یزدفردا:فر مانده انتظامی استان زنجان گفت: باند حرفه ای كه به بهانه برنده شدن در مسابقه پیامكی در سطح كشور 124 میلیارد و 500 میلیون تومان كلاهبرداری كرده بودند توسط پلیس فتای زنجان شناسایی و متلاشی شد.
سرهنگ " علیرضا صالحی " در تشریح این خبر با اشاره به سوء استفاده کلاهبرداران و افراد شیاد از شهروندان گفت: افراد شیاد و کلاهبرداران با سوء استفاده از حسن اعتماد مردم به بهانه ارسال جوایز، مسابقه های پیامكی و برنده شدن از آنان کلاهبرداری می کنند.
وی خاطر نشان كرد : بعضی از افراد به علت عدم آگاهی، به درخواست آنان پاسخ مثبت داده و وجوه نقد را به حساب آنها واریز می كنند.
صالحی تاكید كرد : پلیس فتای زنجان چندی پیش از فعالیت یكی از این باند ها مطلع و موفق شد اعضای این باند را شناسایی و متلاشی كند .
این مقام انتظامی ضمن هشدار به این شیوه از كلاهبرداری گفت : اعضای این باند فعالیت خود را از مدتی پیش آغاز و با ارسال پیامك به بیش از چهار میلیون نفر مبالغی بین 27 تا 30 هزار تومان از آنان اخذ و در مجموع چندین میلیارد تومان كلاهبرداری كرده اند.
فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان كرد : پس از شناسایی یكی از اعضای این باند شب گذشته متهم حین انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر در مقابل یكی از دستگاه های خود پرداز توسط پلیس غافلگیر و دستگیر شد.
وی با اعلام اینكه با دستگیری این فرد دو عضو دیگر این باند شناسایی ودستگیر شدند گفت : مردم فریب این پیامك ها را نخورند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا