"مفتی کل عربستان سعودی در ویژه برنامه ای از شهروندان این کشور خواست تا صبر پیشه کنند و اجازه ندهند دشمن به اتحاد و انسجام کشورشان از طریق سوء استفاده از فرمان های پادشاهی لطمه بزند."

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا به نقل از جام نیـوز، روزنامه رای الیوم نوشت: «عبدالعزیز آل شیخ مفتی کل عربستان سعودی در ویژه برنامه ای از شهروندان این کشور خواست تا صبر پیشه کنند و اجازه ندهند دشمن به اتحاد و انسجام کشورشان از طریق سوء استفاده از فرمان های پادشاهی لطمه بزند. وی این روزها را روزهای تلخی توصیف کرد.»

 

آل شیخ در ادامه گفت: «احکام صادر شده از سوی پادشاهی عربستان درباره کاهش حقوق و مزایا، در شرائط فوق العاده اتخاذ شده و اوضاع به روال خود باز خواهد گشت و مبادا این مسئله موجب شود که دشمن افکار عمومی را تحت الشعاع تبلیغات خود قرار دهد.»

 

مفتی کل عربستان ادامه داد: «مقامات ما امین و خدا ترسند و کشورمان به خاطر امنیتش به خاطر ثروت ها و آییینش مورد حسادت دیگران قرار گرفته به همین خاطر هم دشمنانش زیاد شده است»(!)

 

 خاطر نشان می شود که پادشاه سعودی با فرمان‌های جدید خود درزمینه کاهش حقوق و مزایا جامعه عربستان را غافلگیر و نگران کرد،

 

این دستورات ریاضتی تقریباً یک سال پس از اقدام حکومت وی در کاهش یارانه سوخت و افزایش قیمت بنزین، برق و آب و تحمیل مالیات‌های مختلف بر مردم صادر شده است.

 

بر اساس فرمان‌های جدید شاه سعودی، حقوق و مزایای وزیران به‌میزان 20 درصد و اعضای مجلس مشورتی به‌میزان 15 درصد و کمک‌های سالیانه برای مسکن اعضای شورا هم به‌میزان 15 درصد کاهش می‌یابد. همچنین پاداش و مزایای تمام کارکنان بخش دولتی در عربستان بر اساس تصمیمات جدید رژیم سعودی، کاهش می‌یابد.

 

حذف اضافه‌کاری سالیانه کارکنان و نیروهای مسلح سعودی در سال جدید هجری قمری (1438، سال جدید هجری قمری از ابتدای محرم الحرام آغاز می‌شود) به‌استثنای نظامیان شرکت کننده در تجاوز نظامی به یمن از نکات قابل توجه دستورات جدید شاه سعودی است.

 

لغو، توقف و تعدیل 51 مورد پاداش، اضافه‌کاری و امتیاز کارکنان دولتی از جمله حذف اضافه‌کاری در سال 1438 هجری قمری و حذف هر گونه افزایش حقوق هنگام تمدید قراردادها از دیگر دستورات پادشاه سعودی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا