان آنها چند دختر مسلمان نیز وجود داشت.

"بوکوحرام" در زبان محلی،‌ به معنی "آموزش غربی حرام"‌است و اعضای این گروه به رهبری "ابوبکر شیکاو"‌،‌ مدعی اند در صدد پیاده سازی احکام اسلام هستند و لذا این دختران را ربوده اند تا از فعل حرامی به نام آموزش،‌ دورشان سازند!

حوزه علمیه سکوت نکند
ابوبکر شیکاو ،‌رهبر "بوکوحرام"
 

چند روز پیش هم گروه "بوکوحرام"‌اعلام کرد که طبق تعالیم اسلامی ،‌حق دارد این دختران را به عنوان برده به فروش برساند یا به زور،‌ آنها را به ازدواج با مردان در آورد. "شیکاو"‌اعلام کرده که خودش با دو تن از این دختران نوجوان ازدواج خواهد کرد!

اخیراً‌ هم این گروه با انتشار یک نوار ویدئویی از این دختران مسیحی ، آنها را با حجاب اسلامی و در حال قرائت قرآن و خواندن نماز نشان داده و مدعی شده که آنها به دین اسلام گرویده اند!

حوزه علمیه سکوت نکند
دختران ربوده شده نیجریه ای
در این که این اقدام آنها ،‌ حتی مسلمانان را از دین زده می کند چه رسد به این که دختران بی گناه ربوده شده را متمایل به اسلام کند ،‌شکی نیست. در مغایرت آشکار این رفتارهای غیر انسانی با تعالیم اسلام هم تردیدی وجود ندارد. آنچه مورد بحث این نوشتار است ،‌وظیفه ای است که بر دوش حوزه علمیه قم ،‌صدا و سیما و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سنگینی می کند.

قطعاً‌ آزادی این دختران بی پناه ،‌ کاری نیست که از عهده این سه نهاد در ایران برآید - که ای کاش می شد و دختران اسیر را آزاد می کردند و به خانواده هایشان باز می گرداندند - اما این سه نهاد می توانند و باید درباره ضد اسلامی بودن این قبیل کارها موضع بگیرند و با قدرت تمام این موضع را ترویج نمایند.

حوزه علمیه سکوت نکند
همسر رئیس جمهور آمریا به کمپین آزادی دختران نیجریه ای پیوست

اکثر قریب به اتفاق غیرمسلمانان ،‌ فرق میان شیعه و سنی و وهابی و سلفی و ... را نمی دانند و همه این ها را یکی می پندارند. بنابراین وقتی یک مسلمان نمای بی رحم در گوشه ای از آفریقا ،‌دختران مردم را به نام دین محمد(ص) می دزدد،‌ همان نگاهی به که او در میان افکار عمومی جهان شکل می گیرد،‌به تک تک ما مسلمانان تسری می یابد و پنداشته می شود که بقیه مسلمانان نیز بر همان مرام و مسلک اند و اگر همه شان دست به چنین اقدامانی نمی زنند ،‌یا به خاطر ضعف ایمان شان است یا به این دلیل که از دست شان بر نمی آید!

نکته این که چون این افراط گرایان به کارهای جنجالی مبادرت می کنند،‌ صدایشان رساتر از صدای اسلام واقعی به گوش جهانیان می رسد:‌ مانند آتش زدن مدارس دخترانه در افغانستان توسط طالبان یا ترور ملاله در پاکستان و اخیراً هم ربودن دانش آموزان دختر در نیجریه و صد البته سر بریدن های بی رحمانه در برابر دوربین و با شعار الله اکبر و پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله.

هشدار جدی می دهیم که اینان در حال تبدیل شدن به نماد اصلی جهان اسلام هستند و هم اکنون هم بسیاری از غیر مسلمانان در جهان ،‌ اسلام را دین تورو و خشونت،‌ منطق گریز،‌ ضد علم،‌ ضد زن و تهدیدی واقعی برای امنیت جهان می دانند.

به این ماجرا که اسفند گذشته در  آمستردام هلند رخ داد توجه کنید:

آن روز قرار بود 45 دانش آموز 15 - 16 ساله از فرودگاه آمستردام به شهر نیوکاسل انگلیس بروند. یکی از آنها مسافر جوانی را می بیند که در حال تایپ مطلبی به زبان فارسی در لپ تاپ خود است. به دلیل مشابهت الفبای فارسی و عربی ،‌او تصور می کند که مسافر جوان در حال نوشتن به زبان عربی است. بنابراین وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند و سپس آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.

حوزه علمیه سکوت نکند
پرواز آمستردام - نیوکاسل به دلیل حضور یک مسلمان با تأخیر انجام شد

پس از گفتگو با این مرد، مشخص می شود او یک دانشجوی ایرانی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تینسیه آمریکاست که برای دیدار با همسرش به آمستردام هلند آمده است. همسر این فرد در آمستردام مشغول تحصیل است.

با این حال،‌دانش آموزان وحشت زده ،‌حاضر به پرواز با هواپیمایی که او در آن بود نمی شوند و نهایتاً بعد از تأخیر 2 ساعت و 20 دقیقه ای،‌ از هواپیما پیاده می شوند و با پرواز دیگری می روند!

به راستی آیا همین یک ماجرا نشان نمی دهد که به واسطه فعالیت افراط گرایان و تروریست ها ،‌ چه صورتی از اسلام در میان مردم جهان ترسیم شده است که حتی دانش آموزان 16 - 15 ساله هم از مسلمانان می ترسند و آنها را تروریست می پندارند؟!
همین دانش آموزان ،‌ فردا از حمله نظامی به کشوری اسلامی مانند ایران حمایت خواهند کرد و بر حمایت خود استوار خواهند بود زیرا می پندارند که در حال نجات بشریت هستند.

در این سو ، هر چند به طور جسته و گریخته از سوی علمای حوزه علمیه قم ،‌ اقدامات افراط گرایانه محکوم شده است ،‌اما واقعیت این است که صرف گفتن سخنی در منبر ،‌ برای رساندن صدای اسلام اعتدالگرا به جهان کافی نیست. وزارت امور خارجه و شبکه های برون مرزی صدا و سیما باید به عنوان بازوان اجرایی و تبلیغی جمهوری اسلامی در فراسوی مرزها ،‌ رساندن صدای اسلام مهربان و معتدل به جهان را یکی از اصلی ترین راهبردهای خود قرار دهند.

حوزه علمیه سکوت نکندحوزه علمیه سکوت نکند
از حوزه علمیه قم،صدا و سیما و وزارت امور خارجه انتظار می رود در برابر افراط گرایان برنامه ریزی هدفمند داشته باشند

به راستی از وقتی که ماجرای نیجریه به یک تیتر جهانی علیه اسلام تبدیل شده و حتی افرادی مانند میشله اوباما ، همسر رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون،‌ نخست وزیر انگلیس هم به کمپین آزادی دختران نیجریه ای پیوسته اند، حوزه علمیه قم ،‌ که این همه امکانات در داخل و خارج کشور دارد ، چه اقدامات مؤثری برای رساندن صدای اسلام مهربان و معتدل به جهان کرده است؟‌ برای زهر "بوکوحرام"‌چه پادزهری تولید و عرضه کرده است؟
شبکه های برون مرزی صدا و سیما ،‌تا چه اندازه توانسته اند در ترمیم زخمی که بر چهره اسلام خورده کاری انجام دهند؟
وزارت امور خارجه و مشخصاً‌ سفارتخانه های ایران ،‌ چه اقداماتی را در کشورهای میزبان انجام داده اند ؛‌مانند نوشتن یادداشت در مطبوعات خارجی،‌صدور بیانیه،‌ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی،‌ تشکیل کمپین دیپلمات های مسلمان برای آزادی دختران نیجریه ای و ... ؟

و اساساً‌ این سه نهاد در این باره با یکدیگر نشست و هماهنگی و همفکری کرده اند؟!

شاید گفته شود که ماجرای دختران نیجریه ای چه ربطی به ما دارد؟‌
گذشته از ابعاد انسانی آنچه در نیجریه رخ داده است،‌ این ماجرا و نظایرش در وجه کلان به امنیت ملی ما مرتبط می شود چه آن که باعث شکل گیری ذهنیت منفی علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی (تاکید می شود علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی)‌ می شود و در این میان ،‌ایران نیز به عنوان کشوری با اکثریت مسلمان،‌ از آسیب این همراهی جهانی علیه اسلام مصون نمی ماند. آثار این نگرش سوء ،‌ می تواند از مبادلات اقتصادی و توریسم گرفته تا تعاملات سیاسی و حتی حمله نظامی،‌ در نوسان باشد و در هر زمینه ای،‌ مستقیم یا غیر مستقیم ،‌ به کشورمان ضرر بزند.

تفکیک جدی بین اسلام القاعده و داعش و طالبان و بوکوحرام و نظایر آنان و اسلام واقعی که مبتنی بر صلح و سلام است،‌ وظیفه علمای اسلام و دستگاه های تبلیغی جهان اسلام است. در این میان، نباید به تصور این که واقعه ای در آفریقا توسط فرقه ای غیر مرتبط با شیعه رخ داده ،‌ نسبت بدان بی توجه ماند زیرا جهانیان ،‌ شیعه و غیر شیعه نمی شناسند و همه را به پای اسلام می نویسند ،‌هر چند که این اقدامات را نه شیعه تأیید می کند و نه اهل سنت.

سکوت در برابر افراط گرایان مسلمان -که خاستگاه شان نیز به شدت مشکوک است- خیانت به اسلام و ستم به ایران است.

حمله به ضریح اویس قرنی در سوریه

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 17 تن بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه باب السلامه در مرزهای مشترک با ترکیه خبر داد.
گروه داعش مسوولیت حمله به ضریح اویس قرنی را در الرقه سوریه برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره، گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در سایت توئیتر مسوولیت حمله به ضریح اویس قرنی، یکی از صحابه حضرت علی (ع) را در منطقه الرقه که بزگترین ضریح در سوریه است.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 17 تن بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در گذرگاه باب السلامه در مرزهای مشترک با ترکیه خبر داد.

این در حالی است که نشست وزیران خارجه کشورهای به اصطلاح دوستان سوریه امروز (پنجشنبه) در لندن آغاز به کار کرد.

امروز نشست این وزیران خارجه به ریاست انگلیس با هدف بررسی تحولات سوریه و راه‌های حمایت از مخالفان سوریه آغاز شد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این نشست به ریاست ولیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس برگزار شده است.

قوانین ویژۀ آموزش و پرورش داعش

این گروه با صدور بیانیه ای در مناطق تحت تصرف خود در حلب، از همه معلمان خواسته که در دوره های آموزشی "فقه و عقاید" مشارکت کنند.
شاخه القاعده در سوریه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در مناطق تحت تصرف خود در استان‌های حلب، رقه و دیر الزور، گذراندن دوره آموزشی "فقه و عقاید" سلفی را اجباری کرده است.

به گزارش العالم، عناصر داعش در مناطق تحت تصرف خود در سوریه، همه روزه برای قتل و اذیت و آزار مردم بهانه های مختلفی می تراشند و هم اکنون می خواهند در بخش "آموزش" نیز خواسته های خود را به مردم تحمیل کند و باورهای افراطی را که ریشه تمامی مشکلات و بحران های جهان اسلام است، به کودکان دانش آموز آموزش دهد.

این گروه با صدور بیانیه ای در مناطق تحت تصرف خود در حلب، از همه معلمان خواسته که در دوره های آموزشی "فقه و عقاید" مشارکت کنند. معلمانی که این دوره را بگذرانند، مدرکی برای آموزش دادن فقه و عقاید در مدارس حلب دریافت خواهند کرد و هر معلمی که از مشارکت در این دوره آموزشی خودداری کند، نمی تواند به هیچ فعالیت آموزشی بپردازد. فردی به نام "ابومجاهد" که خود را مسؤول آموزشی داعش در حلب نامیده، این بیانیه را امضا کرده است.

النصره:‌داعش‌خوارج‌اند؛ باشمشیر علی(ع) نابودشان می‌کنیم!

 
یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جبهه النصره» طی سخنانی با توصیف گروه «داعش»‌ به «خوارج» عصر، تاکید کرد که این خوارج را با شمشیر «علی»[ع] از روی زمین محو خواهیم کرد.
النصره:‌داعش‌خوارج‌اند؛ باشمشیر علی(ع) نابودشان می‌کنیم!

به گزارش فارس، در اظهاراتی عجیب و اعترافاتی غافلگیر کننده «ابو ماریا القحطانی»، یکی از سرکردگان بارز «جبهه النصره»، شاخه رسمی گروه تروریستی القاعده در سوریه حملات شدید و تندی به گروه تروریستی «داعش» کرد و این گروه و عناصرش را به «خوارج» عصر و زمان توصیف کرد.
 
«ابو ماریا القحطانی» که سرکرده شرعی جبهه النصره و فرمانده جبهه شرقی آن به شمار می‌آید، در ادامه اظهارات عجیب خود گفت: باید آنها (داعش) را از روی زمین محو کنیم و هم اکنون ما موظف هستیم تا راه جهاد را در سرزمین شام با ریشه کن کردن این بیماری خبیث و پاکسازی بلاد شام از آن ادامه دهیم.
 
این سرکرده برجسته گروه تروریستی تکفیری النصره ادامه داد: ما (جبهه النصره) پس از بررسی و پژوهش در شرع خدا دریافتیم که تنها درمان برای از بین بردن این گروه «شمشیر علی»[ع] که آن را به دستور پیامبر (ص) علیه خوارج عصر و دوره خود از نیام کشید.
 
ابو ماریا القحطانی، وهابی تکفیری سعودی تبار که اینگونه به حقانیت «امیر مومنان علی ابن ابی طالب» (ع) و شمشیرش اعتراف می‌کند، در سخنان خود از تمام گروه‌های مسلح فعال در سوریه خواست پیش از مبارزه با ارتش و نظام سوریه به مبارزه با داعش بپردازند، چون این گروه که همچون «خنجری زهر آلود» است، تا سقوط نکند، نمی‌توان به سقوط نظام سوریه امید داشت و امکان آن فراهم نخواهد شد.
 
شاید بتوان گفت که این اولین واکنش جبهه النصره به اقدام گروه تروریستی داعش در انتشار تصویر «ابو محمد الجولانی»، سرکرده «جبهه النصره» باشد.
 
داعش روز پنج‌شنبه اقدام به انتشار تصویری از «ابو محمد الجولانی»، سرکرده «جبهه النصره» در کنار راننده‌اش «ابو اسماء السوری» کرده بود.
 
این اقدام داعش به این معناست که این گروه «ابو محمد الجولانی» را به برگه سوخته‌ای مبدل می‌کند که باید بر آن غلبه کرد و از این پس در تیررس دشمنانش چه در میان مخالفانش و چه در میان ارتش سوریه قرار دارد.

داعش مسوولیت حمله به خودروی مهندسان نفت ایرانی را برعهده گرفت

گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مسوولیت حمله به خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی در دیاله را برعهده گرفت. این حمله انتحاری موجب تخریب و سوختن پنج خودروی ایرانی و ارتش عراق و هم‌چنین زخمی و کشته شدن ده‌ها تن از ایرانی‌ها و نیروهای ارتش شده است.
 گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) مسوولیت حمله به خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی در دیاله را برعهده گرفت.
 
به گزارش ایسنا، این گروهک تروریستی در بیانیه‌ای این حمله را یک حمله انتحاری دانست که مهندسان ایرانی فعال در زمینه نفت را هدف قرار داده بود.
 
بنابر گزارش سایت شفق نیوز عراق، در این بیانیه آمده است که ابومجاهد الجزراوی، از اعضای سعودی این گروهک با خودروی بمب‌گذاری شده خود خودروهای مهندسان ایرانی و خودروهای مسوول حفاظت از آنها را که وابسته به ارتش عراق بودند در مسیر امام ویس- سعدیه هدف قرار داد.
 
بر اساس این بیانیه، این حمله انتحاری موجب تخریب و سوختن پنج خودروی ایرانی و ارتش عراق و هم‌چنین زخمی و کشته شدن ده‌ها تن از ایرانی‌ها و نیروهای ارتش شده است.
 
پیش از این یک منبع امنیتی در استان دیاله عراق اعلام کرد که در جریان انفجاری که یک دستگاه خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی در شمال شرقی بعقوبه را هدف قرار داده بود، چند تن کشته و زخمی شدند.
 
به گزارش ایسنا این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز عراق بیان کرد: این انفجار یک خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی را که در زمینه لوله‌های گاز منطقه خزرج در فاصله 60 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه فعالیت می‌کردند، هدف قرار داد که طی آن تعدادی کشته و زخمی شدند.
 
به گفته این منبع آمار کشته شدگان این انفجار حاکی از کشته شدن چهار کارگر و دو متخصص فنی ایرانی و زخمی شدن سه تن دیگر است.

انتقاد شدید وزیر خارجه از عربستان و قطر در ارتباط با ایران و سوریه

روزنامه عرب الیوم، چاپ امان در گزارشی با اشاره به اجلاس اخیر وزیران خارجه شورای همکاری نوشت، وزیر خارجه عمان ضمن انتقاد شدید از عربستان و قطر گفت: کشور متبوعش قصد نداشته در این اجلاس شرکت کند چون شورای همکاری به مرحله فروپاشی رسیده و اجلاس ما سودی ندارد و تا یک بحران حل نشده، بحران دیگری ظهور می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی با اشاره به اختلاف در مواضع سیاسی عمان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس افزود، حافظ اسد با تهران هم‌پیمان بود اما هرگز در مسائل خلیج فارس دخالت و یا از تعهدات خود کوتاهی نکرد، به همین لحاظ ملک فهد در پاسخ به شبهه و انتقاد شیخ جابر علیه اسد گفت، روابط سوریه و ایران در راستای منافع شورای همکاری است و سوریه پل ارتباطی ما و ایران است.
 
به گفته او اعلان جنگ علیه سوریه هیچ نفعی برای شورای همکاری نداشته و شما می‌خواهید داعش و النصره در پایتخت‌های خلیج فارس حضور یابند؟
 
وی افزود حمایت شما از داعش در عراق و تروریست‌ها در صحرای سینا چه نفعی داشته است؟
 
بن علوی اقتدار مصر و سوریه را به نفع شورای همکاری دانست.
 
او تصریح کرد عمان برخلاف بقیه اعضای شورا از آمریکا نظرخواهی نکرده بلکه فقط اطلاع‌رسانی می‌کند.
 
به گفته وی آمریکا وقتی تصمیم گرفت با ایران وارد مذاکره شود به سراغ ما آمد و از ما خواست موضوع سربسته بماند و ما به هیچ کشور خلیج فارس خبر ندادیم.
 
ین علوی افزود: برخی کشورهای خلیج فارس فکر می‌کنند آمریکا و ناتو با اشاره آن‌ها دست به اقدام می‌زنند و همین تفکر شورای همکاری را به این مرحله از سقوط رسانده زیرا آن‌ها درک نمی‌کنند که آمریکا دنبال منافع خود است و توجهی به منافع ما ندارد، بنابراین زمانی که کار سیاسی با ایران را شروع کردند از ما سوال نکردند.
 
به نوشته روزنامه عرب الیوم، سعود الفیصل با شنیدن این سخنان متشنج شد.

دستگیری‌ متهمین‌ حمله‌ به‌ کارکنان‌ ایرانی‌ در عراق

وی همچنین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را به دست داشتن در این عملیات تروریستی متهم کرد و تاکید کرد که داعش یک جنگ اقتصادی را علیه استان دیاله به راه انداخته است.
فارس: کمیته امنیتی شورای استان دیاله عراق از دستگیر هفت تن از افراد مظنون به دست داشتن در انفجار تروریستی علیه خودروی کارکنان یک شرکت ایرانی در عراق خبر داد و داعش را متهم اصلی اصلی این عملیات خواند.

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، کمیته امنیتی شورای استان دیاله با اعلام این خبر افزود: عملیات انتقال مجروحان و پیکر قرباینان هجوم امروز به کارگران ایرانی به مناطق مرزی شروع شده است.

«صادق الحسینی« رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیاله گفت: نیروهای امنیتی موفق شدند هفت تن از افراد مظنون به انفجار  علیه خودروی شرکت ایرانی  را دستگیر کنند.

وی همچنین گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را به دست داشتن در این عملیات تروریستی متهم کرد و تاکید کرد که داعش یک جنگ اقتصادی را علیه استان دیاله به راه انداخته است.

قبل از ظهر امروز، یک منبع آگاه امنیتی در استان «دیالی» عراق اعلام کرد که در انفجاری که یک خودروی متعلق به یک شرکت ایرانی در شمال شرق «بعقوبه» هدف قرار داد، 11 نفر کشته و زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: شمار اولیه قربانیان این انفجار که یک خودروی متعلق به شرکت ایرانی فعال در زمینه لوله‌‌های گازی را هدف قرار داد، 6 کشته و 5 زخمی است.

وی افزود که 4 کارگر و 2 متخصص فنی ایرانی کشته شدند و 5 عراقی زخمی شدند.

«عراق پرس» نیز با تایید این خبر نوشت: یک بمب در مسیر حرکت این خودرو در منطقه «الخزرج» در 60 کیلومتری شرق بعقوبة کار گذاشته شده بود که با انفجار آن 10 نفر کشته و زخمی شدند.

اواخر ژانویه 2013 نیز یک خودروی شرکتی ایرانی در دیالی هدف افراد مسلح قرار گرفته بود.

درصد اعضای خارجی "داعش" انگلیسی هستند

یک دادگاه انگلیس به تازگی ˈمشدور چوهدریˈ 31 ساله شهروند انگلیس را به اتهام سفر به سوریه به منظور پیوستن به گروه های تروریستی محکوم کرد که اولین شهروند این کشور به شمار می رود که به علت ارتکاب چنین جرمی، محکوم شده است.
یک فرمانده گروه های مسلح مخالف دولت سوریه گفت که شهروندان انگلیسی اکثریت تروریست های خارجی را که به گروه هایی افراطی پیوسته اند، تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، ˈعبدالاله البشیرˈ یکی از فرماندهان گروه های معارض دولت سوریه افزود: بیش از 60 درصد تروریست های بیگانه که به گروه موسوم به ˈداعشˈ پیوسته اند، شهروند انگلیس هستند.

داعش به درجه ای از افراطی گری و خشونت رسیده که سازمان القاعده، با محکوم کردن اقدامات این گروه، از آن خواسته است که از خاک سوریه خارج شده و به عراق بازگردد.

یک دادگاه انگلیس به تازگی ˈمشدور چوهدریˈ 31 ساله شهروند انگلیس را به اتهام سفر به سوریه به منظور پیوستن به گروه های تروریستی محکوم کرد که اولین شهروند این کشور به شمار می رود که به علت ارتکاب چنین جرمی، محکوم شده است.

البشیر که فرمانده شورای عالی نظامی معارضان سوری است در نامه ای به روزنامه ˈتایمزˈ چاپ لندن نوشت که اکثر افراد بیگانه که به داعش پیوسته اند، نخست از شهروندان انگلیس و سپس از کشورهای فرانسه، آلمان و بلژیک هستند.

وی در این نامه اعتراف کرد که بیشتر کسانی که در خاک سوریه دست به ارتکاب اعمالی مانند بریدن سر و کشتار می کنند، شهروندان انگلیس هستند.

البشیر در ادامه این نامه با هشدار دادن در باره رسیدن اقدامات تروریستی به خاک انگلیس، از دولت این کشور خواستار کمک تسلیحاتی به گروه های مخالف برای رویارویی با داعش شد.

به نوشته روزنامه تایمز، با آنکه دولت انگلیس، سلاح های غیرمرگبار مانند تجهیزات و دستگاه های مخابراتی در اختیار مخالفان گذاشته است، اما به علت نگرانی از رسیدن آن به دست گروه های تندرو، از ارسال سلاح برای این گروه ها خودداری کرده است.

شمار شهروندان انگلیسی که در 2 سال گذشته به منظور شرکت در جنگ علیه دولت سوریه به خاک این کشور رفته اند به 400 تن می رسد که حدود 20 تن از آنها در درگیری های سوریه کشته شده اند.

حمایت دختران ایرانی از دختران مسلمان نیجریه ای

ما دختران اعضای قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر نهادهای بین المللی ذیربط برای آزادی این دختران و ریشه کن کردن گروهک های تروریستی بوکو حرام، طالبان، داعش/ النصره و مجازات کشورهایی که نیرو و سلاح آنان را تامین می کنند، هستیم.
دختران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در بیانیه ای اعلام کردند: شاید شکنجه های گروهک بوکوحرام مانع از رسیدن صدای عدالت خواهی دانش آموزان دختر نیجریه ای به گوش مجامع جهانی شود، اما اکنون ندای یاری خواهی آنان از حنجره خواهرانشان در این انجمن بلند است.
 
به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در بخشی از این بیانیه ضمن محکوم کردن ربایش دانش آموزان دختر نیجریایی آمده است: ای اهل ایمان! بدانید اینجا ایران عزیز اسلامی است و شما صدای دختران ایرانی - اسلامی را از جای جای انجمن های اسلامی مدارس میهنمان می شنوید.
 
بیانیه می افزاید: دخترانی که با صدایی رسا به پیروی از سخنان دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) همراه میراث گرانبهایشان حجاب فاطمی و با سلاح علم و ایمان فریاد می زنند: ای ایادی استکبار در هر کجای این کره خاکی که باشید بدانید ما ذره ای از آموزه های دینی مان عقب نشینی نخواهیم کرد و همیشه یار و همراه خواهران مان و حقوق انسانی شان در جای جای جهان خواهیم بود.
 
بیانیه آورده است: ما دختران اعضای قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر نهادهای بین المللی ذیربط برای آزادی این دختران و ریشه کن کردن گروهک های تروریستی بوکو حرام، طالبان، داعش/ النصره و مجازات کشورهایی که نیرو و سلاح آنان را تامین می کنند، هستیم.
 
دختران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در بیانیه خود یادآورشده اند: اکنون چه شده که تفکر منحط و متحجر گروهک بوکوحرام به اسم اسلام و با حمایت استعمار روباه پیر انگلیس و استکبار امریکا، سلاح به دست گرفته است و تعدادی از دختران دبیرستانی را در نیجریه به جرم تحصیل علوم جدید به گروگان گرفته و قصد فروش و یا ازدواج آنها را دارد مگر این گفته پیامبر ما مسلمانان نیست که فرمودند: جوانمردان کسانی هستند که زنان را گرامی می دارند و فرومایگان نسبت به آنان اهانت می کنند.
 
دختران عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در بیانیه خود همچنین این سوالات را مطرح کرده است که مگر در کتاب آسمانی ما - قرآن - به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد نشده؟ آیا این نشان از اهمیت علم آموزی ندارد؟ مگر تاکید نشده که کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسان نیستند؟
 
بیانیه می افزاید: ما از مولایمان علی (ع) در خطبه جهادیه نهج البلاغه آموخته ایم که اگر مرد مسلمانی پس از این رسوایی ها از اندوه بمیرد، نه تنها نباید ملامتش کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است.

اولین عملیات افراط گرایان بازگشته از سوریه در قلب اروپا

او به هنگام بازداشت یک قبضه اسلحه به همراه خود داشت و آن را در پرچم پوشیده و مخفی کرده بود که آرم دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بر روی آن نقش بسته بود.
مقامات اروپایی از بازداشت یک فرانسوی به اتهام حمله مسلحانه در بلژیک خبر می دهند. این متهم به تازگی از جنگ سوریه بازگشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، رسانه های اروپایی عکس مظنون به حمله مسلحانه بروکسل را منتشر کرده اند که "مهدی نموش" اهل فرانسه نام دارد.

او مظنون به قتل سه نفر در حمله مسلحانه در هفته گذشته به موزه یهودی بروکسل است.

مظنون به حمله مسلحانه بروکسل روز جمعه گذشته توسط پلیس فرانسه در مسیر بازگشت از بلژیک بازداشت شد.
او به هنگام بازداشت یک قبضه اسلحه به همراه خود داشت و آن را در پرچم پوشیده و مخفی کرده بود که آرم دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بر روی آن نقش بسته بود.

 اولین عملیات افراط گرایان بازگشته از سوریه در قلب اروپا

داعش گروه پرقدرت نزدیک به القاعده یکی از مهمترین گروه های مسلح در سوریه است.

اعتقاد بر این است که این شهروند اهل فرانسه به تازگی از جنگ سوریه بازگشته است. او برای جنگ در صف گروه های تندروی اسلامی علیه حکومت سوریه به این کشور سفر کرده بود.

دولت های اروپایی و عربی بارها درباره خطر بازگشت افراط گراهای اسلامی از سوریه به کشورهای خود ترس و نگرانی دارند.
هم اکنون هزاران نفر از شهروندان اروپایی با سفر به سوریه، در کنار گروه های تندروی اسلامی در حال جنگ علیه نیروهای دولتی هستند.

خانم "جویل میلیکه" وزیر کشور بلژیک در این باره گفت: اگر تحقیقات، اتهام این فرد را ثابت کند؛ این نخستین حادثه ای است که توسط فرد بازگشته از سوریه روی می دهد. این موضوع باعث نگرانی است. حتما باید اقدامات لازم برای پیشگیری انجام شود.

"برنار کازنوف" وزیر کشور فرانسه هم درباره نشست امنیتی میان وزیران کشور اروپایی و همتایان آنها در اردن، تونس، مراکش و ترکیه گفت: در این نشست توافقاتی برای بهبود انتقال و اشتراک اطلاعات میان دستگاه های اطلاعاتی امنیتی انجام شد. تلاش می شود از طریق این همکاری ها فرصت کشف شبکه های تروریستی و نظارت کامل بر آنها در مناطق مختلف اتحادیه اروپا به ویژه ایستگاه های قطار و فرودگاه ها فراهم شود.

وزیر کشور فرانسه ادامه داد: قوانینی تصویب خواهد شد که اجازه خواهد داد نظارت بر افراد مظنون به فعالیت های تروریستی افزایش یابد.

حمله مسلحانه به موزه یهودی در بروکسل در هفته گذشته منجر به مرگ سه نفر شامل یک زوج اسرائیلی و یک زن فرانسوی شد. قربانی چهارم  این حادثه هم در وضعیت اضطراری قرار دارد.

به نوشته یورونیوز، هم اکنون حدود 700 نفر فرانسوی در صف افراط گرایان اسلامی در سوریه در حال جنگ هستند.

حمله به مرقد امامان عسکری (ع) در سامرا خنثی شد

حمله صبح امروز تروریست‌ها به مرقد امامان عسکری (ع) در سامرا ناکام ماند با این وجود درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری عراقی «الاخباریة» نوشت: از ساعت 4 بامداد امروز، شهر سامرا شاهد درگیری مسلحانه تروریست‌های گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) با نیروهای امنیتی است. به نظر می رسد که تروریست‌ها قصد داشتند به مرقد امامان عسگری حمله کنند که تاکنون موفق نشده‌اند و نیروهای امنیتی این حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.

51 نیروی امنیتی کشته شدند

یک مقام آگاه امنیتی عراق در این‌باره گفت که درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا از صبح امروز روی داد تاکنون به کشته شدن 51 نیروی ارتش و پلیس در سامرا منجر شده است و درگیری‌ها تا زمان تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد.

برخی منابع اعلام می‌کنند که افراد مسلح ساختمان‌های دولتی در این شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.

۵ محله سامرا در کنترل داعش


خبرگزاری کل‌العراق نیز نوشت: عناصر داعش ۵ محله شهر سامرا را تحت کنترل خود درآورده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها توانسته‌اند دانشگاه سامرا را اشغال کنند.

اعلام حکومت نظامی و آماده باش در سامرا

نیروهای امنیتی عراق در پی حمله همه جانبه داعش به سامرا در استان «صلاح‌الدین» در این شهر حکومت نظامی اعلام کردند و تمامی راه‌های منتهی به مرقد دو امام عسکری (ع) را بستند.

پلیس استان صلاح‌الدین اعلام کرد که تمامی نیروهای امنیتی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

پاکسازی کامل سامرا توسط ارتش عراق

 پایگاه خبری عراقی موسوعه النهرین روز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی عراقی شهر «سامرا» را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.

پایگاه عراقی موسوعه النهرین نوشت: نیروهای امنیتی و نظامی عراق شهر سامرا را طی عملیاتی که در آن بالگردهای ارتش عراق نیز مشارکت داشتند، از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

این پایگاه عراقی همچنین گزارش داد، در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه جمیله در شرق بغداد 5 تن زخمی شدند.

این گزارش می افزاید، این انفجار ظهر روز پنجشنبه در نزدیکی العلوه در منطقه جمیله در شرق بغداد رخ داد.پایگاه خبری عراقی موسوعه النهرین روز پنجشنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی عراقی شهر «سامرا» را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.

پایگاه عراقی موسوعه النهرین نوشت: نیروهای امنیتی و نظامی عراق شهر سامرا را طی عملیاتی که در آن بالگردهای ارتش عراق نیز مشارکت داشتند، از عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

این پایگاه عراقی همچنین گزارش داد، در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه جمیله در شرق بغداد 5 تن زخمی شدند.

این گزارش می افزاید، این انفجار ظهر روز پنجشنبه در نزدیکی العلوه در منطقه جمیله در شرق بغداد رخ داد.

افزایش تلفات بمب‌گذاری‌های بغداد به 60 کشته

شدیدترین انفجار در محله البیاع روی داد که 23 قربانی گرفت و بیشتر آنان جوان بودند.

منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند، دست‌کم 60 تن در انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف بغداد کشته شدند.

 

به گزارش ایسنا، این منابع گفتند، 12 انفجار شنبه‌شب در مناطق مختلف شیعه‌نشین بغداد رخ داد و دست‌کم 60 تن بر اثر این انفجارها کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این منابع افزودند، شدیدترین انفجار در محله البیاع روی داد که 23 قربانی گرفت و بیشتر آنان جوان بودند.

 

منابع امنیتی و پزشکی به جزئیات بیشتری درباره انفجارهای اخیر بغداد اشاره نکردند.

 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجارها در محله‌های شیعه‌نشین بغداد را بر عهده نگرفته است اما شیعیان در عراق همواره هدف حملات گروه‌های مسلح وابسته به القاعده و داعش قرار می‌گیرند.

بزرگترین پالایشگاه عراق به دست داعش افتاد

بعد از تصرف موصل و پادگان های نظامی آن توسط داعش، انبوهی از ادوات نظامی و سلاح به دست تروریست ها افتاده است.

نیروهای القاعده شهر موصل عراق را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش عصر ایران، شهر موصل در شمال عراق به طور کامل از سیطره نیروهای دولتی عراق خارج شده و هم اکنون در کنترل افراد مسلح وابسته به داعش شاخه القاعده در عراق و سوریه است.

نیروهای داعش (دولت اسلامی عراق و شام) به عنوان شاخه القاعده هم اکنون کنترل بخش هایی از خاک سوریه را نیز در دست دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه نوشت: صدها نفر از افراد مسلح وابسته به داعش  بامداد روز سه شنبه به شهر موصل واقع در 350 کیلومتری شمال بغداد حمله کردند و توانستند پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش و پلیس، استانداری، زندان، مراکز پلیس و ارتش، انبارهای سلاح، فرودگاه و دفاتر شبکه های ماهواره ای را به کنترل کامل خود در آورند. 2700 نفر نیز از زندان موصل گریختند.

برخی رسانه ها هم فرار نیروهای پلیس و ارتش از موصل را دلیل سقوط سریع این شهر به دست داعش می دانند.

داعش همچنین فرودگاه نظامی و مرکز پلیس در غرب موصل را نیز اشغال کرده است. حمله به مراکز پلیس باعث فرار صدها نفر از زندانیان شد.
موصل مرکز استان نینوا ، دومین شهر بزرگ عراق با دو میلیون نفر جمعیت است.

شهر موصل محل درگیری داعش و ارتش عراق

شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد / سقوط فرودگاه نظامی و استانداری نینوا

دهها هزار نفر از مردم استان نینوا هم به دنبال این درگیری ها به شهرهای اطراف به ویژه استان های کردنشین اربیل و دهوک، فرار کرده اند. برخی تصاویر نشان می دهند نیروهای داعش به سمت مردمی که در حال فرار هستند ، شلیک می کنند و تعدادی از آنها را می کشند. 

ارتش عراق هم از شهر موصل عقب نشینی کرده است."صالح مطلک" در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی تاکید کرد: برخی از نظامیان ارتش عراق با القاعده هم پیمان هستند.

فرار مردم از شهر موصل

 

اشغال موصل و ادامه پیشروی تروریست ها در عراق: بخش هایی از استان های کرکوک و صلاح الدین هم به دست داعش افتاد/ آماده باش در کربلا / نبرد در تکریت/پرواز داعش با هلی کوپترهای غنیمتی

اشغال موصل و ادامه پیشروی تروریست ها در عراق: بخش هایی از استان های کرکوک و صلاح الدین هم به دست داعش افتاد/ آماده باش در کربلا / نبرد در تکریت/پرواز داعش با هلی کوپترهای غنیمتی

اثیل النجیفی استاندار نینوا هم از مردم موصل خواست شهر را ترک نکنند و با تشکیل کمیته های مردمی، با مهاجمان مسلح غریبه مقابله کنند.

تصاویری هم از استاندار نینوا اسلحه به دست در یکی از خیابان های موصل منتشر شده است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق از پارلمان این کشور خواست با اعلام حالت فوق العاده امنیتی در عراق موافقت کند.
مالکی همزمان به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق، به تمامی نیروهای نظامی در سراسر کشور دستور داد در حالت آماده باش باشند.

گفته می شود نیروهای داعش پس از تصرف موصل هم اکنون در حال حرکت به سمت استان صلاح الدین در شمال بغداد هستند.

اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق گفت نیروهای امنیتی و پلیس در شهر موصل پس از آغاز درگیری ها، مراکز و سلاح خود را رها و فرار کردند به همین دلیل این شهر به آسانی به دست تندروهای مسلح افتاد.



اثیل النجیفی استاندار نینوا در خیابانهای موصل

شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد / سقوط فرودگاه نظامی و استانداری نینوا


فرار مردم موصل به دنبال سقوط شهر به دست داعش

شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد / سقوط فرودگاه نظامی و استانداری نینوا


پیشروی تروریست ها در استان صلاح الدین

در پی اشغال موصل، نیروهای داعش با ادامه پیشروی های خود ، منطقه ای در استان صلاح الدین را نیز به تصرف خود درآوردند. دولت عراق این خبر را تایید کرده است.

اشغال 6 منطقه ای در استان کرکوک

در همین حال از استان کرکوک نیز خبر می رسد تروریست های داعش توانستند  بخش "الحویجه" و 5 منطقه دیگر در استان کرکوک را به تصرف خود دراورده اند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد، تروریست های داعش مناطق غرب و جنوبی شهر کرکوک را به اشغال خود درآورده اند. همچنین نیروگاه برق بیجی در حومه کرکوک نیز به دست تروریست ها افتاد.

آتش زدن کلیسا

نیروهای داعش در محله "الوحده" کرکوک ، بعد از اشغال یک کلیسا ، آن را به آتش کشیدند.

آتش گرفتن خودروی پلیس عراق در موصل

 

اشغال موصل و ادامه پیشروی تروریست ها در عراق: بخش هایی از استان های کرکوک و صلاح الدین هم به دست داعش افتاد/ آماده باش در کربلا / نبرد در تکریت/پرواز داعش با هلی کوپترهای غنیمتی

آماده باش در کربلا

هر چند نیروهای داعش تا کربلا فاصله زیادی دارند، اما از آنجا که یکی از اهداف تروریست ها آسیب رساندن به حرم های ائمه(ع) است، در کربلا اعلام آماده باش شده و استاندار کربلا نیز تصریح کرده است که این منطقه نیازمند تقویت استحکامات دفاعی است.

پرواز داعش با هلی کوپترهای غنیمتی

برخی منابع محلی می گویند بعد از تصرف موصل و پادگان های نظامی آن توسط داعش، انبوهی از ادوات نظامی و سلاح به دست تروریست ها افتاده است.

درگیری در تکریت

از تکریت - زادگاه صدام و پایگاه سنتی بعثی های عراق - نیز خبر می رسد درگیری های شدیدی بین ارتش و داعش در اطراف این شهر جریان دارد.

حرکت یگان های ویژه ارتش عراق به سمت مناطق اشغالی


در پی سقوط مناطقی در عراق ، یگان های ویژه ارتش برای سرکوب داعشی ها ، به سمت مناطق اشغالی اعزام شده اند و هم اکنون درگیری های شدیدی در 4 استان نینوا، الانبار، صلاج الدین وکرکوک جریان دارد.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که نیروهای داعش، در حال انتقال غنائم جنگی به مناطق تحت اشغال خود در سوریه هستند.

رسانه ها از سقوط کامل شهر بیجی از جمله پالایشگاه این شهر به دست داعش خبر می دهند. بیجی بزرگترین پالایشگاه نفت عراق را داراست.

ده ها تبعه ترکیه در عراق ربوده شدند

گزارش ها حکایت از ربوده شدن شماری از راننده کامیون های ترکیه در موصل عراق دارد.

به گزارش مهر به نقل از حریت دیلی، یک مقام ترک که نامش برده نشده است در مصاحبه ای با رویترز با اشاره به تصرف شهر موصل عراق توسط گروه تروریستی داعش گفت: ما از طریق کنسولگری در حال بررسی صحت خبر ربوده شدن 28 راننده ترک هستیم.

بنا بر این گزارش ارتباط تلفنی ترکیه با کنسولگری این کشور در موصل قطع شده است و تنها راه اتباطی آنکارا از طریق تلفن همراه کنسول این کشور است.

 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا