یزد فردا " طبس : محمدرضا امیرحسنخانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست (یکشنبه ۲آبان ماه) کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: نشستی با مسؤولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور درخصوص عدم اجرای تکلیف قانونی مندرج در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیرامون ارزش اقتصادی منابع زیست‌محیطی تشکیل شد.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه برنامه های توسعه چهارم و پنجم توسعه هر کدام یک سال تمدید شد اما برخی بندهای آن همچنان عملیاتی نشده است به این جهت از مسئولان مربوطه در وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه دعوت شد تا دلایل امر مشخص شود، اما به نتیجه ای نرسیدیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بندهایی مربوط به زیست محیطی نیز اجرایی و عملیاتی نشده است از سازمان محیط زیست هم دعوت شد و مباحث مورد بررسی قرار گرفت اما از آنجایی که به نتیجه ای نرسیدیم، تصمیم گرفته شد گزارشی از سوی این نهادها به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بنابراین مقرر شد تا وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و سازمان محیط زیست ظرف دو هفته آینده گزارشی از نحوه عملکردشان بندهای برنامه چهام و پنجم توسعه ارائه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا