معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در همايش فصلي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با بيان اينكه روابط عمومي ها خط مقدّم پي گيري موضوعات درون و برون سازماني هر دستگاهي هستند، گفت: روابط عمومي ها نقش بسيار تعيين كننده اي در ارتقاي سرمايۀ اجتماعي در استان دارند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز دوشنبه 15 آذر ماه همايش فصلي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با حضور«محمدعلي طالبي» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، «عباس ملازينلي» مشاور اطلاع رساني و روابط عمومي استاندار، اعضاي هيئت رئيسۀ شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان،  مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي و نهادهاي دولتي استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست ضمن قدرداني از تلاشهاي مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي استان در انعكاس بسيارخوب فعاليتهاي دستگاهها در راستاي خدمت به مردم و جامعه، بيان كرد: در موضوع روابط عمومي به نظر مي رسد بيشترين نگاه ها و جلوۀ اصلي فعاليتها، ارتباط دستگاهها با بيرون از سازمان، مردم، ساير دستگاهها و رسانه هاست كه اين ارتباط در جاي خود بسيار مهم است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: اما از يك نكته مهم ديگر نيز نبايد غفلت كنيم و آن ارتباطهاي درون سازماني است و روابط عمومي ها مي توانند بهترين نقش و بيشترين فعاليت را در اين زمينه داشته باشند.
نائب رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان افزود: در برخي از دستگاهها مشاهده مي كنيم آن شرايط انسجام، هم فكري و انگيزه اي كه براي كار لازم است، بين نيروهاي سازماني ضعيف و يا كمتر ديده شده و توجه به اين مهم مسئوليت مديران دستگاهها و هم مسئوليت روابط عمومي هاست.
طالبي خاطرنشان كرد: لازم است مديران روابط عمومي ها در جهت انسجام بخشي به فعاليتهاي درون سازماني و توجه به مسائلي كه بايد در درون سازمان اتفاق بيفتد و برآيند آن يك خدمت عالي و شايسته به مردم و جامعه است، گام بردارند.


ضرورت ارائۀ تصوير واقعي از خدمات دولت به مردم


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با اشاره به ماههاي پاياني فعاليت و مسئوليت دولت تدبير و اميد گفت: ضروري است از سوي روابط عمومي ها تصويري واقعي از خدمات دولت يازدهم به مردم و انعكاس مناسبي از فعاليتها و برنامه هاي دولت در راستاي پاسخگويي به مردم ارائه شود.
وي با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز دوازدهمين دورة رياست جمهوري و پنجمين دورة شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سال آينده، افزود: براي برگزاري باشكوه اين دو انتخابات هم زمان و مشاركت بالاي مردم بايد همه نيروها، دستگاهها و همه كساني كه با مردم و جامعه در ارتباط هستند به صحنه بيايند و به ويژه روابط عمومي دستگاهها اين موضوع را به صورت جدي دنبال و براي مشاركت نيروهاي فعال اجتماعي و مردم در اين انتخابات تلاش كنند.
طالبي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را تجلّي ارادة مردم در به دست گيري امور خود دانست و ادامه داد: انتخابات شوراها گسترده ترين نوع انتخابات در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و بهترين فرصت براي حضور گروههاي اجتماعي گوناگون جامعه از جمله جوانان، بانوان، تحصيل كردگان، نخبگان و كساني كه عشق به كار و خدمت به مردم دارند، است.


اعتماد عمومي عنصر كليدي سرمايۀ اجتماعي


نائب رئيس شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روابط عمومي ها نقش بسيار تعيين كننده اي در ارتقاي سرمايه اجتماعي در استان دارند و عنصر كليدي سرمايۀ اجتماعي، اعتماد عمومي است كه از طريق ارتباط مؤثر دستگاهها و نهادهاي دولتي با مردم محقق مي شود.
وي افزود: در ارزيابي كشوري كه در موضوع سرمايه اجتماعي انجام شده است استان يزد در حوزه سرماية خُرد كه مربوط به ارتباطات بين فردي است، رتبه اول را داراست ولي اين رتبه در حوزۀ سرمايه كلان كه ارتباط نهادهاي دولتي و عمومي با مردم است در بين استانهاي كشور، هفدهم است.
طالبي خاطرنشان كرد: البته استان يزد در مجموع سرمايه اجتماعي در كشور داراي رتبة خوب و در جايگاه دهم قرار دارد اما شايسته است اين فاصلة معنادار بين سرمايۀ خُرد و كلان با همت و تلاش روابط عمومي هاي استان كاهش يابد و شاهد ارتقاي جايگاه استان در زمينه سرمايه اجتماعي به ويژه سرمايه كلان اجتماعي باشيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود از كوشش هاي مشاور اطلاع رساني و روابط عمومي استاندار و همة كساني كه براي برگزاري اين همايش تلاش كرده اند،قدرداني كرد و گفت: اميدواريم برگزاري اين نشستها بتواند موجب رشد و خلاقيت هر چه بهتر و بيشتر روابط عمومي هاي استان شود.
گفتني است در اين نشست «عبدالرضا كردي» رئيس مركز جهاني خلاقيت ايران و مالزي و استاد دانشگاه به تبيين موضوع «رسانه هاي نوين ارتباطي و فرهنگ عمومي و اجتماعي آنها» پرداخت و در ادامۀ نشست گزارشي از چگونگي فعاليت صندوق قرض الحسنۀ شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان توسط «حسن علي اكبريان» عضو هيئت رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان و مديرعامل اين صندوق  ارائه شد.
در بخش ديگري از اين همايش نيز پيش نويس مدل طراحي شده براي برگزاري جشنوارۀ روابط عمومي هاي مؤثر كه توسط «عبدالمجيد معنوي»، «مسعود طوفان» و«عباس ملازينلي» تهيه شده است براي حاضران تشريح شد، ضمن اينكه گروه موسيقي «راز» در همايش فصلي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان به اجراي موسيقي سنتي پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا